מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ילדה חוצפנית ומרביצהאמא28/03/2010
שלום
בתי בת 7 עוד כמה חודשים עולה לכיתה א , מתנהגת אלינו בחוצפה , כל בקשה שפונים אליה לדוגמא לכי להתפשט למקלחת , סידור המשחקים ועוד כל מיני דברים קטנים , רבה כל הזמן עם אחותה בת ה- 3 . מבקשים ממנה משהו אומרת לא או לא בא לי , אני לא מקשיבה לך סותמת את האוזנים וגם שאומרים לה גשי לעונש בחדר או בפינה צועקת לא רוצה ומרביצה לנו ... חושבת שהכול מגיעה לה כל דבר שאחותה לוקחת או רוצה גם היא רוצה . כמה שמנסים להסביר לה שהיא הגדולה בבית ומפנקים אותה שום דבר לא עוזר . כמה שמסבירים לה היא מבינה אומרת נכון אך חוזרת לאותה התנהגות חוצפנית ולא נעימה . אני ואבא אומרים לה ככה לא מדברים לאמא ואבא . אני לא יודעת מה לעשות
אני מרגישה כבר שאין לבנות גבולות בבית מבקשת אם תוכלי לייעץ לי בדוגמאות איך להתנהג איתה בזמן שהיא מסרבת לדרישותנו באומרה לא רוצה. מה לעשות ? איך לפנות אליה כי אני מרגישה ששום דבר לא עוזר ...
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה מתנהגת בחוצפה
סמדר ריינר28/03/2010שלום לך,
הסיומת של השאלה שלך קצת שונה מההתחלה. את מתחילה מלהתלונן על הבת הגדולה אבל אחר כך מתברר שכנראה יש בעיית גבולות כללית בבית.
כדי לשמור על גבולות קודם כל צריך להיות עיקביים. אם ילד מרגיש שאין עיקביות קשה לו להסתגל לדרישות. אתם צריכים להחליט על מה מתעקשים ועל מה לא, לא על כל דבר צריך להתעקש, אבל על מה שהחלטתם צריך לעמוד באופן עיקבי ולא לוותר. דבר נוסף הטון בו מבקשים צריך להיות תקיף וברור.
דבר שלישי, אפשר לתת חיזוקים חיוביים על התנהגויות שרוצים לחזק, כמו חיזוקים מילולייים, מדבקות וכו'.
אם אתם לא מצליחים, כדאי לפנות להדרכת הורים מסודרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לתגובתך
אמא30/03/2010שלום
ציינת שאין גבולות בבית דווקא אני מקפידה על גבולות כמו שעות שינה לא לקום מהמיטה שעה קבועה גבולות בזמן ארוחה וכו אני מתכוונת שהילדה מדברת בחוצפה ולא מקשיבה לדוגמא אני לא מקשיבה לך , לא בא לי , לא רוצה . מרביצה . לא מוכנה ללכת לחדרה או לשבת בעונש בפינה . מה כן עליי לעשות? שמסבירים לה סותמת את האוזניים ולא מקשיבה .
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעניתי
סמדר ריינר30/03/2010שלום לך,
עניתי לך בהמשך לתגובתך שניתנה בטעות אחרי השאלה של אפרת על הטיטולים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילדה מתנהגת בחוצפה
מהא28/03/2010שלום,
חשוב מאד להיות סבלניים בהתייחסות שלכם כלפיה, הבת שלך עדיין קטנה וצריך לנצל זאת בכל העניין של יחסים וקשרים בתוך המשפחה כמו שמירת גבולות -מה מותר ומה לא וללכת לפי כך, חשוב מאד להיות ברורים עם הילדה. דבר שני היות ויש לה אחות קטנה אז לשתיהן צריך לתת תשומת לב ולהגיע לאיזשהו שווין בינה לבין אחותה, ילד בגיל 7 יכול שם לב לדברים מאד ממוקדים וקטנים במשפחה והוא יכול לשאול את עצמו למה אמא מחבקת את אחותי יותר ממני? לא משנה באיזה גיל צריך לשים לב לכך -דבר שאולי גרם אצל הילדה שלה לחוצפה וסירוב לעשות מה מבקשים ממנה. ולכן צרכיך לשים לב למידת הקשר וצורת הקשר במשפחה שלך והאם את נותנת היחס לשתי הבנות במידה שווה (למרות הילדה היא הגדולה).
מקווה שעזרתי
מהא
סטודנטית לתואר שני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
