מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- איך להתמודד ?גילית25/12/2010
הבן של אחותי גונב כספים מהסבא והסבתא. איך מודיעים להורים בלי שזה יעשה בלגן למשפחה ושהוא לא ירתע להגיע למשפחה ? ומה ההורים צריכים לעשות כדי לטפל בבעיה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך להתמודד ? - תגובה
סמדר ריינר25/12/2010שלום גילית,
לא ציינת פרט חשוב והוא הגיל של אחיינך. התשובה שונה לחלוטין אם הוא בגיל ההתבגרות או ילד קטן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיך לספר ולהתמודד עם גניבת כספים בת
גילית26/12/2010הילד הוא בגיל 16 ויש איתו מס' בעיות וגילינו שהוא גונב כספים וכנראה לא רק מהסבא וסבתא שלו.
הבעיה איך אומרים דבר כזה? אנחנו לא יכולים לצפות את תגובת ההורים. אין ספק שהאבא מפאת הבושה ינתק קשר והאמא שהיא אחותי תיקח את זה מאד קשה
איך מטפלים? אודה לך על תשובתך המהירה ותודה רבה על הטיפול המהיר
גילית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתמודדות
גילית26/12/2010אולי לא הבהרתי את עצמי טוב אבל ההורים לא גרושים והמשפחה היא טובה שמגדלת עוד 2 בנות. הוא הילד הבכור ואם הזמן נוצרו מעין אפליות במשפחה והקשר של הילד עם האבא לא מושלם. כשאמרתי שהאבא ינתק קשר זה מפאת הבושה שלו על מה שהילד עושה. הילד כל הזמן דורש כספים ןלא תמיד ההורים מספקים כי לפעמים זה מוגזם. הילד לומד בבוקר והתחיל לעבוד בערב אבל עדיין מקרה הגניבות לא נגמר ויש פה בעיה רצינית שצריך לטפל. נכון שצריך לספר אבל אנחנו בתור המשפחה לא יודעים כיצד להתחיל
שוב תודה ואודה על עזרתך והצעתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתמודדות - תגובה
סמדר ריינר26/12/2010שלום גילית,
אם כך, הרי שהדרך היחידה לספר היא פשוט להגיד את האמת כמו שהיא. אתם לא אחראים על התגובות של ההורים ולא ביכולתכם למנוע אותן. אין פטנט שיכול לרכך את הדבר הזה או למנוע אותו, אלא יש עבודה טיפולית ממושכת שיכולה לעזור למשפחה להתמודד עם האפליות , חוסר הגבולות בענייני כספים, ובעיית הגניבות.
הייתי אומרת להורים שנתגלה שהילד לקח כספים ללא רשות מסבא וסבתא, למעשה גנב אותם. אם הילד הודה ולקח אחריות על העניין הייתי מציינת גם את זה. והייתי ואמרת שבהתייעצות עם איש מקצוע נאמר לכם שזו יכולה להיות סוג של זעקה לעזרה, וקריאה לתשומת לב סביב הקשיים שיש במשפחה. ולכן, המעשה עצמו הוא פסול וחמור, וכמובן שצריך להתייחס אליו ברמה הזו, הילד יצטרך להחזיר את הכסף ולת את הדין על מה שעשה, אבל זה לא מספיק אלא צריך לחשוב את לטפל גם בבעיות במשפחה שגרמו למצב להגיע לידי כך, ואולי כדאי לפנות לטיפול משפחתי, כדי לבדוק את ניתן למנוע את הישנות המקרה הזה, ואת האווירה של היחסים הלא טובים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיך לספר ולהתמודד עם גניבת כספים בת - תגובה
סמדר ריינר26/12/2010שלום גילית,
תראי, אני מבינה שאת ממש מחכה לתגובה דחופה. אבל מה שאת כותבת נשמע לי קצת חריג ולכן אני נזהרת לתת תגובה מהירה בלי לדעת את הרקע.
משתמע ממה שאת כותבת שהילד לא גדל אצל הוריו? מה זאת אומרת האבא ינתק קשר? זה נשמע קיצוני מאוד, ואני מניחה שזה נובע מיחסים מיוחדים במשפחה וממבנה משפחתי שלא ברור לי כרגע.
אני גם לא בטוחה שאני מבינה עד הסוף מה המשמעות שאחותך תיקח את זה קשה. בודאי שהיא תיקח את זה קשה. זה אולי טוב שהיא תיקח את זה קשה, זה אכן אירוע קשה ,למה יש לך צורך לגונן עליה? האם היא חולה? האם היא במשבר?האם היא לא מתפקדת באופן מלא כאם של הילד?
אם הבעיות המשפחתיות הן מה שנדמה לי שמשתמע מדברייך, כלומר שההורים גרושים, האב בקשר רופף והתפקוד של האם הוא חלקי ושאר בני המשפחה נוטלים אחריות בגידול הילד במקום ההורים, הרי סביר שהגניבות של אחיינך הן תוצאה של הקשיים האלה וסימפטום שלהם. אם זה אכן המצב, הבעיה האקוטית כרגע היא לא איך מספרים להורים אלא מי המבוגר האחראי במשפחה הזו ומי מטפל בילד הזה, ואיזה טיפול, ואיזה עוד גורמים מעורבים בחינוכו וגידולו, הרווחה, וכו'. יכול להיות שאם ייגרם כרגע משבר יהיה בזה משהו חיובי כי יצטרכו לקבל החלטה מי אחראי הילד הזה ולמי בכלל מספרים בשורות לגביו, ומי שהאדם הזה יהיה, הוא אמור לעמוד בבשורות האלה וללכת עם הילד לטיפול.
אם תתני יותר פרטים, אנסה לכוון אותך יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
