בעיות רגשיות

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • בעיות רגשיות
    ריקי
    11/01/2010

    בני, בן 8, ילד שלישי במניין הילדים, ובן זקונים, מפונק מאד.
    ילד אינטלגינט מאד (גם לדברי המורות שלו), בעל ציונים גבוהים בבית ספר,
    הבעיה שלו היא כאשר אחד הילדים מקניט אותו, או מכה אותו, הוא אינו יודע להבליג
    על כך, מחזיר לו, וכשהמורה כועסת, הוא מתחיל ב"ברוגז" שמגיע לרמות שהוא הורס שיעור שלם לכיתה שלמה. לא מוכן להשמע למורה, ולא מבצע את המטלות בשיעור.
    הוא נעלב מאד אם המורה מעירה לו או כועסת עליו, ומרגע זה הוא הופך להיות ילד אחר
    עונה למורה, ופשוט עושה מה שהוא רוצה בתוך בועת הכעס והעלבון שלו .
    בקיצור הוא לא יודע להבליג על כעסים ועלבונות שלו.

    אני רואה את מצוקת הילד, שבדיעבד, מצטער על ההתנהגויות הללו שלו, ומצד שני חוששת גם שזה יפגע לו בלימודים, ותוהה כיצד אני יכולה לעזור לו?
    ניסיתי לשכנע אותו ללכת לפסיכולוג והוא מסרב.
    מה עלי לעשות? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות רגשיות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות רגשיות

    סמדר ריינר
    13/01/2010

    שלום ריקי,
    אם בנך לא רוצה ללכת לפסיכולוג עדיין אתם יכולים לפנות להדרכת הורים אם אתם רוצים, כדי לקבל הדרכה איך לנהוג איתו.
    באופן כללי אני יכולה לייעץ לך כרגע שכדאי ללמד אותו עוד דרכי תגובה מעבר להבלגה מצד אחד או התפרצות מצד שני.
    אם את מציעה לו רק להבליג, הוא לא מוכן, כי אז הוא מרגיש שלא נתנו ביטוי לצד שלו בסיטואציה. לעומת זאת אפשר להציע לו לדחות את התגובה אחרי שיחשבו עליה, להגיב בדרך אחרת - למשל לדבר עם המורה אחרי שהיעור ולהסביר לה שנפגע או שתגובתה הייתה לא צודקת, לבקש התערבות של מבוגר בסיטואציות מסויימות, ועוד פתרונות.
    בנוסף, אם את חשה שהוא מפונק כמו שאמרת, כדאי שתגשו להדרכת הורים כדי לקבל המשך הדרכה לגביו, מעבר לזה שילד בן 8 לא מחליט אם הוא רוצה ללכת לפסיכולוג או לא, פסיכולוג זה לא חוג, אלא צורך כמעט רפואי. עצם העובדה שאם הוא לא רוצה אתם לא לוקחים אותו כבר יש בה כדי להסביר את ההתנהגות שלו...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות רגשיות

    ריקי
    14/01/2010

    סמדר בקר טוב
    תודה על התייחסותך לשאלתי.
    הסברתי את עצמי, כנראה, לא מספיק ברור.
    גם אני הצעתי לו את דרך התגובה שציינת, ועל כך אני מדברת עימו יום יום
    כשכתבתי "להבליג" הכוונה היתה לאותו רגע, ולשוחח עם המורה בתום השיעור.
    אך הילד לא מצליח ליישם זאת.
    אינני מתכוונת , לחלוטין, לוותר בעניין הטיפול הפסיכולוגי, רק שרציתי להיות בטוחה
    שאני פועלת נכון..
    תודה ושבת שלום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות ריגשיות

    סמדר ריינר
    14/01/2010

    שלום ריקי,
    את בהחלט פועלת בכיוון הנכון, נשמע שהילד זקוק לעזרה לגבי איך להשלים עם המציאות בחיים גם כשהיא לא מוצאת חן בעיניו. וזה לא הולך בקלות...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות רגשיות

    ריקי
    17/01/2010

    תודה רבה ושבוע טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו