מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- לא מוכן להפסידרוני22/03/2010
הבן שלי בן 7, בכיתה א'. בד"כ ילד טוב שקט וממושמע. יחד עם זאת, הוא פשוט לא מוכן להפסיד במשחקים או בכל דבר אחר. אם הוא מפסיד אז הוא מתחיל לבכות ולהתעצבן (ולא משנה אם הוא ניצח 5 פעמים לפני כן), מנסה לשנות את החוקים ("תרים בחזרה את הקלף" "זה לא נחשב" וכל מיני), או מאשים את היריב ב"רמאות". כתוצאה מזה כל משחק עם הילד הוא מאוד לא נעים, ובמקום שהוא יהנה זה הופך למקור לבכי ולעצבים. לאחרונה פנה אלינו גם המדריך שלו בחוג לשחמט ותאר לנו תופעות דומות בחוג. אני מתאר לעצמי ששורש הרע הוא בכך שבשנים עברו אישתי נתנה לו לנצח כל הזמן ולא הקפידה איתו על כללי המשחק (העיקר שהילד יהיה מבסוט), אני לעומת זאת פחות מוותר ולא נותן לו לנצח כל הזמן (אני רוצה שיתעל את ההפסדים לכיוון של לימוד והפקת לקחים ושיבין שנצחון זה לא חזות הכל). למרבה הצער, הוא לא מתעל את הדבר למקום הנכון ובמקום לחשוב במה הוא שגה כך שיוכל להשתפר ולנצח בסיבוב הבא, הוא סתם מתעצבן ומתוסכל, ולא משנה כמה אני משתדל להסביר לו.
מהשיחה שלנו עם המדריך בחוג הבנו שאמנם כל הילדים לא אוהבים להפסיד אבל התגובות שלו הן חריגות.
אני מודע לכך ששגינו בעבר, אך השאלה היא מה אפשר לעשות, כי אנחנו אובדי עצות ולא יודעים איך "לשנות את כיוונה של הספינה" אני חושש שבעתיד ילדים פשוט לא ירצו לשחק איתו (כבר קרו לו מספר "פיצוצים" עם חברים על רקע זה).
אודה לעצתכם הטובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא מוכן להפסיד
סמדר ריינר22/03/2010שלום רוני,
קודם כל צריך לעזור לו לעכל ריגשית את ההפסד ולא מייד לדרוש ממנו להשלים איתו. כלומר תגובה כמו - זה באמת מעצבן, עכשיו בוא נחשוב איך אפשר לשחק יותר טוב בפעם הבאה היא תגובה טובה יותר מ-"אתה לא יודע להפסיד, תפסיק להתנהג כך". כי אז הוא גם צריך להכיל את זה שהוא הפסיד וגם את זה שאתם לא מרוצים מהתגובה שלו, וזה יותר מדי בשבילו ואז הוא בכל לא מקשיב וההתנהגות שלו רק מחמירה.
דבר נוסף שאני יכולה להציע לך הוא, שכשאתה משחק איתו במקום להיות בעניין של אם לנצח אותו או לא, תנסה בתור אבא לשחק בתור יועץ שלו, כלומר במקביל למשחק שלך להציע לו כל הזמן דרכים איך לשפר את המשחק שלו וללמד אותו לשחק יותר טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
