2 שאלות

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • 2 שאלות
    pizza
    21/07/2010

    שלום רב.
    1. יש לי ילדה יחידה בת 4 וחצי, בשנה האחרונה כמעט לכל הילדים בגן שלה נולדו אחים קטנים. כמובן שגם היא מאוד רצתה וכל הזמן דיברה/מדברת על הנושא, הייתה תקופה שבה היא "הכניסה אותי להריון", הייתה שמה בגדים בצד ל"אחות הקטנה" ואילו אנחנו הסברנו לה שגם היא תהיה אחות גדולה עוד כמה זמן כשהיא תהיה גדולה יותר.
    הגיע היום ואני בהריון, חיכינו זמן מה והחלטנו לספר לה, היינו בטוחים שהיא תתעלף מרוב אושר אך להפתעתנו היא הגיבה במשפטים כמו "מה פתאום אין לאמא שום תינוק בבטן" ו"הרופא טעה" ו"אני עדיין לא גדולה מספיק" ומאז אי אפשר לדבר איתה על הנושא כל פעם שאומרים מילה בנושא היא מגיבה בכעס "מה פתאום, אין לאמא שום תינוק בבטן!" כמובן שהפסקנו מלהזכיר את הנושא.
    אך איך עליינו לנהוג איתה ומדוע היא מגיבה בצורה כזו?

    2. לבתי יש שיער מתולתל ויפה אך מן הסתם כדרכו של שיער מתולתל הוא לא ארוך מאוד כי הוא נוטה להתכווץ. היום היא התארחה אצל חברתה בעלת שיער חלק וארוך מאוד. הן התקלחו יחדיו והאמא של אותה ילדה סיפרה לי שבתי הסתכלה בהלם על השיער הארוך של בתה ושאלה למה לה יש שיער כזה ארוך ולה קצר.
    הערב פתאום החלה בתי לבכות למה יש לה שיער מתולתל? שהיא "לא יפה בכלל" והיא "רוצה שיער חלק", ש"אלוהים לא עשה אותי יפה" ועוד ועוד "פנינים" שקשה לי להאמין שיוצאים מפייה של ילדה בת 4 וחצי. איך מתמודרים עם כזה דבר חוץ מכל החיזוקים שהיא מקבלת באופן יומיומי מכל הסובבים אותה (כמובן שמדובר בילדה יפה שאף אחד לא אמר לה מעולם אחרת).

    מקווה שלא הגזמתי באורך...
    אודה מראש על התשובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    2 שאלות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • 2שאלות

    סמדר ריינר
    22/07/2010

    שלום לך,
    לגבי השאלה הראשונה, ילדתך מגיבה באופן טבעי, לכל ילד יש מצד אחד שמחה על הודלת אח ומצד שני קנאה וכעס. בתך פשוט מבטאת את זה בדרכה. היה לה נוח יותר יותר שזה יהיה בשליטתה, כלומר שהיא תחליט ל"הכניס" אותך להריון, וכשזה מיוזמתך זה פחות מקובל עליה. כפי הנראה יש לה מעט צורך בשליטה, והיא אוהבת שהדברים ייעשו בדרכה ומיוזמתה. עליכם המשיך לנהוג באופן טבעי, אתם לא יכולים לא להזכיר את זה בנוכחותה לנצח, מה גם שעוד מעט זה ייראה ולא ניתן יהיה להתעלם מזה. אתם תמשיכו בחיים והיא תגיב כמו שנראה לה, ואתם לא צריכים להתרשם מזה יותר מדי. אפשר אם אתם רוצים לדבר איתה על כך שאולי יש לה קצת חששות מהולדת אח, שמצד אחד פעם היא מאוד רצתה אח, כי היא רצתה אח כמו שיש לחברות שלה ואולי גם רצתה עוד מישהו לשחק איתו, ומצד שני, עכשיו היא לא רוצה כי היא רוצה להמשיך להיות הילדה שלכם לבד, וגם זה בסדר, היא בכל אופן תמשיך להיות הבת האהובה שלכם ולפעמים גם יהיה לכם זמן איתה לבד גם אחרי שהתינוק יבוא וגם זמן איתו ביחד.
    לגבי הבעיה השניה, שוב עולה הקושי של בתך לקבל דברים שלא בשליטתה, וזה בסדר גמור, זה מתאים לגיל, אני חושבת שאתם קצת צריכים להתרגש מזה פחות, אפשר להגיד לה שזה לא כיף לה שהי אלא יכולהל לבחור איזה שיער יש לה, אב גם כך היא יפה, וזהו. לא הייתי עושה מזה סיפור כל כך גדול, כי זו יכולה להיהפך להיות דרך להשגת תשומת לב, אם הי ארואה שאתם נורא מתרגשים כשהיא לא מרוצה. אלה החיים, תנו לה קצת זמן זה יעבור לבד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה המהירה :-)

    pizza
    22/07/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה:-)

    סמדר ריינר
    22/07/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו