מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- הילד זורק חפציםריקי02/01/2011
שלום ותודה מראש על תשובתכם.
אני סבתא לנכד בן שנתיים שמשליך את צעצועיו בכוח, לעיתים קרובות על אימו ויש גם תינוק חדש והחשש הוא מזריקת אחד הצעצועים על התינוק....אני רוצה לציין שהשלכת הצעצועים קדמה להולדת התינוק......
איך מתנהגים עם הילד? מה לעשות? אביו מעניש אותו וכועס עליו מאוד, מכניס אותו לחדרו, לוקח לו את המשחק ומתעצבן מאוד.... האם לא בדיוק יודעת איך להגיב..אני שואלת
איך להתיחס לילד ומה לעשות. תודה ריקי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הילד זורק חפצים - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט05/01/2011ריקי שלום,
אני חושבת שיש להבחין בין מענה לצורך של הילד, כשהוא זורק את החפצים, לבין השאלה לגבי התגובה המתאימה.
בגיל שנתיים ילדים נוטים להביע הרבה יותר כעס כלפי הסביבה מאשר בעבר, וייתכן שהילד הגיב להריון ולזמינות הנמוכה של ההורים בעת ההריון, וכעת הוא מגיב להולדת התינוק. חשוב לוודא שהוא מקבל מספיק זמן אישי עם כל אחד מההורים, ושכשהוא פונה אליכם המבוגרים, הוא זוכה למענה (אחרת זריקת החפצים תיהפך לדרך תקשורת). עד כאן בקצרה מבחינת הצורך של הילד כשהוא זורק את החפצים.
במקביל חשוב להציב גבולות באופן תקיף ועקבי - לומר לו שאתם אוסרים לזרוק חפצים, ואם הוא יזרוק, הוא יצטרך לשבת ב"פינת הירגעות" למספר דקות. כדאי להכין מקום מתאים בבית ל"פסק זמן" שכזה, בו הוא יישב וירגע, ויוכל לחזור לפעילות במרחב המשותף לאחר שנרגע. כעס ועצבים לא יעזרו, אבל כמובן שגם חוסר התגובה של האם, לא מסייע בהפסקת ההתנהגות.
חשוב גם להחמיא לו ולשבח אותו בכל פעם שהוא מתייחס לאחיו יפה, או כשהוא מצליח לשחק מספיק זמן ברוגע יחסי. כדאי לחשוב גם אם יש לילד מספיק הזדמנויות "לפרוק אנרגיה" ולעסוק בפעילות אקטיבית שמותאמת לגילו ולמינו. יחד עם זאת, תוקפנות וכעס הם חלק מהחיים, וחשוב לתת להם מקום במידה מסוימת.
בהצלחה בתהליך ההסתגלות להרחבת המשפחה, אולי את כסבתא מנוסה תוכלי לייעץ להורים איך להתמודד עם תסכול של הבכור לאור הולדת אחיו.
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
