שקרים בגיל 4

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • שקרים בגיל 4
    אורין
    22/01/2010

    שלום רב!
    ביתי בת ה 4 החלה לשקר לי.
    הדבר מטריד ביותר. אני לא נוהגת לשקר לה או ל"בלף" אותה בשום צורה וההסברים שלי תמיד ישירים ולא מתחכמים וכך אני גם מחנכת.

    בתחילה חשבתי שזה הקושי להבדיל בין מציאות לדמיון אך השקרים קשורים באופן של התחמקות מתגובה שלי/עונש או סתם לתשומת לב, ובד"כ גם יזומים.

    . לדג' : מספרת לי באופן יזום!!! שהסייעת בגן ציירה לה על היד (בעוד שהיא עשתה זאת) וממתינה לתגובתי...אני מנסה לשקף לה: אני חושבת שהתכוונת שדמיינת בכאילו שהיא עשתה ואת עשית את זה....

    או "סידרתי את החדר" בעוד שהחדר לא מסודר. או "לא אספתי מסטיק מהריצפה והכנסתי לפה".
    אני לא שואלת היא יוזמת את זה כתגובה למשהו שאפילו לא נאמר. או X הרביץ לי בגן.
    אני כבר לא יודעת מה נכון ומה לא. מה עושים האם זה נורמלי?

    הכי חשוב - איך מגיבים על מנת לא להשריש את ההתנהגות הזאת?
    נואשת וחוששת משקרנות עתידית :(

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שקרים בגיל 4

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקרים בגיל 4

    סמדר ריינר
    23/01/2010

    שלום אורין,
    קודם כל תפסיקי לחשוש, זה עדיין לא אומר שום דבר על שקרנות עתידית. הייתי מקדישה קצת יותר מחשבה לסיבות שלה להתחיל לשקר. האם התגובות שלכם קצת חדות מדי עבורה, האם היא מרגישה חוסר קבלה ותגובה ענישתית במקום נסיון להבין את החוויה שלה?
    למשל אם היא ציירה על היד, אפשר להגיב על כך מייד ב: "אסור, תציירי על נייר" ואפשר לנסות להתעניין למה היא בחרה לצייר דווקא על היד. אולי יש לה סיבה, ילדותית ולא הגיונית ככל שתהיה, (ננסה לזכור שמותר לה, לכן היא עדיין ילדה) יש לה בודאי משמעות ריגשית. אולי היא רצתה שהדבר שציירה או מה שהוא מסמל יישאר קרוב אליה נורא על העור שלה, כי היא נורא אוהבת את זה וזה נורא חשוב לה. אם זה ככה, האם אפשר לפעמים להגיב באופן שנותן מקום לעולם הפנימי שלה ומשתתף החוויה שלה ולא רק מקום שמחלק את העולם למותר ואסור ופרס ועונש. זה עולם משעמם, שרירותי, מגביל ומפחיד עבור ילדה קטנה. (אני לא טוענת שזה מה שאתם עושים כל הזמן, אבל יכול להיות שזו החוויה שלה בחלק מהדברים).אם זו אכן החוויה שלה, אז השקרים הם סוג של הגנה שיוצאת מתוך הנחה שבוודאי לא בינו אותי ולמה אני עושה מה שאני עושה, אז קודם אני אגן על עצמי שלא יענישו אותי. וחבל שמערכת היחסים ביניכם תתדרדר למקום כזה בגיל כזה קטן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוי זה נשמע נורא במיוחד שזה לא המצב

    אורין
    24/01/2010

    אני משתדלת לא לכעוס ולנסות להבין, אתן דוגמא נוספת : היא עונה לטלפון ואומרת למטלפן שאני לא בבית....המטלפן נבהל איפה אמא???והיא במצח נחושה אומרת לא כאן...ואני כמה מטרים ממנה...

    או שהיא מצהירה "לא שתיתי ממי האמבט" חברתי הטובה גזרה לבובה את השיערות...ונראה שהיא די משוכנעת בזה וקשה לה להבחין בין דימיון למציאות.

    אני הגעתי למצב שממש אין לי דרך לדעת אם היא דוברת אמת או לא, וזה די מתסכל. מה גם שזה די חדש (מס' חודשים) והולך ומחמיר. ודבר לא השתנה אצלנו בחיים.

    מלבד זאת היא ילדה מאוד ממושמעת אנרגטית ומלאת שמחת חיים אמיתית, אוהבת ונאהבת ויודעת להביע את רגשותיה בצורה מופלאה.

    שלב זה בחייה של ה"שקרנות" - ואני בכוונה שמה סוגריים כי ברור לי שיש הבדל בין ילדה בת 4 לילדה בת 10 לדג'.

    האם זה יכול לעבור?מה השתנה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    סמדר ריינר
    24/01/2010

    שלום אורין,
    את אומרת שאת משתדלת לא לכעוס ולנסות להבין אבל לא תיארת בדוגמה שלך איך ניסית להבין את מה שהיא אמרה, אשמח אם תפרטי יותר.
    יכול להיות שהילדה עושה לך דווקא? מהדוגמאות שהבאת זה קצת נשמע ככה. אני לא מספיק מכירה אתכם כדי לדעת מדוע. אבל אם הכיוון הזה נשמע לך הגיוני, אולי אם תפרטי יותר נוכל להתעמק בו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו