מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- חרדת נטישהסיוון24/09/2010
בתי בת שנה וחודשיים טופלה אצל סבתא עד שהחלטתי שהגיע הזמן ללכת לגן לצערי במעון זה לא הסתדר היא בכתה בכי הסטרי והקיאה כל פעם שעזבתי ל-5 דקות. החלטתי להעבירה לגן עם 4 ילדים ולא בגלל הבכי אלא בגלל שלדעתי הזדרזתי לרשום אותה במסגרת גדולה מדיי. הבעיה שבימים בהם שהיתי במעון עם בתי כל הילדים בכו אך אצלה זו היתה חרדה קיצונית . עליי לציין שכבר מגיל 3 חודשים היא לא מאפשרת לי לזוז ממנה . אפילו להכין לי כוס קפה או ללכת לשירותים היא רודפת אחריי ובוכה היא לא מוכנה שאף זר יתקרב אליה ואף לבני משפחתי שרואים אותה לפחות פעם בשבוע. לא קל לי אני לא יכולה להביא בייבי סיטר ולא להשאירה אצל משפחתי היא הופכת עצבנית ובוכה בהסטריה. אני חוששת שלא תוכל להקלט בעתיד למסגרות ולכן ברצוני להוציאה לגן ולקבל עצה מקצועית איך אפשר להתגבר על ההיסטריה הנוראית שלה ואיך לנהוג בפרידה ממנה בתקופת ההסתגלות לגן ומבלי שישארו לה טראומות. האם להשאירה בוכה ומקיאה או שעדיף לתת ללה זמן ארוך להסתגלות ולשהות במחיצתה יותר זמן.(מה שעשיתי במקום הקודם וזה לא עזר)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדת פרידה
ד''ר שירי שדה שרביט25/09/2010סיוון שלום,
ממה שאת מתארת, לבתך ולך קשה להיפרד - היא זקוקה לקרבתך וחרדה להישאר לבד, וגם לך קשה לגלות את אורך הרוח הנדרש לצורך הסתגלות. כדאי להחליט יחד עם צוות הגן על טקס הפרידה המתאים עם הילדה, ובכל מקרה רצוי שהנוכחות שלך בגן לא תארך יותר מעשר דקות. בנוסף, כדאי שאביה של הילדה, במידה ואתם מגדלים אותה יחד, יהיה שותף בפרידות ויביא אותה לגן. עלייך לחוש שאת סומכת על הצוות שיוכל להרגיע את בתך כשאינך נמצאת, וככל שתהיי בטוחה בכך יותר, תשדרי לה את הביטחון הזה.
חשוב לי להבהיר נקודה חשובה - כתבת בכותרת לשאלתך "חרדת נטישה" - זה מושג של מבוגרים שעברו נטישות מכאיבות של דמויות קרובות שעזבו ללא הסבר מספק והשאירו חלל ואובדן גדולים. זה ממש לא המקרה של בתך, כי את חוזרת מדי יום לפגוש אותה ולהמשיך לטפל בה. ילדים חווים חרדת פרידה שהיא טבעית ומתאימה מבחינה התפתחותית. חשוב שניזהר שלא "להלביש" עליהם את מושגים של מבוגרים.
בהצלחה בהסתגלות, קחי לעצמך מרחב נשימה כי הדבר אורך זמן.
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
