ילד בן 13 גיל הבגרות

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילד בן 13 גיל הבגרות
    פילי
    20/01/2010

    שלום,

    יש לי ילד בן 13 שנמצא בגיל הבגרות ומאוד רגיש מכל דבר.
    הוא נמצא בשלב של הלימודים שמצריך יותר השקעה ממנו בלימודים.
    הוא נמצא כרגע בשלב של מבחנים ונורא חשוב לי שהוא יקבל ציון טוב. וציון טוב מבחינתי שזה יעבור את הגבול.וכרגע הוא נמצא על הגבול.
    אם הוא לא יעבור את המבחנים בציונים טובים הוא יכשל וירד רמה.
    היום ניסיתי יחד איתו לשבת על החומר או יותר נכון לשאול אותו שאלות על מה שיהיה במבחן אבל הוא לא ממש שיתף פעולה.ואמר לי שהוא כבר יודע. אך כבר קרה לנו מצב כזה ואז הציון שלו היה נמוך מהמצופה. או יותר נכון להגיד על הגבול. אני חוששת שמחמת חוסר העניין שלו להשקיע הוא ירד רמה. מה עליי לעשות?
    הוא אומר לי שאני מפעילה עליו לחץ כי אני אומרת לו כל הזמן ללמוד. הסברתי לו כמה שזה חשוב שהוא ילמד ואני רוצה אך ורק לטובתו. מה עליי לעשות.אני רוצה לציין שכשאני אומרת לבני ללכת וללמוד זה כשהוא בא מבית ספר אני שואלת אותו אם יש לו שיעורים ומבחנים ובמידה וכן הוא צריך ללמוד.
    הנקודה היא שכרגע הראש שלו עסוק בחברים, ובפייסבוק שמוציא אותו מפוקוס. היום היתה לי שיחה עם בעלי והוא אמר לי שבננו שאל אותו לגבי עישון..איך זה וכו...
    כל זה מפחיד אותי. אני פוחדת שתהיה לו השפעה מחברים. זאת פעם שניה שהוא מדבר על עישון...

    מבקשת את עצה בדחיפות.
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 13 גיל הבגרות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 13

    סמדר ריינר
    20/01/2010

    שלום פילי,
    נשמע לי שהגעתם למצב שככל שאת לוחצת ככה הילד מתנגד. נראה לי שהסברת לו כבר הרבה פעמים למה לימודים זה חשוב. כלומר אם הילד שלך נבון בצורה סבירה, מה שאני מניחה שכן, אז הוא כבר הבין. זה לא עניין של הבנה. אז אין טעם לחזור ולהסביר, או לחזור וללחוץ כי זה פשוט לא עוזר. מה שקורה עכשיו זה שהילד לא מסוגל הלתחבר לכך שהלימודים זה משהו שחשוב בשבילו, כי את נורא הדגשת כמה זה חשוב, ומבחינתו זה אומר שזה חשוב בשבילך, ולכן אם הוא יתחיל ללמוד - מבחנתו זו כניעה לשליטה שלך ולא משהו שהוא עושה למען עתידו.
    לכן הייתי מציעה לך לרדת מהנושא לתקופה, ולנסות להתעניין בו בדברים אחרים. הוא נכנס לגיל ההתבגרות, הוא רוצה להראות עצמאות. חשוב לבחור על מה לריב איתו ועל מה לא, אחרת המרדנות שלו רק תגבר וכל היום יהיו רק מריבות בבית. הנושאים החשובים למריבה הם בטיחות ובריאות - סמים, נהיגה, שכרות וכו', ולאו דווקא לימודים. לימודים תמיד אפשר להשלים. הוא כן צריך ללכת לבית הספר ולהיות במסגרת. נסו להגיע איתו להסכמים ולפשרות ולאו דווקא לכפות וללחוץ עליו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה רבה

    פילי
    20/01/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה:-)

    סמדר ריינר
    20/01/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו