לעבור למסגרת עירונית מוקדם או מאוחר

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • לעבור למסגרת עירונית מוקדם או מאוחר
    יעל
    03/01/2011

    שלום רב,

    שאלתי המופשטת היא: האם עדיף לתת לילד להתמודד עם מסגרת עירונית כמה שיותר מוקדם, כדי שייכנס למסלול בגיל צעיר ותהיה המשכיות מגן ועד סוף בי"ס, או להשאיר אותו במסגרת פרטית (שאנו מעדיפים) יותר שנים, כדי שיצבור ביטחון במסגרת יותר מטפחת?

    הרקע הוא כזה: בתי נמצאת בגן חובה פרטי, ויש לנו אפשרות להשאיר אותה שם עוד שנתיים לפחות (הם פותחים כיתות א'-ב', במטרה לפתוח גם ג'-ו' בהמשך). המסגרת הפרטית עדיפה עלינו מבחינת איכות החינוך וגודל הכיתות, אבל לא בטוח כרגע שכיתות ג'-ו' ייפתחו כמתוכנן, אז יש סיכוי שנצטרך בכל מקרה להעביר אותה למסגרת עירונית בכיתה ג'.

    אגב, אם נעביר אותה למסגרת עירונית בשנה הבאה, היא תצטרך לעבור גן חובה שוב כי היא ילידת ינואר ומפספסת את השנתון במעט.

    אז מה יותר חשוב, איכות החינוך והטיפול (לטעמנו), או המשכיות של אותה מסגרת מגן חובה עד כיתה ו'?

    תודה, יעל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מסגרת עירונית

    תמר בן פורת
    03/01/2011

    שלום לך,
    אני גננת בגן חובה , ואת ביתי בת השלוש שלחתי כבר השנה לגן עירוני היות ואני רואה את התוצאות של השהות הממושכת בגן פרטי אצלי בגן יום יום.
    הילדים שמגיעים לגנים שלנו אחרי הפרטיים, מגיעים עם פער רציני בבשלות וביכולות שלהם.
    גננת שעובדת במשרד החינוך, עובדת לפי תוכנית הליבה, יש פיקוח, יש יעדים, הכל ברור ומוגדר.
    מה עוד שרבים מהילדים שמגיעם מהפרטי, והיו צריכים סיוע, לא מאובחנים, לא מטופלים, אפילו בעיות מוטוריות, והם לא מקבלים את המגיע להם, כי לא הוגשו לוועדה.
    מניסיון, סמכו על הגנים העירוניים, ברובם יש גננות נהדרות, מקצועיות, יש פסיכולוג לגן, יש מפקחת שדואגת שהגנים יעמדו ביעדים.
    בהצלחה ,תמר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה אבל...

    יעל
    03/01/2011

    תודה על התשובה, שמחתי לשמוע נקודת מבט אחרת.

    אבל אני חושבת שהניסיון שלך עם גנים פרטיים מאוד שונה משלנו. אצלנו קודם כל יש גם פיקוח של משרד החינוך (חייבים כי יש אישור של משרד החינוך לגן חובה וכיתות א-ב). בנוסף, מבחינת המקצועיות של הצוות, אבחנת בעיות בשלב מוקדם (גם פיזיות וגם רשגיות), והתפתחות של הילדים בגן - באמת הרמה היא מעל ומעבר. שמעתי מהורים שהילדים שלהם עברו מהגן לבי"ס רגיל שהילדים שלהם הגיעו ברמת ביטחון עצמי ומוכנות קוגניטיבת מעבר לאלו של ילדים שבאו מגן עירוני.

    בסופו של דבר לא זו הסוגיה, כי אנו מאמינים שהמסגרת הזו יותר טובה. השאלה היא רק מה יותר חשוב, לשים במסגרת שאנחנו מרגישים שנותנת הרבה יותר לכמה זמן שאפשר, או לתת את ההמשכיות הבטוחה של המסגרת העירונית.

    אשמח לחוות דעת בעניין הזה.

    תודה! יעל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לעבור למסגרת עירונית מוקדם או מאוחר - תגובה

    סמדר ריינר
    04/01/2011

    שלום יעל,
    אי אפשר ענות על השאלה הזו באופן כללי כי לכל ילד עדיף משהו אחר. זה תלוי בבשלות שלה, בביטחון שלה, במצב החברתי שלה, וכו'.
    באופן מאוד כללי, בלי להכיר את הבת שלכם, נשמע לי שניתן בהחלט נלהשאיר אותה במסגרת הפרטית, וגם אם היא תצטרך לעבור ממנה כי לא ייפתחו כיתות, היא בטח לא תעבור לבד, אלא אם עוד יידם שיפלטו משם ויחפשו מסגרת כמוה, ואני מניחה שבכיתה ג' המעבר, במיוחד אם הוא עם עוד חברים יהיה יותר קל עבורה מאשר כרגע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו