מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בעיות חברתיות בכתה באילניה0812/10/2010
שלום - בתי לומדת בכיתה ב. אין לה בעיות לימודיות ו/או התפתחויות - אבל יש בעיה קשה במישור החברתי. פעמים רבות הינה מגיעה מביה"ס עצובה, וכששואלים אותה איך היה בביה"ס ועם מי שיחקה היא אומרת שהיא לא זוכרת ו/או שלא שיחקה עם אף אחד. היא לא יוזמת מפגשים אחה"צ עם חברות, ובד"כ מחכה שאני אעשה זאת בשבילה - הבעיה היא שבד"כ הילדים מתאמים כבר בביה"ס ועד שאני מגיעה אחה"צ רוב הילדים כבר נמצאים אצל חברים. היא לא ילדה מתבודדת והיא זקוקה מאד לחברות - ולכן קשה לה מאד המצב הזה. בשנים קודמות היתה לה חברה מאד טובה - שהיו ביחד מהגן והיו נפגשות כפעמיים בשבוע. השנה חלה התרחקות ואותה חברה מצאה לה חברות טובות אחרות. גיששתי אצל המורה אבל לדעתה אין לילדה בעיה כלשהי. אני בתחושה שכן ושיש לעשות משהו עכשיו כדי שהמצב לא יחמיר - מה ניתן לעשות????
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות חברתיות בכתה ב - תגובה
סמדר ריינר12/10/2010שלום לך,
קודם כל צריך לאבחן ולהבין ממה נובעת הבעיה החברתית, האם מביישנות? האם מחוסר ביטחון? האם ילדים מתרחקים ממנה כי היא משתלטת? האם יש לה קושי לתקשר עם ילדים או למצוא איתם עניין משותף? תנסי לצפות בה כשאתם יורדות למטה ויש ילדים, או בהזדמנויות אחרות, למשל באירוע משפחתי שיש בו ילדים כדי להבין טוב יותר מה קורה. אם את לא מצליחה, ייתכן וכדאי לפנות לייועץ מסודר כדי להבין טוב יותר את הבעיה. לצערי אני לא יכולה להציע פיתרון לפני שהסיבה לבעיה מתבהרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה המהירה
אילניה0813/10/2010עקרונית לדעתי הרוב נובע מחוסר בטחון, היא קצת סגורה ולוקח לה זמן להשתחרר - גם כשמדובר בחברות שהיא מכירה מזמן. חוסר הבטחון הזה והביישנות נראים [גם לי מהצד] כמו קצת התנשאות לגבי ילדים אחרים - וברור שאף ילד לא ממש אוהב את זה. אני מוצאת עצמי מעירה לה הרבה פעמים כשבאות אליה חברות על ההתנהגות שלה. הבעיה היא שזה מאד מפריע לה המצב והיא מאד עצובה ומסתגרת אם יש אחה"צ שאין לה חברה ללכת אליה - אנחנו גרים ביישוב ולא בעיר ואין את המושג של לרדת למטה, וגני המשחקים הם כבר לא לגיל שלה. באזור שאנחנו גרים בו דווקא אין הרבה בנות מהכיתה שלה אבל יש מכיתות א ו - ג' [צריך להבין שכולם גדלו באותם גנים ובחפיפה מחלק מהזמן] אבל היא מתרחקת ולא יוצאת החוצה לשחק איתם, וילדים מהכיתה צריכים לתאם כי הם גרים קצת יותר רחוק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה המהירה - תגובה
סמדר ריינר13/10/2010שלום לך,
אם הבעיה היא חוסר ביטחון, ההערות שאת מעירה לה לא עוזרות ואפילו מזיקות. היא צריכה שיעלו לה את ביטחון ולא שיורידו לה אותו. נסי עכשיו למשך תקופה להניח לעניין החברתי כמשימה ולהתרכז כמשימה בהעלאת הביטחון- לחזק ולעודד אותה על היכולות שלה, על מה היא כן עושה בסדר, שימו לב אם אין במקרה משהו קצת ביקותי מדי במשפחה שלכם שמסרס אותה וגורם לה לחשוש שיבקרו אותה גם בחברה ולכן היא נמנעת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
אילניה0813/10/2010תודה שוב - אני כהורה לא אמורה להעיר לה על התנהגות שלה שפוגעת בילדים אחרים? הרי התנהגות כזו היא שמבודדת אותה. איך מחזקים לה את הבטחון אם היא מודדת עצמה לפי זה שלא הזמינו אותה או שלא התקשרו אליה כשהיא היתה חולה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה - תגובה
סמדר ריינר13/10/2010שלום לך,
את לא בהכרח אמרוה להעיר לה, אם ההערה היא לא בהתאם לקושי שמתעורר. אם את יודעת שהיא לא באמת מתנשאת אלא חסרת ביטחון, להעיר לה על כך שההתנהגות שלה נראית מתנשאת - זה לא עוזר. כי היא לא באמת מתנשאת ולא נתת לה בכך כלי להתגבר על חוסר הביטחון. לכן צריך קודם כל לחזק לה את ביטחון ואז בלאו הכי לא תהיה התנהגות חסרת ביטחון שנראית כמתנשאת. כשיש בעיה של חוסר ביטחון, ההערות רק מורידות את הביטחון ומחמירות את הבעיה במקום לעזור.
הכוונה שלך הייתה טובה, ואכן מילאת את תפקידך כהורה, רק צריך לשנות קצת את הביצוע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעבר שבוע
אילניה0819/10/2010ניסיתי באמת קצת לרדת מהעניין החברתי ושבוע שעבר היא יזמה בעצמה הזמנה לחברה, ואח"כ הצטרפה אליהן חברה נוספת. הם שיחקו קצת ביחד ואז שתי החברות רצו לשחק בגומי והיא התעקשה שלא. מהצד הבנתי שהיא לא כל כך יודעת את המשחק וניסיתי לשתף אותה בכך שהבנות ילמדו אותי איך משחקים - אחרי שתי דקות היא התחילה לצעוק שהורסים לה את הגומי ואף אחד לא משחק. אתמול ביקרה אצלה חברה נוספת [בהזמנתי - דרך האימא] - הפעם היא רצתה לשחק בווי - החברה שלה לא הכירה את המשחק, לימדנו אותה - ואז הילדה התחילה שוב לבכות ולצעוק - כי נדמה היה לה שהחברה שלה משחקת יותר ממנה, אחרי כמה דקות של בכי היא הלכה לחדר נסגרה ולא רצתה לצאת במשך חצי שעה. היא גם לא רצתה להצטרף לארוחת הערב שאכלנו כולנו. רק בסיום ארוחת הערב היא יצאה מהחדר ושיחקה ביחד עם החברה שלה [שעדיין היתה אצלנו עם אמא שלה ואחותה] - ניסיתי לדבר איתה אחרי ולהסביר לה שהיא לא מכבדת את החברות שלה כשהיא מתנהגת ככה, אבל זה רק הביא להתחפרות נוספת שלה. היא גם לא הוזמנה ליום הולדת של אחת הבנות בכיתה שעושה מסיבה קטנה אצלה בבית ולקחה את זה מאד קשה. אני חושבת שיש לה בעיה התנהגותית ואין לי את הכלים לפתור את זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעבר שבוע - תגובה
סמדר ריינר19/10/2010שלום לך,
תקשיבי, כשאת ירדת מעניין החברתי פתאום היא התחילה להזמין חברות, ואז את שוב מתערבת ויכול להיות שזה מקלקל. תני לה לשחק עם החברות שלה לבד ועיסקי בעניינים שלך. זה נורא לא נעים לילדים שמתערבים להם באמצע, היא לא ביקשה את עזרתך, אז למה התערבת? ילידם לפעמים רבים כשהם ביחד זה לא מעיד על בעיה חברתית. לדעתי חשוב מאוד שתמשיכי לרדת מהעניין כמו שהתחלת לעשות וזה עבד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא ממש מסכימה
אילניה0820/10/2010סליחה על הבוטות אבל נראה לי קצת פשטני - זה לא שכשאני הפסקתי להתערב פתאום הכל הסתדר. קודם כל, ההזמנה הגיעה לא כתוצאה מיוזמה שלה נטו אלא בצירוף מקרים, ואותה חברה מייד קראה לחברה נוספת שגרה קרוב אלינו אבל לא בקשר עם הבת שלי - נוצר מצב שבו שתי חברות נמצאות אצלנו רוצות לשחק משחק מסויים - והיא לא רוצה - ואז מבחינתן אם היא לא רוצה לשחק אז הם יעברו לבית אחר - בלעדיה - וימשיכו במשחק. אני מאד מנסה לא להתערב ולא להפריע לה, אבל כשדברים מתקרבים ל"פיצוץ" אני חושבת שכן צריך להתערב. איך אני מסבירה לה שצריך לכבד את החברות שלה - בפרט כשהן אורחות שלה? לדעתי זה הבסיס, כי אם היא תבין את זה ותנהג כך, אז גם היחס כלפיה ישתנה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא ממש מסכימה - תגובה
סמדר ריינר20/10/2010שלום לך,
זכותך לא להסכים, ואכן יש פשטנות מסויימת בייעוץ בפורום, אין מה לעשות אלה חלק מהמגבלות של קוצר היריעה כאן. אני מניחה שהסברת לה כבר הרבה פעמים, ואני מניחה גם שהיא לא קשת הבנה, כלומר שה לא עניין של סוג ההסבר בהכרח או ההסבר עצמו אלא משהו יותר מורכב שקשור בדינמיקה שמסביב.
אם את מרגישה שהמדיום הזה פשטני מדי, וכמו שציינת קודם אין לך כלים כרגע - אני מניחה שאת צודקת ואולי זה הזמן לחפש הדרכת הורים מסודרת כדי לבדוק יותר לעומק ולא בצורה פשטנית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
