מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שפת הצרחות- עזרה ומהר בבקשה!מיכל02/11/2010
ערב טוב, אני אמא לשני ילדים האחד בן שנתיים והקטן יותר בן 4 חודשים. בני בן השנתיים הוא ילד עם המון שמחת חיים תמיד מסמר המסיבות, רוקד ושר בכל מקום והזדמנות. בחודש האחרון הוא פיתח תגובה קבועה לכל דבר ועניין, צרחות(!!!) והן לאו דווקא מלוות בבכי, פשוט כשפה חדשה, בכל פעם שאינו מקבל את מבוקשו, הוא פשוט צורח עד השמים, אינו מוכן שנוריד לו את הבגדים אם זה כדי להתלבש לגן ואם זה למקלחת, משתולל כשמחליפים לו טיטול, תמיד מתעקש לשחק עם השואב אבק (בניגוד לרצוננו כי הוא מלכלך) - אנו תמיד נועלים את השואב באמבטיה בכדי להחביאו ומספיק שפתחנו לשנייה מתחיל הבלאגאן, אני תמיד מנסה להסיח את דעתו בדברים לפעמים זה עוזר ולפעמים לא, אבל זה פשוט כבר בלתי נסבל, הגעתי למצב שמרוב אובר איפוק, התפרצתי וצעקתי בכדי שירגע אבל זה לא עזר! אני חסרת אונים! בעלי (הפחות אסרטיבי בינינו) הוא מארגן את הבן לגן ו"זוכה" ליחס מזלזל מצידו (למרות שהבן אוהב אותו מאד יש לציין) וזאת מכיוון שהוא יודע שיקבל כל דבר באמצעות הצרחות. נאורולוגית אמרה כי מדובר בטראומה של האח החדש שנכנס למשפחה, ואם אכן מדובר בענין - איך מטפלים? איך מפסיקים את התופעה לאלתר?!?!
תודה רבה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בגיל שנתיים ומסתגל להולדת אחיו
ד''ר שירי שדה שרביט02/11/2010מיכל שלום,
יש כאן שני עניינים המתרחשים יחד - סביב גיל שנתיים מתחילה "תקופת המרד" של הגיל הרך, במסגרתה הילד הצעיר מתקשה להתמודד עם הקטנות וחוסר האונים שלו בעולם, ומגיב בכעס ובנסיונות שליטה במבוגרים. בנוסף, כל ילד שנולד לו אח צעיר, מגיב בחרדה גדולה שמא התינוק ייקח ממנו את תשומת הלב של ההורים, והוא לא יזכה ליחס מספיק.
אצלכם שני התהליכים הללו קורים יחד, ונוצר דפוס במסגרתו בנך צורח ומנהל אתכם כדי להשיג את מבוקשו. הדרך לעזור לו לחזור להתנהלות תקינה, היא בשילוב של מתן מספיק הזדמנויות לאינטראקציה נעימה עמכם, ולזמן אישי בלעדי שלו עם כל אחד מההורים. במקביל, יש להציב גבולות באופן ברור - להסביר לו שאינכם מוכנים שיתקשר עמכם בצרחות, ולדרוש ממנו לחזור ולבקש במלים ובאופן נאות את מבוקשו מכם.
חשוב ששני ההורים יאחדו כוחות מול הילד, וגם שיקבל מכל אחד מכם מספיק חום ויחס בלעדי ללא אחיו.
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
