תינוקת "שחקנית" בת שנה וחודשיים

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • תינוקת "שחקנית" בת שנה וחודשיים
    גל
    22/12/2010

    שלום,

    התינוקת שלי בת שנה וחודשיים התחילה לאחרונה, כשנכנסים לגן או כשנכנסים לסבא וסבתא, לעצום את העיניים למשך כמה דקות ולעשות פרצוף מתעלם מהסביבה.
    הבוקר למשל מסרתי אותה לגננת והיא ישבה עליה עם עיניים עצומות כאילו אומרת לסביבה "אני לא רואה אתכם ואתם לא קיימים".
    נראה כאילו קשה לה המעבר הזה מהידיים שלי לסביבה אחרת למרות שהיא בכלל לא ילדה מפונקת ולא דורשת יותר מדי חיבוקים או ידיים.
    כרגע זה ממש מצחיק אותי אבל אני לא ממש יודעת איך להגיב.
    מה זה מעיד עליה?

    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובות טבעיות של ילדה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    25/12/2010

    אורית שלום,
    הילדה שלך לא ככ רוצה להיפרד ממך, והיתה רוצה באמת שהסיטואציה בה את עוזבת והיא נאלצת להישאר עם סבא וסבתא או עם הגננת, לא תתרחש. התגובה שלה היא מאוד טבעית ולא מצחיקה. כדאי להתייחס לקושי שבבסיס ההתנהגות, ולומר לה משהו בסגנון הדברים הבאים: "אני מבינה שמאוד קשה לך, ואת היית רוצה שאמא לא תלך ואת לא תישארי עם סבא וסבתא/הגננת. אבל אמא עכשיו הולכת לעבודה, ואני אחזור אח"כ לקחת אותך. אני בטוחה שיהיה לך כאן כיף אפילו שתתגעגעי, ותעשי כאן... (אפשר ורצוי לפרט לה פעילויות שהיא נהנית מהן).
    אני חושבת שהתגובות של בתך הן לא משחק, אלא באמת קשה לה וכרגע אין לה מספיק יכולות שפתיות לבטא זאת במלים אלא רק בהעוויות פנים.
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התגובה - אבל....

    גל
    26/12/2010

    זה אולי נכון לגבי הגן אבל בתי עוצמת עיניים ומתעלמת מסבא וסבתא גם שבאים לביקור ואני לא נפרדת ממנה.
    אני איתה והיא מסובבת את הראש ועוצמת עיניים כ - 5 דקות ראשונות עד שמפתים אותה במשהו.
    במהלך 5 הדקות האלה היא מסובבת את הראש ועוצמת עיניים וכצוחקים ומדברים אליה היא עושה חצי חיוך ומציצה ואז מסובבת חזרה.
    כלומר אצל סבא וסבתא זה לא נראה ממש קושי.
    אני לא מבינה למה היא מתנהגת כך כי אח"כ כיף לה והיא נהנית מאוד אבל היא חוזרת על "ההצגה" הזו בכל שבוע בכל ביקור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    ד''ר שירי שדה שרביט
    26/12/2010

    אורית,
    ייתכן שעם סבא וסבתא זו ההתמודדות שלה עם כך שהם באים. הם בכל מקרה מקושרים אצלה לכך שלעתים את גם עשויה לעזוב אותה, אפילו לזמן מוגבל, כשהם מגיעים. ייתכן גם שבתך זקוקה למעט זמן על מנת "להפשיר" ולהתרגל לאנשים ולמצבים חדשים, וזו דרך ההתמודדות שלה.
    אני בטוחה שככל שהיא תגדל ותוכל להשתמש בכישוריה השפתיים, כך בתך תוכל לבטא יותר במלים את רגשותיה, וגם לכם המבוגרים יהיה קל יותר להבינה.
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו