חרדת נטישה

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • חרדת נטישה
    סיוון
    24/09/2010

    בתי בת שנה וחודשיים טופלה אצל סבתא עד שהחלטתי שהגיע הזמן ללכת לגן לצערי במעון זה לא הסתדר היא בכתה בכי הסטרי והקיאה כל פעם שעזבתי ל-5 דקות. החלטתי להעבירה לגן עם 4 ילדים ולא בגלל הבכי אלא בגלל שלדעתי הזדרזתי לרשום אותה במסגרת גדולה מדיי. הבעיה שבימים בהם שהיתי במעון עם בתי כל הילדים בכו אך אצלה זו היתה חרדה קיצונית . עליי לציין שכבר מגיל 3 חודשים היא לא מאפשרת לי לזוז ממנה . אפילו להכין לי כוס קפה או ללכת לשירותים היא רודפת אחריי ובוכה היא לא מוכנה שאף זר יתקרב אליה ואף לבני משפחתי שרואים אותה לפחות פעם בשבוע. לא קל לי אני לא יכולה להביא בייבי סיטר ולא להשאירה אצל משפחתי היא הופכת עצבנית ובוכה בהסטריה. אני חוששת שלא תוכל להקלט בעתיד למסגרות ולכן ברצוני להוציאה לגן ולקבל עצה מקצועית איך אפשר להתגבר על ההיסטריה הנוראית שלה ואיך לנהוג בפרידה ממנה בתקופת ההסתגלות לגן ומבלי שישארו לה טראומות. האם להשאירה בוכה ומקיאה או שעדיף לתת ללה זמן ארוך להסתגלות ולשהות במחיצתה יותר זמן.(מה שעשיתי במקום הקודם וזה לא עזר)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדת נטישה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת פרידה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    25/09/2010

    סיוון שלום,
    ממה שאת מתארת, לבתך ולך קשה להיפרד - היא זקוקה לקרבתך וחרדה להישאר לבד, וגם לך קשה לגלות את אורך הרוח הנדרש לצורך הסתגלות. כדאי להחליט יחד עם צוות הגן על טקס הפרידה המתאים עם הילדה, ובכל מקרה רצוי שהנוכחות שלך בגן לא תארך יותר מעשר דקות. בנוסף, כדאי שאביה של הילדה, במידה ואתם מגדלים אותה יחד, יהיה שותף בפרידות ויביא אותה לגן. עלייך לחוש שאת סומכת על הצוות שיוכל להרגיע את בתך כשאינך נמצאת, וככל שתהיי בטוחה בכך יותר, תשדרי לה את הביטחון הזה.
    חשוב לי להבהיר נקודה חשובה - כתבת בכותרת לשאלתך "חרדת נטישה" - זה מושג של מבוגרים שעברו נטישות מכאיבות של דמויות קרובות שעזבו ללא הסבר מספק והשאירו חלל ואובדן גדולים. זה ממש לא המקרה של בתך, כי את חוזרת מדי יום לפגוש אותה ולהמשיך לטפל בה. ילדים חווים חרדת פרידה שהיא טבעית ומתאימה מבחינה התפתחותית. חשוב שניזהר שלא "להלביש" עליהם את מושגים של מבוגרים.
    בהצלחה בהסתגלות, קחי לעצמך מרחב נשימה כי הדבר אורך זמן.
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו