ילדה חוצפנית ומרביצה

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילדה חוצפנית ומרביצה
    אמא
    28/03/2010

    שלום

    בתי בת 7 עוד כמה חודשים עולה לכיתה א , מתנהגת אלינו בחוצפה , כל בקשה שפונים אליה לדוגמא לכי להתפשט למקלחת , סידור המשחקים ועוד כל מיני דברים קטנים , רבה כל הזמן עם אחותה בת ה- 3 . מבקשים ממנה משהו אומרת לא או לא בא לי , אני לא מקשיבה לך סותמת את האוזנים וגם שאומרים לה גשי לעונש בחדר או בפינה צועקת לא רוצה ומרביצה לנו ... חושבת שהכול מגיעה לה כל דבר שאחותה לוקחת או רוצה גם היא רוצה . כמה שמנסים להסביר לה שהיא הגדולה בבית ומפנקים אותה שום דבר לא עוזר . כמה שמסבירים לה היא מבינה אומרת נכון אך חוזרת לאותה התנהגות חוצפנית ולא נעימה . אני ואבא אומרים לה ככה לא מדברים לאמא ואבא . אני לא יודעת מה לעשות

    אני מרגישה כבר שאין לבנות גבולות בבית מבקשת אם תוכלי לייעץ לי בדוגמאות איך להתנהג איתה בזמן שהיא מסרבת לדרישותנו באומרה לא רוצה. מה לעשות ? איך לפנות אליה כי אני מרגישה ששום דבר לא עוזר ...

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה חוצפנית ומרביצה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה מתנהגת בחוצפה

    סמדר ריינר
    28/03/2010

    שלום לך,
    הסיומת של השאלה שלך קצת שונה מההתחלה. את מתחילה מלהתלונן על הבת הגדולה אבל אחר כך מתברר שכנראה יש בעיית גבולות כללית בבית.
    כדי לשמור על גבולות קודם כל צריך להיות עיקביים. אם ילד מרגיש שאין עיקביות קשה לו להסתגל לדרישות. אתם צריכים להחליט על מה מתעקשים ועל מה לא, לא על כל דבר צריך להתעקש, אבל על מה שהחלטתם צריך לעמוד באופן עיקבי ולא לוותר. דבר נוסף הטון בו מבקשים צריך להיות תקיף וברור.
    דבר שלישי, אפשר לתת חיזוקים חיוביים על התנהגויות שרוצים לחזק, כמו חיזוקים מילולייים, מדבקות וכו'.
    אם אתם לא מצליחים, כדאי לפנות להדרכת הורים מסודרת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך לתגובתך

    אמא
    30/03/2010

    שלום

    ציינת שאין גבולות בבית דווקא אני מקפידה על גבולות כמו שעות שינה לא לקום מהמיטה שעה קבועה גבולות בזמן ארוחה וכו אני מתכוונת שהילדה מדברת בחוצפה ולא מקשיבה לדוגמא אני לא מקשיבה לך , לא בא לי , לא רוצה . מרביצה . לא מוכנה ללכת לחדרה או לשבת בעונש בפינה . מה כן עליי לעשות? שמסבירים לה סותמת את האוזניים ולא מקשיבה .

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עניתי

    סמדר ריינר
    30/03/2010

    שלום לך,
    עניתי לך בהמשך לתגובתך שניתנה בטעות אחרי השאלה של אפרת על הטיטולים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה מתנהגת בחוצפה

    מהא
    28/03/2010

    שלום,
    חשוב מאד להיות סבלניים בהתייחסות שלכם כלפיה, הבת שלך עדיין קטנה וצריך לנצל זאת בכל העניין של יחסים וקשרים בתוך המשפחה כמו שמירת גבולות -מה מותר ומה לא וללכת לפי כך, חשוב מאד להיות ברורים עם הילדה. דבר שני היות ויש לה אחות קטנה אז לשתיהן צריך לתת תשומת לב ולהגיע לאיזשהו שווין בינה לבין אחותה, ילד בגיל 7 יכול שם לב לדברים מאד ממוקדים וקטנים במשפחה והוא יכול לשאול את עצמו למה אמא מחבקת את אחותי יותר ממני? לא משנה באיזה גיל צריך לשים לב לכך -דבר שאולי גרם אצל הילדה שלה לחוצפה וסירוב לעשות מה מבקשים ממנה. ולכן צרכיך לשים לב למידת הקשר וצורת הקשר במשפחה שלך והאם את נותנת היחס לשתי הבנות במידה שווה (למרות הילדה היא הגדולה).
    מקווה שעזרתי
    מהא
    סטודנטית לתואר שני 

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו