התנהגות חצופה של ילד בן 6

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • התנהגות חצופה של ילד בן 6
    דנה
    22/11/2010

    יש לי בן מקסים כמעט בן 6 (גן חובה), בגן הוא מתנהג לדוגמא במלוא מובן המילה, מקשיב, מקבל מרות, עוזר וכו' הבעיה מתחילה בבית- יש לו אחות בת 3 והוא כל הזמן רק מחפש איך להציק לה בנוסף מדבר אלי ואל בעלי בחוצפה שעוברת כל גבול: צועק לנו אתם חוצפנים, לא מקשיב למה שמבקשים ממנו וצוחק לנו בפנים, צועק לאבא שלו "אני שונא אותך" ועוד ועוד...
    אחת מתכונות האופי שמאפיינות אותו הינה שלטנות, מנהיגות....
    אני חייבת לציין כי מדובר בבית נורמטיבי, שקט, שמתנהל לרוב בצורה רגועה.ושאנחנו בהחלט מציבים לילדים גבולות.

    אשמח לקבל עזרה כיצד לנהוג

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התנהגות חצופה של ילד בן 6

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות חצופה של ילד בן 6 - תגובה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    22/11/2010

    דנה שלום,
    ממה שאת מתארת, הבן שלך כרגע מרגיש לא מספיק מוכל ומוחזק בבית, וזהו המקור לתסכול הרב שלו שבא לידי ביטוי בהצקה לאחותו ובהתנגדות לסמכותכם. כדאי שאתם ההורים תחשבו קצת כמה זמן פרטי יש לו עם כל אחד מכם, וכמה פנאי יש לכם להיות קשובים אליו, להתעניין בו ולהתרשם מיכולותיו כפי שרואים בגן.
    במקביל, יחד עם וידוא שהוא מקבל מספיק תשומת לב אישית והזדמנויות לפעילות תואמת לגילו ולמינו, יש מקום להציב יותר גבולות ולהגיב בתקיפות כאשר הוא נוהג באופן שאינו תואם בעיניכם.
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוצפה של ילד בן 6

    דנה
    22/11/2010

    תודה רבה על התשובה המהירה. גם אני חשבתי שחסר לו זמן איכות איתנו לבד. שאלתי הנוספת מה הכוונה לנהוג בצורה תקיפה יותר- עונשים, צעקות?????

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 6 - תגובה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    24/11/2010

    דנה שלום,
    בצעקות אין הרבה תועלת, הן לא באמת מעצבות את התנהגות הילדים כפי שהיינו רוצים. לפני שחושבים על תקיפות רבה יותר עמו, צריך לוודא שהילד מקבל זמן אישי עם כל אחד מכם, כי רק אז הצבת הגבולות תהיה יעילה.
    עם ילד בן 6 חשוב להתחיל בלדבר - לשבת איתו (רק ההורים והוא) ולומר לו שלאחרונה קשה לכם עם התקשורת עמו. אתם רוצים שיהיה בבית נעים - ולתת כאן דוגמאות חיוביות למה זה בעיניכם "נעים" - ואתם מבקשים שמעתה ימלא את בקשותיכם ויענה לכם בצורה מכובדת. חשוב לשמוע את תחושותיו ודעתו על הבית, ומה הוא חושב שכדאי שהוא ואתם תשפרו. לאחר מכן, יש להגדיר את ההתנהגויות שאינן מקובלות ומה תהיה הסנקציה לגביהם. חשוב שתמיד תהיה התייחסות, ורצוי שהיא תהיה מיידית ולא דרמטית מדי. למשל, להגביל אותו במחשב או בטלוויזיה, משהו שאכפת לו ממנו אך כמובן לא לומר דברים קשים מדי או להעליבו בחזרה. כעת חשוב שתהיו שניכם מאוחדים ועקביים, ותתיחסו לכל פעם בה אינו נוהג כפי שאתם רוצים.
    אולם, כל הזמן חשוב שתחזיקו בראש שההתנהגות של הילד מבטאת מצוקה וצורך עז בכם.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו