ילדי בן 5 וחצי מציקן - מה עושים?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילדי בן 5 וחצי מציקן - מה עושים?
    אמא ואבא
    03/02/2010

    שלום רב,
    ילדי הינו ילד רגיל בן 5 וחצי הנמצא בגן חובה, אנחנו בתור הורים רואים בעיה בהתפתחות החברתית ובהתבגרות של ילדינו ומחפשים את הדרך הנכונה להעלות אותו על הדרך להצלחה - אפרט:
    אנחנו משפחה בת 4 נפשות אמא אבא ילד בן 5 וחצי (הנושא) וילדה בת שנתיים וחצי, אנחנו מתגוררים במקום טוב וחיים ברמת חיים טובה,
    מבחינה שכלית נראה שילדינו לומד בגן מאוד יפה וכבר יודע קצת לקרוא ולכתוב, חשבון ברמה סבירה לגילו וכו',
    מבחינה חברתית, התבגרותית הילד נראה כאילו הוא הרבה מאחור - הילד מציק לילדים בגן והילדים לא רוצים לשחק איתו, חברים שבאים אליו הביתה לפעמים נפגעים ממנו ורבים איתו, כאשר אנחנו נותנים לו ביקורת בונה בצורה הורים רכה ומוסברת הוא מתחיל לעשות קולות של תינוק - נשכב על הרצפה ולא מקשיב, אנחנו מנסים ללמד אותו איך להתנהג בצורה בוגרת וחברית אבל הוא לא מפנים.
    ילדים בגן שהיו אצלו וששוחחנו איתם אומרים שהילד חמוד מאוד והם אוהבים אותו אבל הוא מציק להם והם לא רוצים לשחק איתו.

    מה עושים?
    למי פונים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שמציק

    סמדר ריינר
    03/02/2010

    שלום לאמא ולאבא,
    קודם כל יפה שאתם ערים לבעיה ומתגייסים להתמודדות. אם אתם רוצים לדעת לאן לפנות, זה תלוי כמובן באיזור המגורים שלכם. אתם יכולים לברר בקופת החולים אליה אתם שייכים לגבי מכון להתפתחות הילד באיזור מגוריכם, או לברר עם הגננת או הפסיכולוגית של הגן איזה אפשרויות טיפוליות ציבוריות או פרטיות קיימות באיזור מגוריכם.
    באופן כללי, ביקורת בגיל הזה היא לא דבר כל כך בונה. אלא חשוב לנסות להתייחס קודם למה קשה לילד ורק אחר כך למה הוא עושה לא בסדר.
    לא ברור לי מאין נובעות ההצקות שלו, האם הוא לא יודע איך ליצור קשר, האם מפריע לו שמשחקים במשחקים שלו, האם הוא רוצה כל מיני דברים מהילד השני שהם לא במקום, או לא יודע איך לבקש אותם. קודם כל צריך להבין מה מפריע לו ולמה הוא פונה להצקות, האם חסרים לו כלים אחרים ליצירת קשר והאם יש שם תסכולים שאין לו דרך אחרת להתגבר עליהם.
    אחר כך, צריך לעזור לו, בצורה אמפטית להבין מה קורה לו. במילים. למשל:"זה מעצבן שהילד לקחת את המשחק בדיוק כשאתה רצית אותו", כשהוא יוכל לתת מילים לתסכול, הוא פחות יצטרך להשתמש במעשים כדי לבטא אותו. אחר כך, אפשר להציע לו דרך חלופית להתמודדות עם התסכול מלבד הצקה -למשל, אולי בזמן הזה תעבור לשחק המשחק אחר. אולי תציע לילד לחלק את הזמן ולשחק חצי חצי במשחק. אולי אפשר לשחק ביחד באותו משחק. אולי אפשר פשוט לבקש שיחזיר כי זה לא בסדר לחטוף, ואם לא עוזר לפנות למבוגר, וכו'. (זו רק דוגמה, לא בטוח שתסכול מהסוג הזה זו הסיבה.)
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו