ביטחון עצמי

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • תודה תודה תודה

    ענבל
    11/01/2011

    בטוחה שהכל יהיה בסדר. :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה, שמחתי לעזור:-)

    סמדר ריינר
    11/01/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביטחון עצמי
    ענבל
    09/01/2011

    שלום,
    בתי בת 8.5, ילדה מאוד יפה, מצטיינת בכל. בבית היא מלאת ביטחון עצמי גם כשהיא באינטרקציה עם אחותה בת ה 4.5.
    לאחרונה קיבלתי פידבקים מהמורה כי היא נגררת אחר חברתה לכיתה(הן חברות מספר שנים), כי היא מעריצה אותה באובססיביות ואף נוהגת לעשות כל מה שהחברה רוצה - ברוגז עם אחרות, משחקות תמיד במה שהחברה רוצה ועוד.

    כיצד אוכל "לגמול" אותה מהתנהגות כזו, או לשפר את הרגשתה האישית ולחזק את ביטחונה.
    אני רוצה לציין כי בבית היא ממש נסיכה, גם היא וגם אחותה מקבלות כל מה שהן רוצות, תמיד אנחנו מחמיאים להן ומשבחים על התנהגות, ציונים וכו'.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ביטחון עצמי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביטחון עצמי - תגובה

    סמדר ריינר
    09/01/2011

    שלום ענבל,
    מאחר ואני לא מכירה אתכם, לא בטוח שאני מבינה נכון את מה שקורה. יש י השערה אבל ייתכן והיא שגוייה. יכול להיות שהבעיה היא דווקא בכך שבבית הילדה נסיכה מקבלת תמיד את מה שהיא רוצה. יכול להיות שבאופן הזה היא חשה אתכם חלשים, מתקשים לומר לא, מתקשים להציב גבולות וכו'. ילד שחווה את הוריו חלשים חש חוסר ביטחון, כי אם הוריו חלשים זה אומר עליו שגם הוא חלש, ויכול להיות שהיא נמשכת לילדה דומיננטית כדי להרגיש קירבה למישהו חזק.
    יכול להיות שכדאי לחשוב איך להציב בבית גבולות באופן יעיל יותר, ולתת לה פרופורציות יותר מציאותיות על מעמדה ועל מעמדכם מולה, וזה מה שיחזק את ביטחונה העצמי, לא בהכרח העובדה שהיא נסיכה ומקבלת חיזוקים חיוביים על היום. זה עובד וזה חשוב אבל במידה ובפרופורציה ולצד גבולות ברורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לסמדר

    ענבל
    10/01/2011

    תודה על תשובתך.
    אולי אני טעיתי בכך שלא ציינתי שמנגד אנו כמובן מציבים גבולות בצורה אסרטיבית ובהתאם לכך שהילדה מקבלת מה שהיא רוצה, היא גם תורמת בבית בכל מה שאנו מבקשים.
    לדברי המורה כנראה היא לא מקבלת מספיק חיזוקים חיוביים ויתכן כי אנו לוחצים עליה למצויינות, אבל כפי שציינתי התנהגות הילדה שונה כשהיא בבית ובבית הספר.
    כשמסבירים לה מדוע היא צריכה לגבש דעות משל עצמה היא מבינה עיניין אך כנראה שלא לזמן רב.
    שאלתי- האם יתכן כי הדחיפה למצויינות היא זו שגורמת לה להתנהגויות כאלו?

    מודה לך מקרב לב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לסמדר - תגובה

    סמדר ריינר
    10/01/2011

    שלום ענבל,
    כן, כי ייתכן שהדחיפה למצויינות גורמת לה להיות ילדה מרצה, ובעצם ילדה שלא רואים אותה עומדת בפני עצמה אלא צריכה להיכנע לדרישות שלכם, גם כשהן לא מתאימות לה. ייתכן שאתם מעבירים לה מסר כפול - תיכנעי לדרישותינו אבל תפתחי אישיות עצמאית בחוץ זה אולי לא כל כך מתאים לה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה סמדר

    ענבל
    10/01/2011

    אם כך, אני מבינה כי עלי לקחת צעד אחורה בכל הנוגע ללימודים ובעצם לתת לה להתמודד לבד מבלי שאדרבן אותה ללמוד כדי להצליח?
    בתור אמא - כיצד עושים זאת? כיצד אני אמורה לעמוד מהצד מבלי לייחס ללימודים חשיבות גדולה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה סמדר - תגובה

    סמדר ריינר
    11/01/2011

    שלום ענבל,
    חשוב לא לעבור מקיצוניות לקיצוניות. את לא משאירה אותה להתמודד לבד, אלא עוזרת לה במקומות שהיא מבקשת וזקוקה ולא מפעילה עליה לחץ. לימודים הם אכן לא כל כך חשובים. הם חשובים במידה מסויימת, אבל פחות מהבריאות הנפשית של הילד. כדאי לזכור, שלימודים תמיד אפשר להשלים, את הילדות אי אפשר להחזיר , ונזקים נפשיים הרבה יותר קשה לתקן מאשר פשוט להשלים חומר או בגרויות בגיל מאוחר יותר.
    מעבר לזה, זה לא יגיע להערכתי למצב הזה, אני מניחה שלילדה יש מוטיבציה משל עצמה ללמוד, והיא תלמד גם בלי הלחץ שלך, אולי לא לגמרי כמו שהיית רוצה, אבל אני מניחה שהיא לא תהיה מנקת רחובות כשתגדל...
    כל הכבוד לך על היכולת לבדוק את עצמך ולנסות לתקן, אני בטוחה שיהיה בסדר.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו