תת הכרה

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • תת הכרה
    שלומי
    19/01/2010

    שלום
    יש לי שאלה
    היה נראה לי הכי מתאים לשאול את זה כאן

    הייתי רוצה לדעת משהו לגבי התת הכרה,נגיד שלמישהו יש בעיה כל שהיא ,שהיא בטבע שלו
    שהבן אדם פועל כך מתוך אינסטינקט ,לדוגמא מישהו שהוא פחדן
    או שיש אדם שהוא בטבע שלו אמיץ,באינסטינקט התת הכרה שלו משדר כוח ,אומץ
    ויש מישהו שהאינסטינקט הטבעי שלו ,זה לפחד,להתקפל פנימה ,וכל הדברים הנלווים לזה

    האם ישנה דרך ,או האם קיים טיפול כל שהוא שעובד על התת הכרה ומשנה אותו

    אני מתכוון לחלק שנמצא באישיות שאותו אנחנו רוצים (מי שרוצה כמובן)לשנות
    לדוגמא מישהו שעבר משהו בחיים ,וזה השפיע על החיים שלו,והוא קיבל את זה איך שהוא
    ואז נוצר "קלקול" באישיות ,שנפגע איזה שהוא מנגנון פנימי שאותו רוצים לתקן ולהשיב כמו שהיה
    האם אפשר לבצע" קלקול "מבוקר נוסף על מנת להגיע למטרה כל שהיא
    משהו כמו לטפל בתת הכרה במודע אבל לא בתכנים שהוא יצטרך לאמת אותם ולאשר אותם וכו'
    דברים שיכנסו בדיוק באותה הצורה שנכסנו הדברים שאנחנו רוצים להוציא או לשמר משהו קיים

    השאלה קצת כוללת יותר מדי,כי דיברתי עם שתי דברים
    1 שמישהו פחדן בטבע
    2 פחדן מאיזה שהוא מקרה

    אני אשמח לקבל תשובה אם אפשר להתחייס רק לסעיף 1 או ל2 או בשילוב של שתיהם זה מאוד יעזור לי
    ,תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תת הכרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תת הכרה

    סמדר ריינר
    20/01/2010

    שלום שלומי,
    אם הבנתי נכון את השאלה שלך, אתה בעצם שואל אם אפשר לטפל בפחד שנוצר בטראומה בלי להיזכר בטראומה, אלא שהיא תישאר בלא מודע (שאלה 2), ובשאלה הראשונה האם אפשר לטפל בפחד שלא נוצר מטראומה באותה דרך.
    בעצם אם הבנתי נכון, אתה שואל האם אפשר לטפל בפחד במין ניתוח פסיכולוגי כזה בהרדמה - בלי להרגיש את הפחד בתוך הטיפול.
    למיטב ידיעתי זה לא הטיפול בדרך כלל. אלא בטיפול, אחרי שעובר זמן ואנחנו סומכים על המטפל שלנו, אנחנו אמורים להגיע למצב שאנחנו מאפשרים לעצמנו להעלות את התכנים המפחידים בנוכחותו ואז לפחד מהם פחות, או להתחיל להתמודד איתם אחרת.
    מקווה שהבנתי אותך נכון, ומצטערת אם התשובה מאכזבת אותך:-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משהו קטן ברשותך

    שלומי
    20/01/2010

    מודה לך על התשובה :)
    חח העלת לי חיוך על הפנים עם השורה האחרונה בתגובה שלך :)
    דרך אגב אני שמח לדעת שיש אנשים כמוך שעוזרים ככה ומסבירים ומפרטים
    בדרך כלל פורמים ששאלתי שאלות בכל סוג שהוא ,קיבלתי תשובה ממש קצרה
    פה באמת שמתי לב שיש יחס טוב ולכן אני אנסה לחדד את השאלה שלי טוב

    כנראה שלא בדיוק הצלחת להבין על מה אני מדבר
    כי קצת עירבבתי שתי שאלות
    בעצם הדבר הוא כזה
    אני שוב רק שואל כמו מקודם בגוף שלישי

    אם מישהו היה בן אדם רגיל,וכתוצאה ממקרה מסוים גילה שהוא פחדן
    לצורך העיניין אני אחלק את האדם לשתים
    1 מודע
    2 לא מודע

    הלא מודע פועל תמיד ומגיב באינסטינקטים
    והמודע מנסה לרסן את התת הכרה ולשלוט בו
    התת הכרה מכיל תכנים באינסטינקט ,תכנים של פחד
    המודע לא מתגבר על הפחדים
    ולכן שאלתי אם יש דרך לשנות את התת הכרה
    שבמקום שהאינסטינקט יהיה פחד ,לשנות אותו
    אבל לא בדרך המודע כי דרך המודע יש התנגדות ,שם צריך לאשר את התכנים בצורה מודעת
    ובצורה מודעת לא ניתן לפי דעתי לשנות משהו ולכן חשבתי לשאול אם יש סוג של טיפול או גישה כל שהיא לשנות את התת הכרה מבלי שההכרה תצטרך לאשר את הדברים

    עוד דוגמא לצורך השאלה
    שהבן אדם לא ידע שהוא פחדן במצבים מסוימיים,ורק לאחר מקרה כל שהוא הדבר השתחרר
    שאם לא היה קורה מקרה כל שהוא ,לעולם לא היה יודע שהוא פחדן עד כדי כך בנושא מסויים
    נראה שלפעמים אנחנו לא מכירים את עצמו עד שלא מגיעים לסיטואציה מסוימת

    אני מקווה שעכשיו השאלה יותר ברורה,ואני מבקש את סליחתך על ההודעה הקודמת שלא היה כל כך ברורה,ושוב תודה ויום טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד

    סמדר ריינר
    20/01/2010

    שלום שלומי,
    תוןדה על המחמאות:-)
    אני מקווה שעכשיו הבנתי יותר טוב.
    פחד הוא לא בדיוק אינטסטינקט במובן של דחף רגיל מהלא מודע. פחד הוא אבן בניין בסיסית של הגוף והנפש ביחד שמטרתו לעזור לנו לשרוד טוב יותר מול סכנות.
    לפעמים בטיפול באומנות אולי מתייחסים לחומר ששעולה מבלי לפרש אותו תמיד, כומר לא עוסקים שם בהעלאה למודע, חלק מהזמן לפחות. אולי גם בהיפנוזה עושים את מה שאתה מתכוון, אני לא יודעת כי אני לא מורשית להיפנוזה.
    נראה לי שזה הכי קרוב למה ששאלת. טכניקה ספציפית שמטפלת בפחדים בעודם בלא מודע - אני לא מכירה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו