מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- לעבור למסגרת עירונית מוקדם או מאוחריעל03/01/2011
שלום רב,
שאלתי המופשטת היא: האם עדיף לתת לילד להתמודד עם מסגרת עירונית כמה שיותר מוקדם, כדי שייכנס למסלול בגיל צעיר ותהיה המשכיות מגן ועד סוף בי"ס, או להשאיר אותו במסגרת פרטית (שאנו מעדיפים) יותר שנים, כדי שיצבור ביטחון במסגרת יותר מטפחת?
הרקע הוא כזה: בתי נמצאת בגן חובה פרטי, ויש לנו אפשרות להשאיר אותה שם עוד שנתיים לפחות (הם פותחים כיתות א'-ב', במטרה לפתוח גם ג'-ו' בהמשך). המסגרת הפרטית עדיפה עלינו מבחינת איכות החינוך וגודל הכיתות, אבל לא בטוח כרגע שכיתות ג'-ו' ייפתחו כמתוכנן, אז יש סיכוי שנצטרך בכל מקרה להעביר אותה למסגרת עירונית בכיתה ג'.
אגב, אם נעביר אותה למסגרת עירונית בשנה הבאה, היא תצטרך לעבור גן חובה שוב כי היא ילידת ינואר ומפספסת את השנתון במעט.
אז מה יותר חשוב, איכות החינוך והטיפול (לטעמנו), או המשכיות של אותה מסגרת מגן חובה עד כיתה ו'?
תודה, יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מסגרת עירונית
תמר בן פורת03/01/2011שלום לך,
אני גננת בגן חובה , ואת ביתי בת השלוש שלחתי כבר השנה לגן עירוני היות ואני רואה את התוצאות של השהות הממושכת בגן פרטי אצלי בגן יום יום.
הילדים שמגיעים לגנים שלנו אחרי הפרטיים, מגיעים עם פער רציני בבשלות וביכולות שלהם.
גננת שעובדת במשרד החינוך, עובדת לפי תוכנית הליבה, יש פיקוח, יש יעדים, הכל ברור ומוגדר.
מה עוד שרבים מהילדים שמגיעם מהפרטי, והיו צריכים סיוע, לא מאובחנים, לא מטופלים, אפילו בעיות מוטוריות, והם לא מקבלים את המגיע להם, כי לא הוגשו לוועדה.
מניסיון, סמכו על הגנים העירוניים, ברובם יש גננות נהדרות, מקצועיות, יש פסיכולוג לגן, יש מפקחת שדואגת שהגנים יעמדו ביעדים.
בהצלחה ,תמר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה אבל...
יעל03/01/2011תודה על התשובה, שמחתי לשמוע נקודת מבט אחרת.
אבל אני חושבת שהניסיון שלך עם גנים פרטיים מאוד שונה משלנו. אצלנו קודם כל יש גם פיקוח של משרד החינוך (חייבים כי יש אישור של משרד החינוך לגן חובה וכיתות א-ב). בנוסף, מבחינת המקצועיות של הצוות, אבחנת בעיות בשלב מוקדם (גם פיזיות וגם רשגיות), והתפתחות של הילדים בגן - באמת הרמה היא מעל ומעבר. שמעתי מהורים שהילדים שלהם עברו מהגן לבי"ס רגיל שהילדים שלהם הגיעו ברמת ביטחון עצמי ומוכנות קוגניטיבת מעבר לאלו של ילדים שבאו מגן עירוני.
בסופו של דבר לא זו הסוגיה, כי אנו מאמינים שהמסגרת הזו יותר טובה. השאלה היא רק מה יותר חשוב, לשים במסגרת שאנחנו מרגישים שנותנת הרבה יותר לכמה זמן שאפשר, או לתת את ההמשכיות הבטוחה של המסגרת העירונית.
אשמח לחוות דעת בעניין הזה.
תודה! יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלעבור למסגרת עירונית מוקדם או מאוחר - תגובה
סמדר ריינר04/01/2011שלום יעל,
אי אפשר ענות על השאלה הזו באופן כללי כי לכל ילד עדיף משהו אחר. זה תלוי בבשלות שלה, בביטחון שלה, במצב החברתי שלה, וכו'.
באופן מאוד כללי, בלי להכיר את הבת שלכם, נשמע לי שניתן בהחלט נלהשאיר אותה במסגרת הפרטית, וגם אם היא תצטרך לעבור ממנה כי לא ייפתחו כיתות, היא בטח לא תעבור לבד, אלא אם עוד יידם שיפלטו משם ויחפשו מסגרת כמוה, ואני מניחה שבכיתה ג' המעבר, במיוחד אם הוא עם עוד חברים יהיה יותר קל עבורה מאשר כרגע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
