בת שמונה מתנהגת כמו בגיל הבגרות

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • בת שמונה מתנהגת כמו בגיל הבגרות
    שרית
    20/01/2010

    שלום , ביתי בת השמונה כבר שנים מתנהגת כמו בגיל הבגרות, היא מתווכחת על כמעט כל דבר, בכל פעם שמבקשים ממנה לעשות משהו כמו להתלבש בבוקר , היא כאילו בכוונה עושה הכל לאט יותר ובסופו של דבר גוררת כעסים ואיומים מצידי.
    העונשים שהיא מקבלת , וזה קורה רק אחרי שאני יבקש פעם ואולי שוב לעשות משהו, ואחר כך יגיד שאם היא לא תעשה הפעם הבאה שאני יבקש יגרור עונש, יהיה קשור באי צפייה בטלויזה באותו יום או משהו דומה.
    הפעמים היחידות שהיא תעשה מה שמבקשים ממנה יהיה אם היא מצפה לקבל משהו ויודעת שהיא לא תקבל עד שלא תגמור לעשות את מה שצפוי ממנה.
    היא בנוסף בוכה המון, וגם כשהיא מדברת זה בקול בכייני.


    יש לה אח גדול בן תשע ואנחנו משתדלים לתת לשניהם זמן איכות , מה שלא תמיד יוצא.
    וכן הם מבלים את רוב הזמן בריבים בניהם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 8

    סמדר ריינר
    20/01/2010

    שלום שרית,
    נשמע לי שנכנסתם למתכונת של מאבקי כוח עם הילדה, וכבר לא חשוב מה מבקשים חשוב מי ינצח.כדאי לקבוע סדרי עדיפויות על מה נאבקים ועל מה לא, ובכך לחסוך חלק מהנושאים למריבה. העונש הכי טוב בעיני הוא כשהילד משלם את המחיר המציאותי על מה שעשה. אם הי אלא תתלבש בזמן, היא תאחר והמורה תכעס עליה. או שהיא תפסיד את ההסעה לבית הספר. הייתי נותנת לה לשאת בתוצאות בלי לאיים ובלי לכעוס. הדרמה סביב העניין היא חלק ממה שמזין את ההמשך של המאבקים. לא צריך להגיד על זה יותר ממשפט אחד - אם לא תתארגני בזמן תצטרכי להגיע לבית הספר לבד. זה הכל. לא לחזור על זה ולא לאיים (כמובן אם זה אפשרי ולא מסוכן שהיא תעבור כביש לבד וכו').
    אחר כך חשוב מאוד להיות עקביים כי אם לפעמים אתם מוותרים על משהו שהחלטתם שהוא בסדרי העדיפויות פעם אחת - אחר כך צריך להתחיל הכל מהתחלה.
    בנוסף כדאי להשתמש בחיזוקים חיוביים - כלומר לחזק אותה מתי שכן עושה ולא לתת עונשים או יחס מתי שלא, כי אז היא לומדת שהיא מקבלת תשומת לב על דברים טובים ולא על דברים רעים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זה העניין

    שרית
    20/01/2010

    שלא ממש איכפת לה אם היא מאחרת לבית הספר ובגלל שאני מסיעה אותה זה גורר גם איחור שלי לעבודה.
    אני באמת מרגישה שנכנסנו למין סחרור כוחות ולא יודעת איך לצאת מזה.
    אנחנו משתדלים לחזק כשהיא עושה משהו חיובי אבל זה לא ממש מוריד את הפעמים שבהם היא מתעקשת או מתנגדת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    סמדר ריינר
    20/01/2010

    שלום שרית,
    זה לא ממש איכפת לה בגלל שאת מראה כמה זה איכפת לך. לכן אמרתי - להוריד את הדרמה.
    אני לא יודעת כמה ניסיתם חיזוקים חיוביים, אבל חשוב לנסות לאורך זמן ולהיות עיקביים.
    אם אתם לא מצליחים אתם יכולים לפנות להדרכת הורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו