מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- קושי להרדם...דקל02/03/2010
שלום רב!
בני בן השלוש מתקשה להרדם לבדו בלילה וכן מתעורר מס' פעמיים במהלך הלילה. אנחנו צריכים לשבת לידו על הספה ואז מתחיל תהליך ארוך ומייגע של כל מיני בקשות: חם לי תורידו לי את השמיכה... אני רוצה מים.... וכו' וכן הוא לעיתים משמיע קולות או מדבר בלחש לעצמו התהליך הזה יכול להמשך אפילו עד שעה וחצי. יש לציין שהוא עדין נרדם עם בקבוק שגם את זה היינו שמחים כבר לסיים...
והפרט שאותו עדין לא ציינתי זה שנולד לו אח לפני כחודשיים, אך התנהגות זו הייתה קיימת כבר קודם לכן...
היינו מעוניינים לגרום לו לישון בכוחות עצמו, וכן שלא יתעורר יותר בלילות...
כשהוא מתעורר בלילה הוא קורה לנו, אנו צריכים לעמוד לידו עד שהוא נרדם... וזה יכול להגיע למס' פעמיים בלילה.
אודה לכם את תייעצו לנו מה לעשות בנדון, וכן האם זה זמן טוב לשינוי למרות הסמיכות לכך שנולד לו אח? תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קושי להרדם או חוסר רצון להרדם?
נעמה סבג שמש04/03/2010דקל שלום,
בדר"כ אני לא בעד לערוך שינויים בסמיכות לשינוי כה משמעותי שחל בחייו.
עם זאת, המצב בו אתם נמצאים מתיש ומתסכל, ובוודאי מקשה עליכם על תפקוד נכון איתו גם במהלך היום.
הקושי נשמע כלא נובע מבעית שינה אלא מבעיה של גבולות.
האם הילד ישן צהריים? ניסיתם להמנע מכך?
אם אין זה העניין, האם הילד מבלה עם שניכם מספיק זמן במהלך היום?
האם הצבת הגבולות היא חד משמעית או שאתם משתפים פעולה עם הטרטור הלילי?
המצב בהחלט פתיר. אל תשתפו פעולה והיו עקביים.
הכינו אותו במהלך היום להתנהלות החדשה. תנו הפתעה קטנה באופן מיידי.
אתם מוזמנים לקרוא באתר שלי מאמר על גבולות.
אם לא תתמודדו לבד, אולי יהיה נכון לערב איש מקצוע. להמשיך כך לא ניתן!
בהצלחה,
נעמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתחלה של תהליך...
דקל05/03/2010הי נעמה, תודה על התגובה.
אני מניחה שאנחנו עשינו טעיות בתחום השינה, ולכן עכשיו הקושי הוא גדול. אנחנו נמצאים איתו די הרבה כשהוא בבית. במהלך היום הוא נמצא בפעוטון ושם ישנים צהריים בערך שעה וחצי כל יום. אני מניחה שהקושי הוא לא בגלל שהוא לא עייף, אלא חוסר היכולת שלו להרדם לבד.
אנחנו התחלנו תהליך באופן עצמאי והפעולה הראשונה שעשינו היא: לא לשבת לידו על הספה. בלילה הראשון הוא צרח שעה וחצי ואמר "אני לא רוצה להיות לבד..." ישבנו על הספה בסלון שקרובה עליו (לא בתוך החדר או בכניסה אליו). היה קשה ולבסוף הבטחתי לו מתנה אם יצליח לישון לבדו, לבסוף הוא נרגע ונרדם ואכן קיבל הפתעה למחרת. בלילה השני שוב היה קשה אך פחות הוא כבר לא בכה. אך היום בלילה, הלילה השלישי אחרי ששתה את הבקבוק (שגם ממנו צריך להגמל בקרוב...) רצה עוד בקבוק והתעקשנו שלא אז הוא בכה המון וצרח... דיברתי איתו הוא נרגע קצת ואז אמר שהוא פוחד... אמרתי לו שאנחנו בבית ואין לו מה לפחד וכעבור שעה וחצי הוא נרדם.
אני מקווה שאנחנו פועלים נכון, זה לא פשוט ואני מקווה שאנחנו לא עושים יותר מידי טעויות בדרך. אודה לך אם תייעצי לי איך להמשיך להתנהל הלאה...
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
