ילד עצבני בן שנתיים

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילד עצבני בן שנתיים
    שירי
    18/12/2010

    יש לי תאומים בני שנתיים, שזוכים להמון אהבה וגדלים בסביבה בה המון בני משפחה אוהבים מסביב, שניהם מאוד פופולאריים בגן, מתפתחים יפה, מדברים ומתנהגים בהתאם לגילם.
    אחד עדין ומתוק, שובב, הקסם נשפך ממנו וכולם ישר מתאהבים בו, מאוד מפזר חיוכים וקסם.
    השני מתוק, מקסים, ונהדר, אבל מתעצבן מ... הכל. וזה ככה כבר בערך מגיל שנה. אז קראתי את ה"תסמינים" של גיל שנתיים האיום וזה מאוד התאים לו, אבל לא הבנתי למה זה בא כל כך מוקדם. והיום זה נראה לי באמת מתאים לגיל שנתיים, אבל בגלל שאני יודעת שזה התחיל כל כך מזמן, אני תוהה אם זה נורמלי. מצד אחד הוא מאוד עצמאי - רוצה לעשות הכל לבד וממש כועס כש: נותנים לו מוצץ ישר לפה, מגישים לו בכפית (קורה רק אם זה משהו שאני נותנת לו לטעום ממני ואני לא רוצה שילכלך בגד חדש וכו') או כל דבר אחר שהוא רוצה לעשות בעצמו (אפילו לקחת את כוס המים מהשיש בעצמו, במקום שניתן לו כדי שלא ישפוך כשהוא מרים אותה ממקום גבוה). מצד שני - הוא כל כך קשור אלי (אמא) שהוא רוצה כמעט כל הזמן בידיים, אם הולכים לטיול ברגל תמיד הטיול יהרס כי הוא פשוט ייגרר לי על הרגל כי אני פשוט לא מסכימה ולא יכולה לקחת אותו על הידיים כל הזמן. כשנוסעים באוטו הוא ממש מבקש "ליטוף", כשאני רק נוגעת לו בקצה הרגל קל לו יותר להירדם בנסיעה...
    בגן הוא גם מאוד עצמאי (ודווקא את השני מגדירים מרדן) ורק לעתים רחוקות "עושה בעיות" מבחינת הצורך ב"ידיים". בגדול הוא אחד הילדים האהובים בגן.
    אני מבינה שיש פה שתי קצוות שהוא מגיע אליהן. וזה בטח נורא מתסכל להיות ילד כל כך חכם (שזה מה שהוא) שעדיין לא יכול לבטא לחלוטין את רצונותיו.
    דבר נוסף - כל עניין ה"מעברים" מאוד קשה אצלו. ההתעוררות תמיד כמעט מלווה בבכי ועצבים, עד שפתאום הוא יוצא מזה (בעצמו).

    איך יודעים שזו התנהגות סבירה לגיל הזה או שצריך לבדוק מעבר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד עצבני בן שנתיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד עצבני בן שנתיים - תגובה

    סמדר ריינר
    19/12/2010

    שלום שירי,
    אם זה נורא מפריע, גם לך וגם לו אז כנראה יש משהו מעבר. נראה לי שיש משהו בקשר שלך איתו ששונה מהקשר עם אחיו, וגורם לו להתנהג אחרת כשהוא לידך. נראה לי שאת יכולה להעזר בהדרכת הורים כדי לבדוק מדוע כל כך קשה לך להציב לו גבולות, דווקא לו וכנראה פחות לגבי אחיו, ואיך כדאי לעשות את זה אחרת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    שירי
    19/12/2010

    אני לא חושבת שיש הבדל ביחס שלי.
    יש הבדל גדול מאוד בין הילדים מהיום בו נולדו, באופי.
    זה מתבטא בכל התחומים.
    אני חושבת שהבעיה העיקרית היא שהוא קשור אלי מידי - ואני באמת לא יכולה להבין למה, כי הוא מקבל המון אהבה גם כשאינו דורש אותה, אין לו כל סיבה לקנא באחיו, כי אחיו דורש הרבה פחות, כך שאני די פנויה אליו בכל עת שהוא מבקש.
    הילד השני באמת מסתדר יופי בעצמו, "בורח" מיותר מידי חיבוקים, כי הוא מעדיף לשחק, להשתולל וכו'...

    איפה מקבלים יעוץ שמתאים לבעיה שלנו לדעתך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה - תגובה

    סמדר ריינר
    19/12/2010

    שלום שירי,
    לא התכוונתי שאת מפלה בין הילדים, אבל כן יש הבדל בקשר שלך עם כל אחד מהם, לא משנה מה המקור להבדל הזה, את או הוא, בדרך כלל זה בא משני הכיוונים.
    את יכולה לפנות למכון להתפתחות הילד שעובד עם קופת החולים שלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו