בן 1.3 שאינו מחקה ומדבר-אנא השיבו

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • בן 1.3 שאינו מחקה ומדבר-אנא השיבו
    סיגל
    12/01/2011

    שלום רב,

    אני מקפיצה את הודעתי בפעם השלישית, משום שטרם נעניתי, אודה מאוד לתגובתכן:

    בני בן 1.3 שנים, הינו תינוק חייכן, סקרן ופעיל מבחינה מוטורית, משחק בצעצועים, יודע כיצד להפעילם, מתמסר בכדור, בונה מגדלים, משחיל טבעות, מדפדף בספרים, מזהה שמות של צעצועים, נותן חיבוק ונשיקה לפי בקשה, נותן "כיף" לפי בקשה, עושה "ביי ביי" (התחיל רק לאחרונה וזאת ל-א בתגובה לאמירת שלום לאדם, אלא בתגובה לבקשתינו, כמו כן, כשאומרים לו למחוא כפיים הוא עושה ביי ביי), משחק איתנו במחבואים, מגיב לשירים ומראה העדפה לחלקם, מוביל אותנו יד ביד למקומות שהוא רוצה ולפעולות שרוצה שנבצע עבורו.

    ** אנו מודאגים מכך שהוא אינו מחקה אותנו במחיאת כפיים, בהקשת שני חפצים, ובמחוות שונות כגון: ביצוע תנועות ידיים המתאימות לשיר, כמו לשים ידיים על הראש ו"לשבת לקום", ושאר תנועות שאנו מלמדים אותו. כשאנו מנסים ללמד אותו הוא מסתכל עלינו ולא חוזר אחרינו.

    ** כמו כן, אנו מודאגים משום שהוא אינו אומר אף לא מילה אחת שלמה, הוא אומר "בא" וכן הברות שונות, אך אינו משלים מילים.

    שאלתי היא :
    האם לדעתכן/ם ישנה סיבה לדאגה? האם זה תקין? מה עוד אוכל לעשות על מנת לעודד את התפתחותו?

    ** למותר לציין שאני מטפלת בו בבית ואינו נמצא במסגרת של פעוטון. אני משקיעה רבות בניסיונות לימוד ומשחק.

    הייתי שמחה לדעת האם קיימת אינדיקציה מחקרית לאיזו מסגרת הינה יעילה יותר עבור התפתחות התינוק בהיבטים אלו? היכן אוכל להרחיב את הידע בנושא?
    האם תוכלו להפנות אותי לאתר המציג מחקרים עדכניים בתחום התפתחות וחינוך ילדים?


    תודה מקרב לב,
    סיגל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 1.3 שאינו מחקה ומדבר

    ד''ר שירי שדה שרביט
    12/01/2011

    סיגל שלום,
    לא ניתן להעריך את התפתחות הילד באמצעות פורום באינטרנט. אם אתם מודאגים, כדאי לפנות לרופא הילדים שלכם, להתייעץ בטיפת חלב, ובמקרה הצורך לעבור הערכה מסודרת במכון להתפתחות הילד. דרך הפרטים שמסרת קשה לי לדעת (ובכל מקרה כל חוות דעת כזו תהיה לא מקצועית) באיזו מידה לילד יש עיכוב התפתחותי אמיתי, או שההתנהגויות הן בטווח הנורמטיבי לגיל והמתח שלכם ההורים גורם לכם להימצא בחרדה.
    באופן כללי, לגבי ילדים החל מגיל שנה ומעלה - חשוב שתהיה להם אינטראקציה עם ילדים בני גילם, דמויות קבועות שהם יראו לפחות מדי פעם ויזהו כשההורים מזכירים את שם הילד (בניגוד לילדים מתחלפים בגינה או בג'ימבורי). אם את נהנית עם הילד, והוא פוגש ילדים קבועים באופן מסודר ומתחיל ליצור עמם אינטראקציה תואמת לגיל - מה טוב.
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על תשובתך!

    סיגל
    16/01/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמחתי לעזור

    ד''ר שירי שדה שרביט
    17/01/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו