שקרים - נער בן 11

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • שקרים - נער בן 11
    מגי
    13/01/2010

    שלום, בני בן 11 משקר לאחרונה המון, למרות שהוא טוען שוב ושוב שהוא מבין את חומרת המעשה ,לא חולפים כמה ימים הוא שוב משקר, לאחר שיחות רבות והסברים , וגם עונשים גם על המעשה וגם על השקר לאחר שניתפס שוב. הוא ממשיך לשקר. העיקר השקרים קשורים בבית הספר ומבחנים. הוא ילד חכם שמקבל עזרה רבה מהבית בלימודים שיעורים פרטים, הוא נבחר ליושב ראש מועצת תלמידים, ילד חברותי מקובל הולך לחוגים וצופים. ומקבל כול דבר כמעט שחפץ. זקוקה בדחיפות עזרה בנושא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שקרים - נער בן 11

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקרים

    סמדר ריינר
    13/01/2010

    שלום מאגי,
    לא נוכל להפסיק את הסימפטום אם לא נבין מהיכן הוא נובע. איזה מין שקרים? משקר שאין לו מבחן למרות שיש לו? משקר שקיבל ציון גבוה יותר? לא ברור לי איזה שקרים אלה ומה הם באו להשיג. האם מופעל עליו לחץ בעניין הלימודים בבית? איזה תגובות הוא מקבל כשהוא אומר את האמת? אם תפרטי יותר אולי נוכל להבין מה הבעיה, מה הוא מנסה להשיג בדרך הזו ואיך אפשר ללמד אותו (ואותכם) להשיג זאת בדרך אחרת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקרים - בן 11

    מגי
    14/01/2010

    בשיחות עם הילד הוא טוען שהוא פוחד מהתגובה שלנו לציונים הנמוכים שהוא מקבל הוא מסתיר את המבחנים עם הציונים הנמוכים, והחמור במעשה ולכן פניתי לעזרה מכם שהוא לקח בוחן של ילד אחר שקיבל ציון גבוה ורשם את שמו ומסר לנו.(וכמובן השקר התגלה-כמו כול שקר שמתגלה בסוף).
    אנחנו הסברנו המון לילד שחשוב לנו שילמד ויצליח אך יותר חשוב לנו האמת היושר והערכים שלו כבן אדם.
    הלימודים חשובים וחשוב לנו גם שיצליח בהם, אם הוא היה ילד בלי יכולות גבוהות לא היינו דורשים ממנו להשקיע בשיעורים ובמבחנים, ילד מתבגר רוצה יותר להיות עם חברים ולשחק כדור רגל ללכת לצופים למסיבות ולחוגים ולשבת שעות מול המחשב. אבל הוא חייב להבין שהוא צריך לשלב את הלימודים בניהם.
    הילד מקבל מאיתנו עזרה רבה בלימודים, ובאותה מידה דואגים לחיי חברה שלו להסיע לקנות לתרום.

    איפה אנחנו אולי טועים ואיפה אפשר לעזור לו להבין את חומרת הנושא : השקרים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקרים

    סמדר ריינר
    14/01/2010

    שלום מאגי.
    אני רואה את זה קצת אחרת. בעיני החומרה כרגע היא לא השקרים, אלא שהילד מרגיש שלא מקבלים אותו כמו שהוא ולכן הוא חש שהוא נאלץ לשקר.
    אני מבינה אותך שנושא הלימודים הוא נושא חשוב. אך נושא האהבה הבלתי מותנית שילד חש מהוריו הוא יותר חשוב מזה. לימודים זה דבר שתמיד אפשר לתקן, או יותר נכון יותר קל לתקן, בהמשך החיים מפגיעה ריגשית מתמשכת.
    אם הילד מרגיש, גם אם אתם לא התכוונתם שכך זה יצא, ששום דבר שהוא עושה לא שווה בעיניכם אלא רק אם הוא מביא ציונים טובים, אז משהו באיזון ביחסים ביניכם איבד פורפורציה.
    חשוב לדבר עם הילד על כך, שלא משנה איזה ציון הוא מביא, אתם תמיד תאהבו אותו, ויש בו עוד המון דברים מקסימים מעבר לחוסר הצלחתו בלימודים, וההערכה שלכם והאהבה שלכם אליו לא תלויה רק, ואפילו לא באופן עיקרי בנושא הלימודים.את זה צריך להגיד במילים וגם להראות במעשים. כלומר, אם יוצא שבזמן האחרון חלק גדול, אם לא כל השיחות שלכם איתו הם על ענייני לימודים ושקרים, כדאי להרפות מהנושא באופן זמני, ולעשות קצת דברים אחרים ביחד, ללכת לראות סרט, לצפות בו משחק כדורגל ולעודד אותו, ולהכניס קצת איזון לקשר. אחרי תקופה, אפשר לחזור ולראות מה קורה בענייני הלימודים, אבל שוב לא להקדיש לכך את כל הזמן המשותף שלכם.
    תזכרו שבגרות תמיד אפשר להשלים, אבל הזמן המשותף שלכם איתו בילדות שלו, הוא חד פעמי ולא יחזור יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקרים - עם המון אהבה

    מגי
    19/01/2010

    אני חושבת שהשקרים לא קשורים רק ללימודים, הוא פשוט לא מספר את האמת בכול נושא.
    במידה והוא בא לספר על אלימות שהוא היה מעורב הוא פשוט לא מספר את האמת, אם הוא נגע במחשב בזמן שאסור לו, הוא מסתיר. אם קיבל הערה על הפרעה הוא מתלונן שזה לא הוא שזה ילד אחר או שהמורה התבלבלה כול הזמן סיפורים, למה הוא לא בוחר לספר בדיוק מה קרה. אמרו לו שוב ושוב לא נכעס עליו ולא נעניש אותו על המעשה רק על שקרים. והוא בוחר בשקר. הוא לא מבין את המשמעות שאסור לשקר !!!
    אנחנו אוהבים אותו מתים עליו, אומרים לו מחבקים אותו מנשקים אותו מטיילים ביחד צופים בו באימוני הכדור סל מעורבות מלא ותרומה מלאה בפעילות כיתתית שלו ומוכנים לעשות ולתת לו הכול.
    רק שלא ישקר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקרים

    סמדר ריינר
    19/01/2010

    שלום מאגי,
    האמת? הסיפור שלך קצת מבלבל אותי. ביררתי במיוחד לפני שעניתי האם השקרים קשורים ללימודים ואמרת שבעיקר כן, עכשיו את טוענת שלא.
    אני גם לא חושבת שילד בן 11 לא מבין מה זה שקר, וגם אם הוא לא מבין, אני לא מורה, הסברים קוגניטיביים הם לא המומחיות שלי.
    המומחיות שלי היא להבין מה הגורם הריגשי שתוקע את היחסים. הילד ממשיך לעשות משהו מסיבה כלשהי, ואני מודה שאני גם לא מכירה אתכם מספיק וגם קצת התבלבלתי מהסתירה בתשובותייך, ולכן אני לא כל כך יודעת להבין למה הוא עושה זאת.
    מה שבטוח, שאין צורך שאתם "תעשו הכל כדי שהוא לא ישקר" אם זה ככה - כבר יש לו סיבה להמשיך לשקר כי הוא מקבל ממכם התייחסות מיוחדת עקב כך.
    אם זה כך, אז אולי תנסו להתעלם מזה לזמן מה, ואז הו אלא ירוויח מזה שום דבר ולא תהיה לו סיבה להמשיך לעשות זאת.
    אם זה עדיין לא עוזר אולי כדאי שתפנו לייעוץ מעמיק יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו