רגישות יתר

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • רגישות יתר
    גלי
    21/03/2010

    שלום רב,

    בתי הבכורה בת חמש.
    בזמן האחרון שמנו לב שהיא רגישה מאוד ובוכה מכל דבר קטן כגון מילה שאמר לה אחיה הקטן, מכה שנתן לה, ובעצם מכל שטות. הגננת גם הביאה לתשומת לבי שבגן היא גם כן מאוד רגישה ונוטה לבכות מכל דבר. שאלתי את הגננת איך הולך לה מבחינה חברתית והיא אמרה לי שהיא בסדר גמור, שהיא משחקת עם ילדים אחרים, שיש לה חברות ושבעצם לא חל כל שינוי מבדרך כלל מהבחינה החברתית.
    גם בבית לא חל איזשהו שינוי שיכול היה להשפיע עליה.
    לפני יומיים ניסיתי ל'דבר איתה ולשאול אותה איך בגן ועם מי היא משחקת וכ' ולפתע היא פרצה בבכי ואמרה שהיא לבד בגן ושאין לה חברות ושאף אחד לא רוצה לשחק איתה. מאוד הופתעתי לשמוע כי מהגננת שמעתי דברים אחרים וגם נראה שהיא הולכת לגן בשמחה.
    בעלי טוען שמה שנראה לו זה שהיא מרגישה שאני בעצם נותנת לה במה מעצם השאלות שלי, שהיא נהנית מהדרמה שמיוצרת ועוד יותר מהתגובות המודאגות שלי וכן נהנית למשוך תשומת לב.
    כמו כן, אני רוצה לציין שבכל הציורים שהיא מציירת לא ניכר שינוי והם ממשיכים להיות עשירים בצבעים ובפרצופים מחוייכים.
    אני לא יודעת מה לעשות, האם להמשיך לבדוק ממה נובעת רגישות היתר הזו או שפשוט להניח לזה?
    האם חייבת תמיד להיות סיבה לשינוי במצבי הרוח או שזה יכול להגיע סתם כך ובאותה צורה גם להיעלם?

    אודה לתשובתכם.

    בברכה,

    גלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רגישות יתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגישות יתר

    ליאת גרוס
    21/03/2010

    שלום גלי
    שתי התשובות נכונות. כן, כדאי לך לבדוק יותק לעומק מה קורה מבחינה חברתית בגן. אולי הגננת לא מספיק מודעת. במקביל, יכול להיות שהיא פשוט עוברת תקופה רגישה יותר ורחמים ועניין מצידך עלולים להאריכה.
    בדקי מה קורה בגן. הזמיני חברות אחה"צ. בקשי מהגננת לשים לב. מצד שני אם את לא מגלה כלום, הרפי וחכי לראות מה קורה.
    אפשרות נוספת- כן קרה משהו אבל היא מתקשה לדעת מה בדיוק ובטח לא יודעת להסביר. ההסבר הכי פשוט לה זה העניין החברתי אבל זה לא בדיוק הסיפור. תהיי איתה יותר. שמחי אותה. אם עצובה נסי לעזור לה להבין, יחד עם זאת אל תלחצי.
    תכף חופש. אם זה לא רציני עד סוף החופש זה יעבור. אם נמשך, חיזרי אלינו.

    חג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חברויות בגן

    אביטל
    11/04/2010

    הבת שלי בת 5.4בגן חובה . היא אוהבת לשחק עם מרבית הילדים אך אין לה חבר /או חברה שאיתם אוהבת לשחק באופן ספציפי. כאשר אני שואלת אותה עם מי שיחקת היום ? הרבה פעמים התשובה שלה היא לבד. כמו כן היא מרבה לומר "הלוואי והילד הזה או הזה היו חברים שלי"..... שאני שואלת למה היא אומרת את זה את היא מסבירה שאותו ילד ברוגז איתה ואז אני מסבירהשיש הרבה ילדים ואפשר לשחק עם אחרים. היא מתראה מדי פעם אחהצ עם חבר/ה או שניים השאלה שלי האם לערב את הגננת? אציין כי הילדה הולכת בשמחה לגן וגם שמחה בחזרה . בעלי חושב שאני מגזימה ואן צורך לערב את הגננת אך אני עדין מודאגת שמה אין לה חברים בגן.
    אשמח לתשובה
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טרם קיבלתי תשובה

    אביטל
    13/04/2010

    הבת שלי בת 5.4בגן חובה . היא אוהבת לשחק עם מרבית הילדים אך אין לה חבר /או חברה שאיתם אוהבת לשחק באופן ספציפי. כאשר אני שואלת אותה עם מי שיחקת היום ? הרבה פעמים התשובה שלה היא לבד. כמו כן היא מרבה לומר "הלוואי והילד הזה או הזה היו חברים שלי"..... שאני שואלת למה היא אומרת את זה את היא מסבירה שאותו ילד ברוגז איתה ואז אני מסבירהשיש הרבה ילדים ואפשר לשחק עם אחרים. היא מתראה מדי פעם אחהצ עם חבר/ה או שניים השאלה שלי האם לערב את הגננת? אציין כי הילדה הולכת בשמחה לגן וגם שמחה בחזרה . בעלי חושב שאני מגזימה ואן צורך לערב את הגננת אך אני עדין מודאגת שמה אין לה חברים בגן.
    אשמח לתשובה
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חברויות בגן

    ליאת גרוס
    17/04/2010

    שלום אביטל
    את יכולה לבקש מהגננת לשים יותר לב ולהתערב רק בשעת הצורך. יחד עם זאת אל תשדרי לביתך שאת מוטרדת מהנושא.
    אולי כדאי שהאב ישוחח איתה. מעניין אם לו היא תענה אחרת...
    את יכולה להציע לה להזמין יותר אחר הצהריים או ללכת לחברות. זה יכול לעזור לא פחות מעירוב הגננת.
    עוד נקודה - גם כשהיא פונה אלייך עם קושי, נסי לסייע לה להעחות פתרונות בעצמה. אל תתני לה את הפתרון מוכן. אם תחשוב על פתרונות בעצמה תתחזק ותוכל להתמודד טוב יותר בעתיד

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו