ילדה בת 4 עושה מה שהחברה עושה

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילדה בת 4 עושה מה שהחברה עושה
    מיקה
    05/01/2011

    שלום, ילדתי בת ה-4 מחליטה החלטות עפ"י מה שחברתה עושה
    לדוגמא נודע לי שלאחרונה בגן היא אוכלת רק מה שחברתה אוכלת ואם החברה שלה לא רוצה אז גם היא לא אוכלת.
    או לדוגמא במסיבת הגן היא ישבה הרחק מחברתה והיה נראה שהיא לא ניהנת בגלל שהפרידו אותה מחברתה וכשרקדו כולם היא רקדה לא בשמחה כמו שאני מכירה אותה.
    אני מנסה להסביר לה שזה טוב כמה חברות והיא עונה לי שהיא אוהבת רק חברה אחת
    ואני מנסה לומר לה שתעשה מה שהיא אוהבת וגם אם החברה לא רוקדת שתרקוד היא מתוך הרצון העצמי שלה.
    תעזרו לי , אני ממש מודאגת
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 4 עושה מה שהחברה עושה - תגובה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    05/01/2011

    מיקה שלום,
    לא ברור מה מביא את בתך להיות תלויה כ"כ בחברתה. לרוב ילדים (ומבוגרים) מגלים תלות באדם אחר, כשהם מרגישים שהם עצמם חלשים מאוד, ונתלים בדמויות חזקות יותר. מנסיוני, שיחות עם ילדים על המצב לא מסייעות, אלא חשוב לחזק אותם מבחינה פנימית באופן לא ישיר, כך שירגישו ביטחון רב ותחושת מסוגלות.
    יש כמה דברים שמומלץ לעשות: ראשית, חשוב לשוחח עם הגננת שתנסה להפריד בין הילדות ככל שניתן ותחבר את ילדתך עם ילדים אחרים. שנית, מומלץ ליצור קשרים עם אמהות וילדים אחרים מהגן, ולהזמין ילדים לביתכם בשעות אחה"צ על-מנת להרחיב את העולם החברתי של הילד. ולבסוף, כדאי לחשוב על דרכים להעלות את הביטחון של הילדה ואת אמונתה בכך שההחלטות שהיא עושה הן טובות מספיק ואינה זקוקה לאחרים - למשל, להחמיא לה על בחירותיה, לתת לה יותר עצמאות, ולהתעקש שכשהיא אתכם, היא תוכל להשפיע על המתרחש בבית (למשל, תקבע מה תאכלו לארוחת ערב ביום מסוים, ואף תסייע להורים להכין את המזון).
    במידה והתנהגות זו נמשכת, תוכלו להיעזר בהדרכת הורים יותר מסודרת אצל פסיכולוג/פסיכותרפיסט המומחה בטיפול בילדים.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו