שואלת שוב

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • שואלת שוב
    מיכל
    02/11/2010

    שלום, יש לי בת מקסימה בת 4. היא נגמלה מחיתול בגיל שנתיים וממוצץ עוד קודם אך עד עכשיו, היא עדיין שותה בקבוק (שוקו) פעמיים-שלוש ביום. היא מאוד מאוד אוהבת את זה, זה מרגיע אותה ועוזר לה ברגעי עייפות. עד כה לא דיברנו איתה על גמילה מהבקבוק כי זה כיף לה, עזר לה בעת הולדת אחיה ולא רצינו לקחת לה את זה. היא מצידה לא העלתה מעולם את המחשבה להיגמל. לעיתים חברים באים אליה בדיוק כשהיא מבקשת בקבוק, הם בתחילה שואלים אם היא תינוקת אך לאחר מכן גם מבקשים ושותים איתה.
    האם יש סיבה לעודד אותה להיגמל או לתת לה להמשיך עם זה עד שזה יבוא ממנה?
    יש להודות שגם לנו זה נוח כי ברגעים קשים הבקבוק מרגיע אותה ומסייע לנו בהתמודדות איתה.
    אשמח לתשובה, תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שואלת שוב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שואלת שוב - תגובה

    סמדר ריינר
    03/11/2010

    שלום לך,
    לפנ י שגומלים אותה צריך םללמוד ולןלמד דרכים חדשות להתמודדות. אחרת אתם לקוחים לה משהו, וגם לעצמכם, ולא נותנים שום דבר חליפי וזה יוצר טראומה. נסו לחשוב על דרכים אחרות להרגע ולהרגיע ותחחילו להרגילן אותה אליהן במגביל להפחתת השימוש בבקבוק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקשה לרעיונות

    מיכל
    03/11/2010

    סמדר שלום,
    תודה על תגובתך. האם יש לך רעיונות לדרכי הרגעה אלטרנטיביים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקשה לרעיונות - תגובה

    סמדר ריינר
    03/11/2010

    שלום לך,
    יש דרכים רבות נוספות להרגע, כמו לחשוב על משהו נעים, לעבור לשחק במשהו, להתכרבל בשמיכה, לחבק את הדובי, ללמוד סוג של דיבור פנימי מרגיע. איך למשל אתם מרגיעים את עצמכם? יש מקום להתחיל ללמד אותה מה היא יכולה להגיד לעצמה בלב כדי להרגע - אם תתנו מדוגמאות למקומות בעם את ם בוחרים לתת לה בקבוק נוכל לחשוב מה אפשר לתת לה שם חוץ מזה. כלומר את מה בעצם צריך להרגעי בואתו רגע ואיך עושים את זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך בקשה לרעיונות

    מיכל
    08/11/2010

    סמדר, תודה על התייחסותך. אשמח לקבל רעיונות ממך: אנחנו נותנים לה בקבוק (או שהיא מבקשת) במעברים שהם קשים לה כמו החזרה מהגן (היא חוזרת עייפה ועצבנית ובקבוק מרגיע אותה), בהתעוררות משינה כשהיא קמה על צד שמאל, כשהיא עייפה ולא רגועה. בכל המצבים האלה בקבוק עוזר לה להירגע. ואני מסכימה שאי אפשר לקחת לה את זה בלי לתת לה משהו אחר. אשמח לשמוע רעיונות, תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך בקשה לרעיונות - תגובה

    סמדר ריינר
    09/11/2010

    שלום לך,
    כמו שציינצתי קודם, אפשר לתת לה במעברים דובי לחבק, לתת גם לה חיבוק, אפשר גם לתת לה להיות קצת עצבנית דרך אגב, כשהיא חוזרת מהגן, זה לא סוף העולם. אם היא לא תהיה קצת עצבנית, היא לא תחפש בתוך עצמה דרכים להירגע. אפשר להציע לה הסחות דעת שונות כשהיא עצבנית, לשחק במשהו, לראות טלוויזיה. חשוב מאוד לא להיבלה מכך לשפעמים קשה לה והיא ובכה או עצבנית. לא תמיד צריך כל כך מהר להרגיע, אומנם זה נותן שקט ומנוחה אבל מונע התפתחות.
    אפשר גם להציע לה מלל מרגיע, כלומר לתת מילים לתהליך, כדי שתבין מה קורה לה, ותקבל סוג של בעלות ואחריות על התהליך, כמו משל: "עכשיו את עצבנית כי את נורא עייפה, אולי תלכי קצת לנוח, במיטה שלך, עם הדובי, הנה ניתן לך נשיקה וחיבוק, ותנוחי קצת ותקומי רעננה" או" עכשיו קשה לך לקום, לאט לאט זה יעבור לך, ויהיה לך כיף ללכת לגן," וכו'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ועוד שאלה אחרונה

    מיכל
    09/11/2010

    סמדר, כפי שציינתי, בתי בת 4. שאלתי היא האם לעודד אותה להיגמל מהבקבוק או לחכות שזה יבוא ממנה? עד איזה גיל לגיטימי להסתובב עם בקבוק? תודה. אמא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ועוד שאלה אחרונה - תגובה

    סמדר ריינר
    09/11/2010

    שלום לך,
    נשמע לי קצת שמי שצריך להיגמל מהבקבוק זה לא רק היא . יש משהו מוגזם בשימוש של הבת שלכם בבקבוק, כי זה נעשה גם כדי לענות לכם על הצורך להרגיע אותה, וזה לא בדיוק צורך שהוא רק שלה, לכן בהחלט הייתי מעודדת אותה לכך במקרה הזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו