מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בעיות רגשיותריקי11/01/2010
בני, בן 8, ילד שלישי במניין הילדים, ובן זקונים, מפונק מאד.
ילד אינטלגינט מאד (גם לדברי המורות שלו), בעל ציונים גבוהים בבית ספר,
הבעיה שלו היא כאשר אחד הילדים מקניט אותו, או מכה אותו, הוא אינו יודע להבליג
על כך, מחזיר לו, וכשהמורה כועסת, הוא מתחיל ב"ברוגז" שמגיע לרמות שהוא הורס שיעור שלם לכיתה שלמה. לא מוכן להשמע למורה, ולא מבצע את המטלות בשיעור.
הוא נעלב מאד אם המורה מעירה לו או כועסת עליו, ומרגע זה הוא הופך להיות ילד אחר
עונה למורה, ופשוט עושה מה שהוא רוצה בתוך בועת הכעס והעלבון שלו .
בקיצור הוא לא יודע להבליג על כעסים ועלבונות שלו.
אני רואה את מצוקת הילד, שבדיעבד, מצטער על ההתנהגויות הללו שלו, ומצד שני חוששת גם שזה יפגע לו בלימודים, ותוהה כיצד אני יכולה לעזור לו?
ניסיתי לשכנע אותו ללכת לפסיכולוג והוא מסרב.
מה עלי לעשות? תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות רגשיות
סמדר ריינר13/01/2010שלום ריקי,
אם בנך לא רוצה ללכת לפסיכולוג עדיין אתם יכולים לפנות להדרכת הורים אם אתם רוצים, כדי לקבל הדרכה איך לנהוג איתו.
באופן כללי אני יכולה לייעץ לך כרגע שכדאי ללמד אותו עוד דרכי תגובה מעבר להבלגה מצד אחד או התפרצות מצד שני.
אם את מציעה לו רק להבליג, הוא לא מוכן, כי אז הוא מרגיש שלא נתנו ביטוי לצד שלו בסיטואציה. לעומת זאת אפשר להציע לו לדחות את התגובה אחרי שיחשבו עליה, להגיב בדרך אחרת - למשל לדבר עם המורה אחרי שהיעור ולהסביר לה שנפגע או שתגובתה הייתה לא צודקת, לבקש התערבות של מבוגר בסיטואציות מסויימות, ועוד פתרונות.
בנוסף, אם את חשה שהוא מפונק כמו שאמרת, כדאי שתגשו להדרכת הורים כדי לקבל המשך הדרכה לגביו, מעבר לזה שילד בן 8 לא מחליט אם הוא רוצה ללכת לפסיכולוג או לא, פסיכולוג זה לא חוג, אלא צורך כמעט רפואי. עצם העובדה שאם הוא לא רוצה אתם לא לוקחים אותו כבר יש בה כדי להסביר את ההתנהגות שלו...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיות רגשיות
ריקי14/01/2010סמדר בקר טוב
תודה על התייחסותך לשאלתי.
הסברתי את עצמי, כנראה, לא מספיק ברור.
גם אני הצעתי לו את דרך התגובה שציינת, ועל כך אני מדברת עימו יום יום
כשכתבתי "להבליג" הכוונה היתה לאותו רגע, ולשוחח עם המורה בתום השיעור.
אך הילד לא מצליח ליישם זאת.
אינני מתכוונת , לחלוטין, לוותר בעניין הטיפול הפסיכולוגי, רק שרציתי להיות בטוחה
שאני פועלת נכון..
תודה ושבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיות ריגשיות
סמדר ריינר14/01/2010שלום ריקי,
את בהחלט פועלת בכיוון הנכון, נשמע שהילד זקוק לעזרה לגבי איך להשלים עם המציאות בחיים גם כשהיא לא מוצאת חן בעיניו. וזה לא הולך בקלות...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיות רגשיות
ריקי17/01/2010תודה רבה ושבוע טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
