מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

תודה על ההבנה - בתי אוכלת המון זמן
אורי10/11/2010שוב תודה
הפעם זו תשובה אני מסכימה איתה יותר היות שייתכן שאני זקוקה להכוונה ביחס לגבול בין למה שקראת כפייתיות לבין התמדה או עקשנות ללמד משהו שנראה חיובי על מנת ליצור בסיס טוב לעתיד
שיהיה יום טוב /ערב טוב לכולנו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ארוחת הבוקר של בתי נהפכת לצהרייםאורי09/11/2010
שלום, בתי אוטוטו בת שלוש ויש לנו המון דברים שהופכים אצלה להיות הרגלים בלתי רצויים (על פי אמות המידה שלי כמובן) בשלב זה אני מבקשת לשאול בקשר לאורך זמן האכילה שלה, הוא מזמן כבר מתארך מעבר לשעה וזה משעמם את שתינו, נמאס ואני מסרבת בתוקף לקרוא לה סיפורים שגם את זה ניסיתי אבל ממילא תשומת ליבה מוסטת מן האוכל אל הסיפור וזה לא מבטל את העובדה שעם או בלי הסיפור אני עדיין צריכה להזכיר לה לשים חתיכה של אוכל בפה בידיעה שאני נותנת לה דברים שהיא אוכלת, אוהבת ורגילה להם שזה ירקות + מנת חלבון + מנת פחמימה (בשאיפה למורכבת) שיכולה להיות ירק שורש או קטניות או דגנים + בערך 3\2 עד 4\3 כוס שתיי
ה (מים בד'כ ולפעמים גם תה פושר של מנטה או ירוק ללא מתיקות)
לעיתים היא גם רוצה ומקבלת מנת מעדן\עוגיה או עוגה\משהו קטן אחר מתוק אבל אני מנסה לצמצם בכך היות שסבתה כבר הרגילה אותה יותר מדי למתוק וזה מאד מפריע לי.
שאלתי היא:
כיצד ניתן להבהיר לה שבשעת האוכל לא רק שיש לשבת ליד השולחן באופן ראוי ועם הרגליים למטה והידיים על השולחן אבל ובעיקר איך להגביל את זמן האכילה ל 30 -40 דקות מקסימום?? כבר ניסיתי פעם אחת עם שעון בשבת בבוקר כשלכאורה היא אוכלת פחות פריטי מזון אבל זה לא כל כך עבד היות שהיא לא הגיעה לאכול את מה שחשוב לי שתאכל ותשתה שזה החלבון (ביצה ו\או גבינה צהובה, וחצי או יותר כוס חלב עיזים) אולם בה במידה חשובים לי גם הירקות ובשבת במיוחד היא לא מקבלת מזה כמעט.
היא מאד עקשנית וחזקת אופי ובוכה רבות עם כל סירוב מצדי אבל אני מבקשת לדעת מה ואם ניתן לעשות משהו בעניין זה
בברכה
אורי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ארוחת הבוקר של בתי נהפכת לצהריים - תגובה
סמדר ריינר09/11/2010שלום לך,
נראה לי שאת עסוקה מדי בענייני הואכל של ביתך. היא מספיק גדולה ואת לא צריכה כל כך לשבת לה על הראש בעניין הזה, אל תדאגי היא לא תמות מרעב. ייתכן ואם תמשיכי כך תגרמי לה להפרעת אכילה. תניחי לידה את האוכל ותני לה לאכול, בקצב שלה ואיך שבא לה. אם אין לכם זמן כי צריך ללכת תגידי לה מראש שאין זמן, תני לה עוד דקה עוד שתיים ותסיימו את הארוחה, כמה שהיא אכלה היא אכלה. אם היא תהיה רעבה היא בעצמה תרצה לאכול. נמשמע מהתאור שלך שאת יותר מדי כפייתית איתה בענייני האוכל. חשוב מאוד שתרפי. אם את לא מצליחה, יש מקום שתפני לייעוץ בעניין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהארוחות של פעוטה שמתארכות מאד
אורי09/11/2010מודה לך מאד על תשובתך למרות שאני יודעת שקיימות גישות שונות לאופן ההאכלה או הגשת האוכל לפעוט או ילד צעיר, גם הגננת שלה מאמינה שכדאי לתת כל פעם פריט אחר מן הארוחה ולא הכל בצלחת אחת כי זה מבלבל את הילדים והם לא אוכלים כלום אלא יותר טועמים. אני רואה שמצלחת אחת היא אוכלת רק את מה שהכי פחות חשוב = תפוחי אדמה או תוספת פחמימתית אחרת ולא את הבשר ולא את הירקות הטריים ולא את הדגנים וכו'
בין אם זה ב'מנות' או הפרדה של פריטים על פי חשיבותם או בצלחת אחת היתרון היחיד של ההגשה בצורה הראשונה זה שבתי בבטחון אוכלת את הירק ומנת החלבון ובסוף את הפחמימה כי היא סובלת מעצירויות וחשוב לי שתצרוך את הסיבים מהירקות למשל או שתשתה את כמות המים שניתנת לה כי היא מתלוננת על כאבים ואיני רוצה להרגילה לתוספים לעזור לה לעצירות. כלומר למנוע ממנה את המאמץ יתר על המידה בשירותים ואם היא אכן צורכת את הירק (סיבים טבעיים ולא תוספים מבחוץ) והדגנים אז יש שיפור והשפעה על העצירות לטובה.
ייתכן שאני כפייתית וגם אמי וייתכן גם שאני זקוקה להדרכה בעניין זה אבל אני גם רוצה להקנות לה הרגלי אכילה של מאכלים מגוונים שאינם כוללים מזון מהיר או מתוק במיוחד אלא בריא,
לצערי אמי הרגילה אותנו מגיל צעיר לדברים מתוקים אחה'צ והיא גם כבר הרגילה את בתי לאכול מתוק אחרי האוכל (שאני רואה בכך לא רק הרגל בריאותי קלוקל אלא גם תלות ואכילה בלתי בריאה ונכונה) ועל כן אני לפחות מנסה למלא את הארוחה במזון פשוט טרי ופחות מעובד או מתוק.
בברכה
אורי
גן יבנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהארוחות של פעוטה שמתארכות מאד - תגובה
סמדר ריינר10/11/2010שלום אורי,
הכל טוב ויפה. ואכן חשוב לדאוג לתזונה נאותה של ילדים. את יכולה לשים לה כל דבר לחוד אם את רוצה, זה ללא משנה בעיני. השאלה היא שאלה של מחיר. כשזה גובה מחיר נפשי מהילד ונהפך לעינוי ולמקור למתח רב לילד ולהורה אז משהו נהיה מוגזם. שם צריך לעצור ולבדוק עד כמה ההתעקשות הכרחית ואיפה אפשר להתגמש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
