ילדה חסרת בטחון

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילדה חסרת בטחון
    תמי
    21/11/2010

    שלם רב,
    השבוע בתי בת השש שיתפה אותי שבן הדוד שלה בן השמונה שאותו היא מאוד אוהבת (והוא אוהב מאוד להקניט אותה ולהציק לה) מכנה אותה "העבד שלי" ואומר לה לעשות כל מה שהוא מבקש ממנה אחרת לא יהיה חבר שלה. הדברים שהא "מבקש" ממנה לא חמורים כפי שחששתי אלא יותר קשורים למשחק או לבקש ממני שאני ארשה להם לצאת החוצה לבד או לעשות אוהל בסלון.

    היא גם התוודתה בפניי שהיא אוהבת שהוא מכנה אותה כך.

    וסיפרה שיש גם חברה אחת בגן שקוראת לה כך לפעמים.

    אני מוטרדת מכך מאוד ולא ישנה כבר כמה לילות בגלל זה. אנא ייעצו לי איך להגיב? האם להרשת לה להפגש עם בן הדוד? היא ילדה מאוד חכמה הרבה מעבר לגיל שלה, יפה ומקסימה אך מאד ביישנית ומפחיתה מערך עצמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה חסרת בטחון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה חסרת בטחון - תגובה

    סמדר ריינר
    21/11/2010

    שלום תמי,
    לא בטוח שלאסור עליה להיפגש עם בן הדוד זה מה שיפתור את הבעיה, כיוון שהי אמספרת שזה קורה לה בעוד מקומות.
    השאלה היא במאת מהכין זה נובע. האם התייחסות מהסוג הזה שמשהו שהיא עדה לו במערכת היחסים בבית? האם קיימים יחסי שליטה בבית? האם קיימים יחסי שליטה כלפיה באופן כלשהו או כלפי מישהו אחר? האם זה נובע מכך שהיא חושבת שלא יהיו חברים שלה אם לא תסכים לזה?
    הייתי בודקת את הסיבות והגורמים למצב יותר לעומק ולפי זה הייתי ממשיכה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא רואה יחסי שליטה בסביבה

    תמי
    22/11/2010

    שלום סמדר,

    היא לא רואה סביבה יחסי שליטה לא בבית ולא בחוץ. אין לי מושג מהיכן הגיע לה הרעיון.
    המילה עבד מעולם לא הוזכרה.

    הרבה פעמים היא אומרת שלא רוצים לשחק איתה בגן אבל הגננות אומרות שהיא כן משחקת מאוד יפה.

    את בן הדוד הזה היא מאוד אוהבת וכרוכה אחריו והוא כל הזמן מציק לה. אולי הוא מנצל את זה להגדיר את היחסים בינהם.... והיא המשיכה ותרגמה את זה גם עם החברה בגן??


    איך אני ממשיכה מכאן???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא רואה יחסי שליטה בסביבה - תגובה

    סמדר ריינר
    22/11/2010

    שלום תמי,
    יכול להיות, אבל זה שהיא אומרת שהיא נהנית מזה זה מוזר בעיני. בשלב הזה הייתי מסבירה לה שכשאנשים משחקים ביחד זה הדדי, אף אחד לא עבד של השני ושאת לא רוצה שהיא תשחק בזה, ואם מציעים לה - שתסרב, ואם מכריחים אותה שתאמר למבוגר בסביבה.
    והייתי מסתפקת בזה. אם יהיו תופעות נוספות לא ברורות מהסוג הזה ותרגישו שזה מדאיג ומפריע, אולי כדאי לפנות לייעוץ יותר מעמיק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו