מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- מרדנות גיל 5+לירן23/12/2010
בני בן 5 ושלושה חודשים לערך. בתקופה האחרונה אנו חשים כי חל שינוי בהתנהגותו והוא הופך ליותר "מרדן" ו"חוצפן" ואנו, הוריו, חשים שאיננו יודעים להתמודד עם זאת בכלים המתאימים. למשל אנו מאוד רוצים שילמד לעשות דברים באופן עצמאי, כמו: להתקלח ולהתלבש לבד, לנעול נעליים בבוקר לבד. אך כל בקשה שלנו ממנו לעשות זאת נתקלת בחוסר היענות/התעלמות במקרה הטוב וסירוב מופגן/ "לא רוצה" במקרה הגרוע. היום בבוקר בעלי ביקש ממנו לנעול את הנעליים לבד והוא לא עשה זאת ו"מרח את הזמן". גם כך קשה בבוקר כשצריך למהר לעבודה ויש ילד קטן נוסף בבית. אנו מנסים לעשות זאת בדרך נעימה,לעודדו, לומר לו שהוא ילד עצמאי ובוגר ואף להציע לו "פרס" אם יעשה זאת, אך לרוב זה לא עוזר ואנו מגיעים למצבים של ויכוחים כשהיום הוא פשוט קרא לבעלי "אדיוט". אני חשה חוסר אונים ובמצבים רבים בעקבות זאת אנו "מענישים" אותו בכך ששולחים אותו לחדר להירגע, אם מתחצף או שמתפרץ (צורח/בועט) ומבקשים לצאת מהחדר לאחר שירגיע עצמו. בבקרים זה בעייתי כי ממהרים לצאת מהבית. לפעמים אומרים לו שיישללו ממנו הטבות- פרס/סיפור לפני השינה וכו'- אני חשה שאלו לא הכלים הנכונים להתמודדות ואינני יודעת מהם.אבקש לציין כי בני בסה"כ זוכה מאיתנו להמון חיזוקים חיוביים כשעושה מעשים טובים, ולהמון אהבה (הן חיבוק והן במילים) ולהמון תשומת לב- יושבים לשחק איתו לבד, קוראים לו סיפור לאחר שאחיו הקטן הולך לישון- כלומר מקדישים לו המון תשומת לב חיובית.כיצד עלי ללמדו עצמאות ובכלל כיצד להתמודד עם מצבי מרדנות, חוסר הקשבה, התפרצויות וכו'?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרדנות גיל 5+ - תגובה
סמדר ריינר23/12/2010שלום לירן,
כדאי ללמד עצמאות באופן הדרגתי. ייתכן וכך אתם עושים אולם זה לא ברור מהתאור שלך. כלומר לא לתת לו לעשות לבד אלא קודם לעשות לבד עם עזרה. ייתכן שהוא גם חש שהצורך שלכם שהוא יעשה דברים בד נובע מהלחץ שלכם בבוקר או מההכבדה שהוא מרגיש שאתם חשים מכך שצריך עדיין לטפל בו כמו ילד קטן - ועם זה הוא לא מוכן לשתף פעולה כי זה מרגיש לו כמו דחייה של צרכיו להיות קטן לפעמים.לכן אני ממליצה לעשות זאת בצורה הדרגתית, לא במאבק, ייתכן שלפעמים יתחשק לו לבד ולפעמים לא בהתחלה, זה לא נורא, ובכלל להתאמן על העצמאות לא בבוקר כשאתם בלחץ, אלא בשעות היותר נינוחות של היום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
