חוצפה וקוצר רוח

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • חוצפה וקוצר רוח
    אמא
    22/03/2010

    שלום רב!
    ביתי בת 4+ בחודשיים האחרונים החלהן לדבר אלינו באופן חוצפני מאוד. "לכי מפה", "מה איכפת לך","סתמי", "די לכי". ואף ירקה עלינו מס' פעמים. היא צוחקת לנו בפנים ועושה כל מיני תנועות מטופשות עם הידיים שמעירים לה.(כאילו לא סופרת אותנוו...)

    מיותר לציין שבבית אנחנו לא מדברים אחד לשני בצורה כזאת, קשה לי להאמין שהיא אימצה את כל הרפרטואר הזה בגן...למרות שאין לי דרך לדעת.

    ניסינו שיטה של מדבקות, עונשים(בלי טלויזיה), וכד' אבל זה נראה כמשהו שמשתרש והופך לסגנון דיבור חדש ומטריד מאוד!!! הבהרתי לה בכל דרך אפשרית שזה לא מקובל וכך לא מדברים אלינו ואצלנו בבית אחד לשני. אך הדיבור הולך ומשתרש וזה מדאיג ומלחיץ מאוד, כי החוצפה חוצה את גבולות הבית ויוצאת גם החוצה למבוגרים אחרים וילדים.

    אני ממש סובלת מזה כי זה לגמרי לא הסגנון שלנו ומעולם לא היה בביתנו, כאילו נחתה רוח "ארסית" על הבת שלי ומסרבת לצאת. אני מרגישה גם חסרת אונים כי שום דרך פעולה לא עוזרת איתה.

    מה דעתכם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חוצפה וקוצר רוח

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוצפה וקוצר רוח

    סמדר ריינר
    22/03/2010

    שלום לך,
    חסרים קצת פרטים לגבי התופעה שאת מתארת, האם זה כל הזמן כך, האם סביב סיטואציות מסויימות או שעות מסויימות ביום, האם קרה משהו במשפחה לאחרונה, או משהו לה, אם תוסיפי קצת פרטים, רצוי גם דוגמא אחת מפורטת יהיה יותר קל להתייחס.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זה רב הזמן זה מקצין לפני השינה

    אמא
    22/03/2010

    לדג' -כשאני מביאה אותה לחברה היא נוזפת בי "לכי כבר" נו " לכי כבר" אני עונה לה:"את ילדה גדולה ורוצה להשאר כאן אצלX ואמא תלך הביתה אבל זה לא נעים לי שאת פונה אלי כך תאמרי אמא אשמח .אוכל להשאר לבד כאן?"
    כשצריך ללכת היא מרננת בכל רם למדי...עם מחוות גוף של דחיה "לכי מכאן, אל תבואי, לא רוצה ללכת, די אל תגעי בי,וכד')
    מיותר לציין שזה מביך עד מאוד ודקה אחרי זה שהיא באוטו כאילו שכחה מזה.

    ניסיתי להבטיח לה משהו קטן אם תנעל את נעליה ותבוא יפה איתי ונפרד יפה מהמארחים, לפעמים זה עובד, אך הקטע של "לכי מכאן" והצעקות וההפגנתיות מפריעים לי למען האמת קשה לי להסביר לה כמה זה מטריד, או לתת לה משהו להחליף את זה.

    כאילו יאללה אמא תתקדמי אני יכולה גם בלעדיך את ממש נודניקית.
    או בערב לפני השינה: היא בורחת ומתחבאת מתחת לספה ומסרבת לצאת, צועקת מה איכפת לך לא רוצה לישון ועוד פנינים מלווים ביריקות לפעמים וננננננה. כאלה...או ביציאה מהאמבטיה קפיצות והשתוללות חסרת רסן.
    מתסכל בקיצור.
    באופן כללי היא מאוד אוהבת ויודעת להביע את רגשותיה, זה נראה מאוד כמו התנהגות טינאג'רית של צורך בעצמאות ומרידה בנו.
    לא ברור אם זה מתאים לגיל בכלל....זה לא ממש מתאים לה.

    ולא - לא היו שינויים בחודשים האחרונים בשום תחום בחיינו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 4

    סמדר ריינר
    22/03/2010

    שלום לך,
    נשמע לי שמה שקורה לילדה שלכם זה מה שנקרא בפסיכולוגיה "תגובת היפוך", כלומר דווקא בגלל הקושי של הילדה להיפרד לקראת שינה או אצל חברה היא עושה תגובה של הפוך על הפוך כאילו היא רק רוצה להיפטר ממכם. זו הגנה שעוזרת לה להיות עצמאית יותר.
    זה לא נובע בדיוק מחוצפה אבל הסגנון נראה כך. מדובר בילדה קצת קטנה מדי בכדי להיות ערה לרגשות האחר מול תגובה כזו.
    לכן אני מציעה לכם לא להזדעזע כל כך, לא להתרשם מזה נורא, ואם אפשר אז גם להתייחס לזה בהומור.
    תנסו להקדיש קצת זמן, לא באותם רגעים בהכרח, לדיבור על פרידה, גדילה ועצמאות, למשל על ידי הקראת סיפורים בנושא קושי ללכת לישון, או קושי להיפרד מאבא ואמא בדרך לגן או לחבר, כדי לתת לה אפשרות חלופית להזדהות ולהכיל את רגשותיה בעניין מלבד הדרך שהיא בחרה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה, הארת את עיניי

    אמא
    23/03/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה:-)

    סמדר ריינר
    23/03/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זה רב הזמן זה מקצין לפני השינה

    אמא
    22/03/2010

    לדג' -כשאני מביאה אותה לחברה היא נוזפת בי "לכי כבר" נו " לכי כבר" אני עונה לה:"את ילדה גדולה ורוצה להשאר כאן אצלX ואמא תלך הביתה אבל זה לא נעים לי שאת פונה אלי כך תאמרי אמא אשמח .אוכל להשאר לבד כאן?"
    כשצריך ללכת היא מרננת בכל רם למדי...עם מחוות גוף של דחיה "לכי מכאן, אל תבואי, לא רוצה ללכת, די אל תגעי בי,וכד')
    מיותר לציין שזה מביך עד מאוד ודקה אחרי זה שהיא באוטו כאילו שכחה מזה.

    ניסיתי להבטיח לה משהו קטן אם תנעל את נעליה ותבוא יפה איתי ונפרד יפה מהמארחים, לפעמים זה עובד, אך הקטע של "לכי מכאן" והצעקות וההפגנתיות מפריעים לי למען האמת קשה לי להסביר לה כמה זה מטריד, או לתת לה משהו להחליף את זה.

    כאילו יאללה אמא תתקדמי אני יכולה גם בלעדיך את ממש נודניקית.
    או בערב לפני השינה: היא בורחת ומתחבאת מתחת לספה ומסרבת לצאת, צועקת מה איכפת לך לא רוצה לישון ועוד פנינים מלווים ביריקות לפעמים וננננננה. כאלה...או ביציאה מהאמבטיה קפיצות והשתוללות חסרת רסן.
    מתסכל בקיצור.
    באופן כללי היא מאוד אוהבת ויודעת להביע את רגשותיה, זה נראה מאוד כמו התנהגות טינאג'רית של צורך בעצמאות ומרידה בנו.
    לא ברור אם זה מתאים לגיל בכלל....זה לא ממש מתאים לה.

    ולא - לא היו שינויים בחודשים האחרונים בשום תחום בחיינו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זה רב הזמן זה מקצין לפני השינה

    אמא
    22/03/2010

    לדג' -כשאני מביאה אותה לחברה היא נוזפת בי "לכי כבר" נו " לכי כבר" אני עונה לה:"את ילדה גדולה ורוצה להשאר כאן אצלX ואמא תלך הביתה אבל זה לא נעים לי שאת פונה אלי כך תאמרי אמא אשמח .אוכל להשאר לבד כאן?"
    כשצריך ללכת היא מרננת בכל רם למדי...עם מחוות גוף של דחיה "לכי מכאן, אל תבואי, לא רוצה ללכת, די אל תגעי בי,וכד')
    מיותר לציין שזה מביך עד מאוד ודקה אחרי זה שהיא באוטו כאילו שכחה מזה.

    ניסיתי להבטיח לה משהו קטן אם תנעל את נעליה ותבוא יפה איתי ונפרד יפה מהמארחים, לפעמים זה עובד, אך הקטע של "לכי מכאן" והצעקות וההפגנתיות מפריעים לי למען האמת קשה לי להסביר לה כמה זה מטריד, או לתת לה משהו להחליף את זה.

    כאילו יאללה אמא תתקדמי אני יכולה גם בלעדיך את ממש נודניקית.
    או בערב לפני השינה: היא בורחת ומתחבאת מתחת לספה ומסרבת לצאת, צועקת מה איכפת לך לא רוצה לישון ועוד פנינים מלווים ביריקות לפעמים וננננננה. כאלה...או ביציאה מהאמבטיה קפיצות והשתוללות חסרת רסן.
    מתסכל בקיצור.
    באופן כללי היא מאוד אוהבת ויודעת להביע את רגשותיה, זה נראה מאוד כמו התנהגות טינאג'רית של צורך בעצמאות ומרידה בנו.
    לא ברור אם זה מתאים לגיל בכלל....זה לא ממש מתאים לה.

    ולא - לא היו שינויים בחודשים האחרונים בשום תחום בחיינו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו