מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- פחד נוראי מקופת חוליםלידיה מויסה19/12/2010
שלום לכם שמי לידיה ואני אמא לתהל בת שנתיים וחצי ויש לה פחד עצום מקופאת חולים היא חרדה מאוד מהמקום הזה אפילו כשהיא רואה שאנחנו בדרך לשם היא מתחילה לצעוק להשתולל ולבכות הייתי איתה לפני חודש במרפאה כיון שהיא הייתה עים חום גבוה פשוט מה שקרה שם זה שכול המרפאה הייתה על הרגליים בעקבות הצעקות והבכי שלא נגמר וכשהרופאה נגעה בה לבדיקה היא עוד יותר צעקה ובכתה ממש השתוללה לי בידיים ברצוני לציין נתון נוסף כשהיא הייתה בת כמה חודשים היא עברה בדיקת דם בוריד זה קרה פעמיים וגם שם הייתה חויה לא נעימה שהתלווה בבכי הסטרי אני ממש נואשת לא יודעת מה לעשות עכשו היא צריכה לעבור ניתוח פוליפ ושקד שלישי אני ממש לא יכולה להכניס אותה למרפאה תעזרו לי מה לעשות איך לפעול תודה לידיה אמא של תהל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחד נוראי מקופת חולים - תגובה
סמדר ריינר19/12/2010שלום לידיה.
אני קצת מתקשה להאמין שבתך מקשרת טרומה מגיל מס' חודשים לבדיקות הנוכחיות שלה במרפאה.
יורת סביר בעיני שייתכן שאולי גם לך יש טרואמה מסויימת מאותה פעם, או מהתנסויות אחרות שלך, ואת לא מרגישה לגמרי בטוחה לסמוך על אנשי המקצוע ולמסור להם את ילדתך. והילדה, גם אם את מתאמצת מאוד לא להראות לה את זה, חשה את זה בכל זאת ולכן אוי גם היא לא רגועה.
אם זה נכון, אולי כדאי שתנסי קודם כל להרגע בעצמך, לשים לב מתח שלך כשביקור בקופת חולים מגיע, ונסות להרפות אותו ולהגיד לעצמך דברים מרגיעים - כגון - יהיה בסדר, יש שם אנשי מקצוע שיודעים את מלאכתם, ברוב הפעמים לא קורה שום דבר חריג ולכן אין טעם שיקרה גם הפעם וכו'.
אפשר גם לתת חיזוק חיובי אחרי כל ביוקר במרפאה כך שזה ייקשר לה עם משהו טוב, כמו למשל לתת לה בלון או סוכריה, על מנת שזה יחליף לאט לאט את תחושת האיום שלה כל פעם שמתקרבים לשם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום לך שוב.......
לידיה מויסה22/12/2010זה ממש לא נכון לי אין שום טרואמה מקופת חולים אני נכנסת לשם עים תהל הבת שלי בצורה הכי רגועה ואגב כנרה ששחכתי לציין הילדה עברה כמה פעמיים בדיקות דם דרך הוריד ובפעם האחרונה זה היה לפני 6 חודש אז כן לדעתי ילד בגילה יכול לזכור דבר כזה במיוחד שלקיחת הדם נעשה בצורה של כפייה אים אני יגדיר זאת כך כלומר היו צריכים לתפוס אותה בכוח כי לא הייתה ברירה כול דרך אפשרית נעשה כלומר ניסתי אני וכמובן הרופאים לתת לה מדבקה או ספר או צעצוע סוכריה וכלום היא בשלה לכן אני יציין שוב לי אין שום בעיה עים רופאים אני חופשי אתן להם לעשות איתי כרצונם אף פעם לא פחדתי מרופא וגם היום אינני מפחדת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום לך שוב....... - תגובה
סמדר ריינר22/12/2010שלום לידיה,
נראה לי שלגמרי לא הבנת אותי. ייתכן שאת חוששת מהביקורים האלה בקופת חולים בגלל מה שקרה לבת שלך ולא מה שקרה לך. זו גם טראומה. אפילו אם את מנסה להיות רגועה ככל הניתן, ייתכן שיש חלק בתוכך שיודע מה הולך לקרות עכישו עם הילדה וזה מכניס למתח. המתח הזה מורגש בגוף שלך, בהבעות הפנים ובעוד דרכים שאת לא תמיד יכולהל לשלוט בהם.
דרך אגב בשאלה הראשונית שלך לא טענת שהייתה בדיקה לפני מספר חודשים אלא כשהילדה הייתה בת מספר חודשים, ואת זה בגיל שנתיים וחצי, עם כל הכבוד, היא לא יכולה לזכור.
מעבר לנושא החיזוקים וההרגעה שלך אין לי לצערי כרגע מה להציע. מלבד אולי שתנסו לבדוק האם כשהיא תלווה על ידי אביה או מישוה אחר שהיא מכירה היטב לבדיקה - תהיה התנהגות אחרת.
זאת בגל שמדובר בילדה קטנה וקיים קושי לטפל בה באופן מילולי. אולי כשהיא קצת תגדל - יהיה קל יותר להסביר לה ולהתמודד.
בינתיים בהצלחה, ואני מקווה שיהיה קל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
