גיל שנתיים הנורא (מאד)

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • גיל שנתיים הנורא (מאד)
    אמא
    18/01/2010

    שלום רב,
    אני אמא לבן 4.5 ובת שנתיים ובהריון מתקדם ואני שואלת ביחס לבת השנתיים. כבר תקופה די ארוכה שבתי מכתיבה לנו מה התפקיד של כל אחד בבית (שלי ושל אביה ולפעמים מוטלות משימתו גם על סבה- אם הוא נמצא אצלנו בבית) ואם אנחנו לא פועלים ע"פ תכתיביה היא צורחת, צועקת ולא נרגעת, עד שאנחנו לא עומדים בזה- ומתקפלים- ואז במקרה הטוב מפסיק הבכי עד שהוא מתחדש ביחס למשהו אחר. יצוין כי אנחנו משתדלים כן לשתף עמה פעולה, אבל כשהדבר לא מתאפשר - היא משתוללת ופשוט לא ניתן להרגיעה אלא בדרך של היענות לתכתיביה כאמור.
    למשל - הבוקר היא החליטה שסבא שלה, שביקר אצלנו בבית, יחליף לה טיטול וילביש אותה. הסברתי לה שסבא לא יודע להחליף טיטול ושהוא ילביש אותה כבקשתה. כמובן שההסבר נפל על אזנים ערלות והיא לא הפסיקה לבכות ולהשתולל כל הבוקר ולהגיד בלי סוף "סבא יחליף טיטול!!", משהצרחות וההשתולליות וההשטחויות על הרצפה וזריקת הראש לאחור לא פסקו, החלטתי להלביש אותה בכח, להושיב אותה באוטו בכח (מבלי לאפשר לה לטפס לכסא לבד) והורדתי אותה בגן כשהיא בוכה.
    אני מנסה להיות סבלנית, להתעלם מהבכי והצרחות, מנסה להסביר שאמא ואבא הם אלו שמחליטים מי יעשה מה, מנסה לתת לה חופש פעולה כמה שאפשר, מנסה לאפשר בחירות, מסבירה שכשהיא בוכה אני לא מבינה מה היא רוצה וממתינה לסיום הבכי- שום דבר לא עוזר!! הילדה לא מפסיקה לצרוח.אשמח לקבל עצות בנוגע להתנהגות זו באופן כללי וספיצפית - איך הייתי אמורה לנהוג בסיטואציה שתיארתי הבוקר.
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גיל שנתיים הנורא (מאד)

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גבולות וסמכות הורית

    נעמה סבג שמש
    18/01/2010

    שלום לך,

    אני נמנעת מלהתייחס לסיטואציה הספציפית כיוון שצריך להיות פה שינוי כללי בהתנהלות. אינכם צריכים להשתדל למלא את רצונה. הגבולות בבית אינם ברורים כלל וכך גם הסמכות ההורית. עליכם לעבוד על כך בדחיפות.
    אין לאפשר מצב בו הילדה מנהלת אתכם, בשום אופן.
    את מוזמנת לקרוא מאמרים שלי בנושא באתר זה או באתר שלי.

    עליכם לעשות עבודה עוד בטרם הלידה.

    בהצלחה ולידה קלה,

    נעמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הייתי שמחה לקבל התייחסות ספיצפית

    אמא
    19/01/2010

    לסיטואציה שתיארתי. זה יעזור לי מאד. ברור לי שיש בעיה של גבולות וסמכות הורית ושאנחנו צריכים לעבוד בנושא, אבל מאד הייתי רוצה לקבל עצות פרקטיות. תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיקום הסמכות ההורית

    נעמה סבג שמש
    19/01/2010

    היי,

    חשוב ללמד את הילדה דרכים להרגע ולעזור לה להרגע בחדר. "לקחת פסק זמן" מהסיטואציה.
    גם אם היא צורחת, להכניסה להרגע (בתחילה יש להכנס איתה, עד שתלמד את הנושא)ולהיות איתה. לא לדבר ולהסביר בשלב זה, אלא רק לאחר שתרגעו. כרגע אינה פנויה להקשבה ואין בכך תועלת.

    לאור הסיטואציה שתיארת, התנהלת נכון בבקר. איתה יש לעבוד כרגע בדרך הקשה.

    יש לעשות עבודה קשה ואינטנסיבית, להמעיט בדיבורים והסברים. בפעם השלישית, במקום לומר- לעשות. לקחת אותה מיד להרגעות.

    התמידי ותראי תוצאות,

    נעמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו