משחק שעבר את הגבול-מה עושים? דחוף!!

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • משחק שעבר את הגבול-מה עושים? דחוף!!
    אמא מודאגת
    18/12/2010

    בתי בת 4 וחצי שיחקה עם שני חברים (בני 6 ו - 4) ברופא וחולה אצלנו בבית.
    במהלך המשחק נכנסנו לחדר וראינו את ביתנו על המיטה כשהתחתונים שלה מופשלים, היא לא נראתה במצוקה כלל ואף הייתה שמחה וביקשה שנלך. כמובן שמיד לקחנו אותה וניסינו לברר מה בדיוק קרה שם בחדר.
    כששאלנו אותה מה קרה היא לא התקשתה לספר לנו שהחברים שלה החדירו לגופה מקל מפלסטיק. במהלך היום היא העלתה שוב ושוב את הנושא וסיפרה לנו פרטים נוספים.
    אנחנו זקוקים להכוונה, אין לנו מושג מה לעשות, איך לגשת לנושא, האם לשתף אנשי מקצוע ואילו?
    נודה לתשובה מהירה....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משחק שעבר את הגבול-מה עושים? דחוף!! - תגובה

    סמדר ריינר
    18/12/2010

    שלום לך,
    קודם כל, דבר ראשון שעושים - נרגעים. היסטריה ולחץ לא יועילו. לא נשמע מהתאור שלך שיש כאן משהו שחרג מסקרנות הדדית של ילדים. עם זאת כדאי לבדוק ליתר ביטחון האם נעשה כאן משהו בניגוד לרצונה. מהתאור שלך נשמע שזה לא כך, אך כדאי לוודא. אם מדובר במשחק וסקרנות בלבד, אין צורך לנקוט בצעדים חריגים, אלא להסביר ,בצורה רגועה ועניינית, שאתם מבינים שהעניין מסקרן אותה, כדאי גם להסביר לה בהזדמנות זאת על גוף האדם, על דרך הגעת ילדים לעולם (יש ספרים מצויינים שמסבירים זאת לילדים בגילה, תוכלו להתעניין בכל חנות ספרים), ולהגיד שאלה דברים של מבוגרים וכרגע היא ילדה זה לא מתאים. אפשר להוסיף שהחדרת חפצים לגוף בצורה כזו היא מסוכנת ואתם לא מרשים זאת. חשוב לא לתת הרגשה של בושה ושל משהו מלוכלך, אלא משהו טבעי, שלא מתאים כרגע והיא מתבקשת לחדול ממנו.
    הייתי גם מדברת עם הורי הילדים, כדי שיבדקו מהיכן נלקח הרעיון, הם בהחלט יכולים לחשוב עליהם בעצמם אך ייתכן גם שנחשפו אליו בדרך לא הולמת ואת זה כדאי לבדוק.
    אם בכל זאת נעשה כאן משהו בכוח, כדאי לברר שוב בדיוק מה קרה, ללוות אותה בתושותיה הקשות - האם פוחדת, האם חשה דברים נוספים, לתת לה לבטא אותם, ללמד אותה שמותר לה להגיד לא בנוגע לגופה אם מישהו נוגע בה בצורה לא נעימה, וכמובן לדבר עם הורי הילדים ואם יש צורך להרחיק ואתה מהם. במקרה כזה כדאי גם לבדוק אפשרות לפנות לטיפול, לעקוב אחרי תגובותיה ואם יש משהו חריג בימים ובשבועות הקרובים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו