רתיעה ממגע

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • רתיעה ממגע
    אורלי
    09/01/2011

    שלום, הילד שלי בן 3.5 נרתע ממגע - גם שלנו ההורים שלו. כשאני רוצה לחבק אותו או לנשק אותו הוא הודף אותי, לפעמים הוא כן מתמסר, אבל זה לסירוגין. כשהוא בחברה שהוא מתבייש הוא נצמד אלי, אבל לרוב הוא לא בקרבה פיזית אלי במרחב הבטוח שלו. אבל הוא כן אוהב שמדגדגים אותו, או משחקים איתו בלהרים אותו באויר, או לרדוף אחריו - זה מגע שהוא מוכן לקבל. גם כשהוא בוכה הוא בא להתנחם אצלי אבל מהר מאוד רוצה להשתחרר מהחיבוק. אין שום סיבה שאני יכולה להצביע עליה שבגללה זה נגרם. אומנם הוא היה שבועיים בפגייה עם לידתו, אבל מעבר לכך הוא לא סבל מטראומות או משהו כזה. גם בגן הגננת אומרת שהוא לא נותן לה לנגב לו את הטוסיק ומייד מתחיל להגיב באגרסיות "תלכי מכאן", וגם לה או לילדים אחרים הוא לא נותן לגעת בו. חוץ מזה היא אומרת שהיא מזהה שהוא חי בעולם משלו - למרות שהוא כן מתקשר ומדבר. מה לדעתך יכולה להיות הסיבה ואיך ניתן לטפל בזה? דרך אגב אין לו שום בעיה עם בדים מסויימים, אבל הוא לא אוהב להיות מלוכלך בידיים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רתיעה ממגע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רתיעה ממגע - תגובה

    סמדר ריינר
    09/01/2011

    שלום אורלי,
    ייתכן שיש רגישות תחושתית מסויימת. ייתכן גם שבגלל שהיה פג, ואולי היה צריך לספוג חודרנות של צינורות, טמפרטורות משתנות באופן שלא מותאם לו וכו', יש לו רגישות פסיכולוגית מסויימת לעניין. לדעתי פשוט צריך לכבד את זה, זו הדרך שלו לשמור על גבולות הגוף שלו, פשוט לתת לו להציב את הגבול איפה שמתאים לו ונוח לו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו