איך להגן על ילד שלא ייפגע ..

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • איך להגן על ילד שלא ייפגע ..
    אריאלה
    26/12/2010

    שלום, אני זקוקה לעיצה דחופה; אבא של בני בן השלוש וחצי( שלא חי עימנו מעולם )היה רגיל לראות את בני כ -3 פעמים בשבוע, וכעת קרה בינינו מקרה ריב בנושאי כספים ומאז הוא כועס עליי ונוקם בי דרך הילד, כואב לי מאוד על הילד שלי, במיוחד כשאינני יודעת האם יהיה לזה סוף בקרוב או שמא הבנאדם ייעלם לו לנצח.. הוא אוהב את בנו אך הוא איש לא צפוי ונוטה לקיצוניות. שאלתי היא- מה לאמר לבני כששואל איפה אבא ולמה אי אפשר לדבר איתו ומתי הם ייפגשו..בינתיים כששאל אמרתי שהוא מאוד עסוק בעבודה ושהוא מאוד מתגעגע אליו ואוהב אותו... האם אני פועלת נכון? מה עליי לעשות כדי שבני לא יינזק מההיעלמות הזו? הוא לא ראה אותו כבר 3 שבועות..אודה לתשובתכם המהירה. אריאלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך להגן על ילד שלא ייפגע .. - תגובה

    סמדר ריינר
    27/12/2010

    שלום אריאלה,
    אכן סיטואציה כואבת ורגישה,שמקשה על שניכם מאוד. עם זאת זה לא ריאי צפות שאת יכולה למנוע מבנך להיפגע ממנה. את לא יכולה. ואת גם לא יכולה לספק הסברים במקום אביו.
    אני חושבת שצריך למצוא את ההסבר שהכי קרוב לאמת ויכול להתאים לגיל שלו.
    אני הייתי שוקלת להגיד לו שכרגע אבא ואמא רבו, ואבא כועס. הוא לא כועס עליו, והילד לא אשם, אבל כרגע אבא צריך להרגע ואת מקווה שזה לא ייקח לו הרבה זמן. לא הייתי נכנסת לפרטים מעבר מעבר לזה, אם הוא שואל למה אבא כועס, הייתי ואמרת לו שזה עניינים של מבוגרים, וזה לא עניין של ילדים.
    מה שחשוב שתוכלי להכיל את הכאב, ההפתעה הכעס והחששות של הילד בעקבות המצב החדש, ולא שתנסי לגרום לכך שהם לא יהיו, כי הם יהיו בכל מקרה, השקרים הם לא ברורים ולא עוזרים, אבל הילד יבין דרכם שאי אפשר לדבר על מה שכואב באמת ושהוא נשאר לבד עם הכאב שלו כי את לא יכולה לראות שכואב לו.
    בהחלט כואב לו ואת צריכה לנסות ללוות את זה, להגיד שכן, זה עצוב, וזה לא פייר, והילד צודק, ואת נורא מצטערת, ואת מקווה שזה ייגמר מהר. את יכולה גם להגיד שאבא אוהב אותו אבל כרגע הוא לא מצליח להראות את זה כל כך טוב. אם זאת האמת ואת מאמינה בה.
    מה שחשוב זה לא שהילד יבין את הסיבה כי אי אפשר באמת כל כך להבין אותה אלא שירגיש שהוא לא לבד עם חוסר ההבנה שלו והכאב, וכדי שזה יקרה את צריכה להפסיק לשאוף להגן עליו ועל עצמך ומהכאב שלו, כי זה לא ריאלי, אלא ללמוד ללוות אותו בכאב.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על תגובתך. עזרת לי מאוד.

    אריאלה
    27/12/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה:-) שמחתי לעזור.

    סמדר ריינר
    27/12/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו