שפת הצרחות- עזרה ומהר בבקשה!

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • שפת הצרחות- עזרה ומהר בבקשה!
    מיכל
    02/11/2010

    ערב טוב, אני אמא לשני ילדים האחד בן שנתיים והקטן יותר בן 4 חודשים. בני בן השנתיים הוא ילד עם המון שמחת חיים תמיד מסמר המסיבות, רוקד ושר בכל מקום והזדמנות. בחודש האחרון הוא פיתח תגובה קבועה לכל דבר ועניין, צרחות(!!!) והן לאו דווקא מלוות בבכי, פשוט כשפה חדשה, בכל פעם שאינו מקבל את מבוקשו, הוא פשוט צורח עד השמים, אינו מוכן שנוריד לו את הבגדים אם זה כדי להתלבש לגן ואם זה למקלחת, משתולל כשמחליפים לו טיטול, תמיד מתעקש לשחק עם השואב אבק (בניגוד לרצוננו כי הוא מלכלך) - אנו תמיד נועלים את השואב באמבטיה בכדי להחביאו ומספיק שפתחנו לשנייה מתחיל הבלאגאן, אני תמיד מנסה להסיח את דעתו בדברים לפעמים זה עוזר ולפעמים לא, אבל זה פשוט כבר בלתי נסבל, הגעתי למצב שמרוב אובר איפוק, התפרצתי וצעקתי בכדי שירגע אבל זה לא עזר! אני חסרת אונים! בעלי (הפחות אסרטיבי בינינו) הוא מארגן את הבן לגן ו"זוכה" ליחס מזלזל מצידו (למרות שהבן אוהב אותו מאד יש לציין) וזאת מכיוון שהוא יודע שיקבל כל דבר באמצעות הצרחות. נאורולוגית אמרה כי מדובר בטראומה של האח החדש שנכנס למשפחה, ואם אכן מדובר בענין - איך מטפלים? איך מפסיקים את התופעה לאלתר?!?!
    תודה רבה!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בגיל שנתיים ומסתגל להולדת אחיו

    ד''ר שירי שדה שרביט
    02/11/2010

    מיכל שלום,
    יש כאן שני עניינים המתרחשים יחד - סביב גיל שנתיים מתחילה "תקופת המרד" של הגיל הרך, במסגרתה הילד הצעיר מתקשה להתמודד עם הקטנות וחוסר האונים שלו בעולם, ומגיב בכעס ובנסיונות שליטה במבוגרים. בנוסף, כל ילד שנולד לו אח צעיר, מגיב בחרדה גדולה שמא התינוק ייקח ממנו את תשומת הלב של ההורים, והוא לא יזכה ליחס מספיק.
    אצלכם שני התהליכים הללו קורים יחד, ונוצר דפוס במסגרתו בנך צורח ומנהל אתכם כדי להשיג את מבוקשו. הדרך לעזור לו לחזור להתנהלות תקינה, היא בשילוב של מתן מספיק הזדמנויות לאינטראקציה נעימה עמכם, ולזמן אישי בלעדי שלו עם כל אחד מההורים. במקביל, יש להציב גבולות באופן ברור - להסביר לו שאינכם מוכנים שיתקשר עמכם בצרחות, ולדרוש ממנו לחזור ולבקש במלים ובאופן נאות את מבוקשו מכם.
    חשוב ששני ההורים יאחדו כוחות מול הילד, וגם שיקבל מכל אחד מכם מספיק חום ויחס בלעדי ללא אחיו.
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו