ילדה בת 5,אוכלת ממתקים בסתר

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילדה בת 5,אוכלת ממתקים בסתר
    אפרת
    10/06/2010

    בוקר טוב. אתמול גיליתי כי ביתי בת ה-5 לוקחת ממתקים מהארון והמקרר ואוכלת אותם בסתר... שמתי לב שהיא יוצאת כל רגע מהמטבח עם ידיים ריקות אבל בפה מלא. שאלתי אותה מה היא אוכלת אבל היא אמרה לי "כלום אמא". לאחר שהמקרה חזר על עצמו כמה פעמים הצצתי וראיתי שהיא לוקחת שוקולד. ישבתי לדבר איתה והסברתי לה שמותר לה לקחת מה שהיא רוצה, שזה אמנם לא בריא לאכול ממתקים אבל אם היא בכל זאת מרגישה צורך לאכול ממתק היא יכולה לקחת מה שהיא רוצה אבל בגלוי ולא להסתיר ממני. הראתי לה מה יש בכל מגירה וארון במטבח, איפה יש ממתקים וכו' (אין לנו "מגירת ממתקים" ואנחנו לא קונים "שטויות" למעט שוקולד ושלגונים) ושוב הדגשתי בפניה שמותר לה לקחת מה שהיא רוצה. אני חייבת לציין שהמקרה השאיר אותי נסערת מאוד. אני חוששת שזר יציע לה ממתק והיא תתפתה - ואני לא רוצה לחשוב על ההמשך....מה עושים?????? איך אני מצליחה לשכנע אותה לא להסתיר ממני דברים? ואיך אני מסבירה לילדה בת 5 את הסכנות מפני זרים שמפתים ילדים בממתקים? יש לציין שאנחנו אוכלים מזון בריא בבית ונמנעים מחטיפים ומתוקים למיניהם, למעט שוקולד איכותי, וממתקים נטולי צבעי מאכל. אנחנו מרשים "קינוח" (שוקולד,עוגיית גרנולה וכו') בסיום הארוחה, ובשבתות בבוקר מכינים פנקייקים ולחם מטוגן ביחד, בטיולים בגינה אנחנו קונים שלגונים - כך שאנחנו לא "חוסכים" ולא "אוסרים" על אכילת ממתקים רק משתדלים שיהיו כמה שפחות מזיקים. ותמיד יש את החשש של השמנה בגיל כה צעיר. מה עושים??????????????? בבקשה , עיזרו לי.
    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 5 אוכלת ממתקים

    סמדר ריינר
    10/06/2010

    שלום ענת,
    אם את מתארת שאין צורך להסתיר אכילת ממתקים אצלכם, אז אולי הדגש הו אלא על אכילת הממתקים אלא על ההסתרה.
    ייתכן שלילדה יש צורך להסתיר דברים כדי שיהיו לה חוויות שהן רק שלה ווכדי לייצר לעצמה פרטיות מסויימת.
    אם זה כך זה לא קשור לממתקים, ולא לכך שזר יפתה אותה, אלא לשמירה על סודיות ופרטיות.
    אם זה הכיוון אולי כדאי לחשוב על נושא הפרטיות בחיים שלה, האם הדברים שלה הם שלה, האם היא יכולה לשמור עליהם, האם מותר לה שיהיו לה סודות וכו'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בהמשך..

    אפרת
    10/06/2010

    תודה סמדר על תגובתך המהירה. אני מודה שלא חשבנו בכלל על הכיוון הזה. ייתכן וזה המצב כי יש לה אח קטן (3) שקצת "מפריע" לפרטיותה, מן הסתם...כשיש לה חברות הוא נוכח אבל לא מציק להן. במריבות ביניהם יש נטיה לבקש ממנה לוותר לו כי הוא קטן (מנסה בכל כוחי למנוע מצבים כאלה, לא חושבת שזה קשור).אבל עדיין אני לא מבינה למה זה קורה רק עם ממתקים?
    זה לא שמותר לאכול אצלנו ממתקים באופן חופשי אלא רק קינוח לאחר האוכל (ולא על פני היום כולו). אביה לעיתים מעיר לה כשהיא אוכלת ממתקים (שזה לא בריא, שזה משמין וכו) ויש מקרים של בכי כשהיא לא מקבלת את הממתק שהיא רוצה. אצל סבתא וסבא היא מבקשת קינוח ולעיתים היא רוצה עוד משהו ואז אביה מעיר לה וזה נגרר לבכי. האם זה משנה את פני הדברים?
    תודה וסליחה על אריכות הדברים...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    סמדר ריינר
    10/06/2010

    שלם ענת,
    כן זה משנה את פני הדברים. קודם כל יש מסר כפול אצלכם בבית. מצד אחד את אומרת לילדה שתיקח ממתקים כשהיא רוצה בלי להסתיר ומצד שני מעירים לה ומבקרים אותה על כך פעמים רבות.
    פשוט מאוד, תפסיקו להחזיק בבית בהישג יד מה שאתם לא רוצים שיאכלו, אבל כשאוכלים אל תעירו. זה כמו לפתות ואחר כך לכעוס על זה שמתפתים.
    אם אתם לא רוצים לתת לה קינוח נוסף, אל תיתנו, כמו כל דבר אחר שילדים לפעמים רוצים ולא מקבלים, לא נורא אם היא תבכה. כמובן שצריך לעשות זאת בצורה לא מעליבה, ואפשר לוותר על נאומים והסברים ארוכים, פשוט לא וזהו.
    מעבר לזה , ייתכן שמשיכה לממתקים היא פיצוי על דברים אחרים שהיא אולי מרגישה שחסרים לה. רבים מאיתנו פונים לממתקים או לאוכל כשאנחנו מתוסכלים, משועממים, בודדים, נעלבים, וכו'. אולי כדאי לבדוק גם את הכיוון הזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה, עזרת לי המון!

    אפרת
    13/06/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמחתי לעזור:-)

    סמדר ריינר
    13/06/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו