מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- האם מרד או שנתיים הנורא?....שרית21/12/2010
שלום רב.
היום בני בן שנתיים בדיוק. יומולדת....
לפני חודשיים התחילה לו תקופה ממש מוזרה שהוא לא ישן צהריים בכלל, מקטר בבכי לקראת 12 משפשף עיניו מעבירה אותו למיטה או על ידיי להירדם או בכל מקום אחר פשוט מסרב להירדם בוכה במין מרד שכזה. עד שהוא קורס לו זה שעה 7 בערב ואז פשוט צונח לי על הידיים ונרדם לו עד 8 וחצי ושוב קם עד 12 בלילה. אני קורסתתתתתתתתתתת
לא מבינה את ההתנהגות שהשתנתה לפתע. הוא היה ילד רגיל שקט משחק ועכשיו הוא היפר אקטיבי ברמות שאי אפשר להסביר. מה שלא מקבל צורח עד שמקבל , אני לא מצליחה לשים לו גבולות, כי מרוב הצרחות שלו הוא מקיא לי מה שהוא אוכל באותו הרגע...
האם זה גיל שנתיים הנורא? האם יש להם הפחתה בשעות השינה ובגלל זה הם רוצים להיות עירניים ככה כל היום? אבל מה לעשות שהוא נרדם לו בערב ושוב קם לעוד 4 שעות של עירות מלאה ושוב להשתולל ולשחק בבימבות שלו. אני לא מבינה מה קורה איתו ואני עם עצמי כבר מותשת (אין לי עזרה כי אני חד הורית ויש עוד ילד בוגר בבית שסובל מזה גם, כי הוא צריך ללכת לבית הספר ונשאר ברעש עד 12 בלילה כל יום).
אנא עזרתכם. אם יש גם מאמרים על הגיל הזה אשמח לקרוא ממש אני מרגישה נורא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנא תשובתכםםםם
שרית23/12/2010כולן נענו ואני מחכה בקוצר רוח לתשובה. אשמח מאוד אם תענו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשבוע שלם אני מחכה וכולן נענות, למה?
שרית25/12/2010מוגזם לא מובן לי למה שבוע אני בודקת ואף אחד לא טורח לענות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפורום לאחרונה לא מתפקד.נמצא חלופות
גל25/12/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם מרד או שנתיים הנורא?.... - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט25/12/2010מירי שלום,
צר לי שנאלצת לחכות לתשובה. לעתים יש אילוצים ומציאוּת.
לגבי הילד, נראה לי שסקרת די טוב את הסיבות להתנהגותו. ייתכן שהילד מנסה יותר לשלוט בסביבה - דבר שהוא אופייני לגיל זה - גם באמצעות נסיונות לקבוע איך דברים יתנהלו. אם את לא מציבה גבולות באופן יעיל, אזי החרדה שלו עולה וגם רמת העוררות והמצוקה, ולכן יהיה יותר סיכוי שהוא יקיא את האוכל או יתקשה להירדם אחרי שהתעורר.
כדאי גם לבחון האם הילד מגיב גם לשינויים נוספים שאירעו או שנוסף גורם מעורר לחץ לאחרונה, ולראות איך לפתור גם את המצוקה הזו.
בכל מקרה, הדרך להקל עליו ועל כל המשפחה במצב הנוכחי, היא להציב גבולות יעילים ויציבים. הילד זקוק לכך, כדי לא להגיע למצב של עוררות מוגזמת עד לכדי אפיסת כוחות. את מתארת שהוא מגיע תכופות למצבים קיצוניים וזה אינו מהלך תקין של העניינים.
אם את מרגישה שאת נתקלת בקשיים מתמשכים להציב גבולות, תוכלי להיעזר מאוד בהדרכת הורים (במסגרת אישית או קבוצתית).
בהצלחה,
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
