דימוי עצמי נמוך ובעיות חברתיות

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • דימוי עצמי נמוך ובעיות חברתיות
    אמא מודאגת
    25/11/2010

    הילדה שלי השנה נכנסה לכיתה א, היא ילידת נובמבר ולכן הרוויחה שנה. אני מרגישה (גם לפי סיפורים שלה) שקשה לה חברתית, יש לה חברה טובה אחת ושאר הבנות בכיתה לפי הסיפורים שלה לא משתפות אותה במשחקים , היום היתה מסיבה שבה שיחקו חבילה עוברת והיא מספרת שהעבירו את החבילה מעליה ולא התייחסו אלייה. אני לוקחת את זה מאוד קשה, ובעלי אומר שהיא חייבת להסתדר בכוחות עצמה ולהתכשל מה עליי לעשות כדי לעזור לה ? היא גם מאוד ביישנית וסגורה. תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דימוי עצמי נמוך ובעיות חברתיות - תגובה

    סמדר ריינר
    26/11/2010

    שלום לך,
    נראה כי את ובעלך מייצגים שתי גישות קצת קיצוניות. בעלך חושב לגמרי לעוב אותה בהתמודדות, לא להתערב ולא לעזור, ואת כנראה מזדהה נורא ובטוחה שמצב נורא קשה אם לא העבירו לה את החבילה העוברת.
    האמת היא כנראה באמצע. לא בטוח שזה סוף העולם שלא העבירו לה, יכול להיות שהיא לא היחידה, ויכול להיות שזה היה מקרי.
    יחד עם זאת אם קשה לה אולי כדאי לא לעשות במקומה, או נורא לדאוג ולהזדהות איתה כי זה לא עוזר, אבל כן לחשוב על דרכים יחד איתה איך לשפר את מצבה.
    האם היא יכולה ליזום קשר עם ילדה אחת לפחות שנראית לה נחמדה? האם היא יכולה להגיד מתי שלא מעבירים לה שגם היא רוצה? האם היא יכולה לקחת מקום בצורה אחרת? האם אפשר לפרש דברים שקורים בצורה קצת פחות קיצונית, אולי לא כל דבר אומר שדוחים אותה בהכרח? וכו'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך בעיות חברתיות

    אמא מודאגת
    28/11/2010

    יכול להיות שבאמת אני קצת מגזימה בדאגה שלי אליה,כזאת אני. במשחק של החבילה עוברת היא אמרה לבנות שהיא לא קיבלה ואז מסרו לה. וכמו שציינתי בהתחלה יש לה חברה טובה אחת , אך היא מספרת שגם בבית הספר לא משתפים אותה במשחקי חצר, מה שיוצר שהיא כל היום עם חברה אחת משחקת , ואני חוששת מה יקרה כאשר החברה לא תגיע לביה"ס מה יקרה ?
    תודה על ההתייחסות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך בעיות חברתיות - תגובה

    סמדר ריינר
    28/11/2010

    שלום לך,
    קודם כל אם את מודעת לדאגת היתר שלך, כבר אנחנו במקום יותר טוב. זה יפה. עכשיו תראי בעצמך - את נורא דאגת מכך שלא העבירו לה את החבילה העוברת, ואז הדגש היה על כמה זה מעליב ומדאיג ולא על כמה יפה שהיא פתרה את הבעיה לבד. זה צריך להיות הדגש, פחות על מה שמדאיג ויותר על האמונה בכוחות שלה לפתור זאת. אם היא משחקת רק עם ילדה אחת, אפשר להגיד לה שכמו שביקשה שיעבירו לה את החבילה וזה הצליח, לא דחו אותה או התעלמו ממנה, אין סיבה שהיא לא תנסה לפנות לפעמים לעוד ילדות וזה יצליח גם. אפשר לנסות לחשוב ביחד, איזה ילדה נחמדה יש עוד בכיתה שאפשר לשתף גם אותה במשחקים, או להזמין הבייתה או לפנות אליה בכיתה וכו'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    אמא מודאגת
    28/11/2010

    תודה רבה לך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמחתי לעזור.

    סמדר ריינר
    29/11/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו