תלונות בלתי פוסקות עח כאבים

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • תלונות בלתי פוסקות עח כאבים
    ילה
    23/10/2010

    שלום רב,
    אנחנו הורים לילדה בת 4 ותינוק בן 8 חודשים.
    ביתנו תמיד הייתה רגישה לכאב ומתלוננת על כל שריטה קטנה ומתעסקת הרבה ב"שלמות הגוף" שלה. לאחרונה התלונות גוברות, ומרגע ההתעוררות מתחילות תלונות בלתי פוסקות על כאבים, החל מכאבי בטן שעובר לרגל, ליד לאוזן. גם בגן היא מתלוננת על כאבים.
    יש לציין שהילדה בריאה בדך כלל, ילדה שמחה.
    אנחנו מקשרים את זה לקנאה בתינוק שהצטרף למשפחה,
    השאלה היא איך נכון להתייחס ולהגיב כאשר היא מתלוננת.

    תודה מראש...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תלונות בלתי פוסקות על כאבים - תגובה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    24/10/2010

    להורים שלום,
    ייתכן שהתלונות של הילדה מעידות על החרדה שלה שמא הטיפול באחיה מעיד על כך שרק מי שחלש וזקוק להורים באופן ניכר - יקבל יחס במשפחה. כדאי להקפיד על מתן תשומת לב, יחס וזמן אישי לילדה עם כל הורה. כשהיא מתלוננת, חשוב קודם כל לחבק אותה ולהרגיע אותה, עשוי להיות מאוד שהיא מרגישה רע גופנית באותו הרגע וממש לא מבינה שהיא מבטאת דרך הגוף משהו רגשי. לכן חשוב להתייחס לכאב שהוא מבחינתה אמיתי ומוחשי. יחד עם זאת, אפשר לדאוג שהתגובה תהיה עניינית ושתמשיכו להקדיש לה תשומת לב לאחר שהיא מתלוננת, בפעילות משותפת ואישית המותאמת לגילה ולצרכיה. כך היא עשויה לחוש שגם קיבלה את תשומת הלב הבלעדית מאחד ההורים ואת החום, המגע וההשקעה להם היא כה זקוקה, אולם גם שההורים נוהגים בה כבילדה בת גילה וגם כשהיא בת 4 היא זוכה ליחס טוב ומטפל.
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו