ילד אפילפטי

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילד אפילפטי
    ר
    21/06/2010

    שלום,
    בני בן השבע אובחן כחולה באפילפסיה (לא היו לו ממש התקפי פרכוסים, אבל התחילו "טרום" התקפים וחזיונות בזמן שינה, והנוירולוג המטפל המליץ להתחיל טיפול בכדורים).
    איך לספר לו על כך שהוא חולה וצריך להתחיל לקבל תרופות על בסיס יומיומי? האם לקרוא למחלה בשמה?
    כמו כן, מה לגבי הסביבה? האם מומלץ לספר ולהתנהג בפתיחות? אנחנו כהורים, מרגישים שאין לנו מה להסתיר, אבל לא רוצים שזה יפגע בדרך כלשהי בילד.
    אציין כי לדברי הנוירולוג, אין משמעות תפקודית, והוא יכול להתנהג כמו כל ילד בגילו (למעט הצורך בהשגחה בבריכה / ים).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד אפילפטי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד אפילפטי

    סמדר ריינר
    21/06/2010

    שלום לך,
    כדאי אכן לספר לילד את האמת, כולל שם המחלה והכדורים, אחרת איך אתם מתכוונים לתת לו אותם? אמירת האמת תפתח פתח לעיבוד השאלות והתחושות שבודאי יש ו סביב מצוב וחושב לאפשר דיבור גלוי על כך. לגבי הסביבה, אם אין השפעה יום יומית לא חייבים לספר לכולם, אך כן ישי לדאוג לעדכן את המבוגר האחראי - המורה בבית הספר, מדריך בקייטנה וכו', ולהנחות אותם מה לעשות במקרה של התקף אם יקרה, וכן לדאוג ולבקש שימרו על סודיות ועל הפרטיות של בנכם ולא לחלוק את מידע עם ילדים או מי שלא נוגע לעניין.
    אם הילד רוצה ומוכן לספר בפתיחות לכולם, ואתם חשים שהוא חש בטוח עם זה, אז באמת אין סיבה להסתיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התגובה והמשך

    ר
    22/06/2010

    ברור שנספר לו. לא חשבנו אחרת.
    השאלה שלנו היתה באשר למלל עצמו והאם יש הכרח לקרוא למחלה בשם או שאפשר פשוט להסביר שיש איזושהי בעיה חשמלית במוח (או משהו בסגנון)?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    סמדר ריינר
    22/06/2010

    שלום לך,
    בהחלט אני חושבת שיש מקום לקרוא למחלה בשמה. לא ברור לי מדוע לא? כל הסתרה שאתם מייצרים בשלבים האלה יהיה אחר כך קשה יותר ומסובך יותר לצאת ממנה.
    ילידם גם קולטים דברים ומבינים שיש פער בין מה שנאמר להם לבין עוד דברים וזה רק מגביר את החרדה והקושי ולא מוריד אותם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו