איך מספרים ? על מה מדברים?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • איך מספרים ? על מה מדברים?
    מירי
    14/11/2010

    שלום ,
    אני גרושה מזה שנה וחצי ויש לי ילדה בת שלוש וחצי. לפני גירושיי היינו פרודים כשנה ומאז לידתה של ביתי היו פרידות רבות קודמות . מעולם לא היה קשר רציף ובריא עם האב שאינו טרח להיות עקבי ולהתעניין. עד לפני כחצי שנה "התאמץ" להגיע באופן לא רציף לפגישות בליויי עו"ס ומזה כחצי שנה אף לא מתעניין בה . כתקופה ארוכה ביתי לא שואלת עליו ואף שכחה את שמו אך יחד עם זאת שואלת שאלות כגון: " נכון שיש לי משפחה" נכון שיש לי אבא?" ואומרת ששמו הוא למעשה שם של סבה (שבינהם קשר נפלא). כפעמיים נזהרתי בתשובותי מחוסר ידיעה כיצד להתמודד עם המצב אבל נראה לי לא בריא להתעלם מהנושא . לא רוצה ליצור טראומות. איך יוצרים דבר בריא יותר וכיצד עליי להתמודד עם כך ?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איך מספרים ? על מה מדברים?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך מספרים ? על מה מדברים? - תגובה

    סמדר ריינר
    15/11/2010

    שלום מירי,
    חשוב להשתדל להגיד לילדה את האמת, ככל הניתן מבלי ליצור מצב של השמצה או הסתה כלפי אביה. צריך לענות לה שנכון שיש לה משפחה, ונכון שיש לה אבא, ושמו כך וכך, ולהראות לה תמונות שלו אם יש. לציין שאבא לא נמצא בקשר איתנו, או שלפעמים הוא בא לראות אותנו. וזה לפעמים קצת עצוב שהוא לא בא יותר. אם הילדה שואלת למה הוא לא בא, נראה לי שהדבר הכי אמיתי אבל גם לא פשוט להגיד הוא שאת לא יודעת. את לא יכולה לספק לה הסברים במקומו, אבל, בניגוד אליו את יכולה ללוות אותה ריגשית עם הקושי שמתעורר - להגיד מילים כמו - זה באמת עצוב, וכן להגיד לה שזה לא בגללה, והיא ילדה מקסימה וראויה לאהבה, ושיש לכם עוד אנשים במשפחה לשמוח איתם ולהיות איתם שמואד אוהבים אותה כמו סבא למשל וכו'. את לא חייבת להגיד לה את כל זה כרגע אלא לראות ולהיות רגישה למה שמתעורר אצלה ובהתאם לזה לבחור מה להגיד ומתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם צריך לטפל מעבר ללדבר

    מירי
    18/11/2010

    סמדר שלום,
    תודה על תגובתך. חשוב לציין שביתי ילדה מאוד חייכנית חברמנית ועם המון שמחת חיים. אנו כמשפחה לכל דבר ,נוסעות לטייל מידי שבת,הולכות להצגות ועושות המון כיף ביחד . יש לי משפחה תומכת דואגת ושותפה המון בחיי ביתי המהווה עבורה תא משפחתי נוסף חם דואג ומפרגן אנו אף מתגוררות כרגע בבית הורי . האם בכל זאת ,אף שאינה מציפה ושואלת אלא פעם בשלושה חודשים על הנושא חשוב כן להציף ולדבר תמיד ואף לשלב סוג של טיפול רגשי או ללכת להדרכה הורית? אם לא ,האם את ממליצה על משהו אחר ?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם צריך לטפל מעבר ללדבר - תגובה

    סמדר ריינר
    18/11/2010

    שלום מירי,
    לא הייתי מציפה ושואלת אלא מתייחסת לפעמים שהיא מעלה את השאלות ומתחברת אליה שם. כרגע אין צורך בטיפול ריגשי אלא אם יהיו בעיות בהמשך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו