הפרעת התנהגות?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • הפרעת התנהגות?
    אמא
    22/01/2011

    אני אמא לילד מקסים בן 4 וחצי. לאחרונה המורות בבית הספר (אנחנו גרים בחו"ל ובית ספר מתחיל בגיל ארבע - מקביל לגן חובה בארץ) יזמו איתנו פגישה - לטענת הצוות ייתכן שהילד לא שומע טוב. בבדיקת שמיעה עלה שהוא שומע מצויין...
    אני תוהה אם פניה לפסיכולוג התפתחותי במקומה.
    אני חושדת שהבעיה היא התנהגותית ולא פיזיולוגית. הנה מספר מאפיינים של הילד:
    - חברותי מאד! מסתדר נהדר עם ילדים אחרים ויש לו המון חברים. הוא מסוגל ואוהב להיות גם לבד ויכול להעסיק את עצמו שעות ארוכות אבל תמיד שמח לחברה.
    - הוא מסוגל להתרכז במשהו שמעניין אותו שעות ארוכות אם אנחנו לא מפריעים.
    - אינו אלים או חסר מנוחה
    - לעיתים אינו מגלה עניין בנעשה סביבו ונסוג לעולם משלו (מה שלדעתי גרם להנחה של המורות שהוא לא שומע טוב) - במקרים אלה הוא ממש לא מגיב לסביבה.
    - כשהוא מצייר או צובע הוא עובד מאד מאד מאד לאט וחשוב לו לדייק. לא עושה רושם שזה מטריד אותו.
    - הילד אובססיבי בנושאים מסויימים וצבר ידע באופן מדהים (למשל - מזהה עשרות רבות של יצרני מכוניות, גם על פי צללית של הרכב, פנס או פגוש. מזהה סוגים רבים של חיות מוזרות יודע איפה הן גדלות ומה הן אוכלות וכד' , כבר מגיל 3) הוא לומד מדיפדוף בספרים עם תמונות ושואל שאלות את כל הסובבים אותו - יש לו זיכרון צילומי יוצא דופן. שוב, רק בתחומים מסויימים שמעניינים אותו. תקופה ארוכה היה מאד קשה לשכנע אותו לשחק בכל משחק שאינו אוטו. כיום הוא משחק גם בלגו וקוביות בניה. לעיתים רחוקות בדברים אחרים.
    כשהוא מדפדף בספרים והחוברות שלו הוא משנן בקול את מה שהוא רואה. לא כל כך מספר מה הוא רואה בתמונה - אלא אם כן אנחנו שואלים אותו באופן אקטיבי.
    - כשהוא משחק בעצמו הוא שר בקול רם שירים שהוא ממציא - ג'בריש... ואנחנו צריכים להזכיר לו כל פעם להנמיך ווליום. לא זוכר כמעט בכלל מילים של שירים - לא משנה כמה פעמים שמע אותם (גם לא שירים פעוטות). כן זוכר מנגינות.
    - הוא מאד אוהב שדברים מסודרים (בסדר שלו ) וכועס כשמזיזים לו דברים.
    - הוא מאד צריך מגע ומבקש המון חיבוקים ונשיקות וחיזוקים מאיתנו במשך היום.
    כרגע אני לא חושבת שיש בעייה שמפריעה לו באופן מיוחד - אבל אם צריך לאבחן כדי למנוע בעיות בעתיד אולי כדאי לעשות את זה עכשיו ? או שאין צורך לגרור אותו לכל זה וזה יותר בראש שלי?
    אשמח לעצה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעת התנהגות?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת התנהגות? - תגובה

    סמדר ריינר
    22/01/2011

    שלום לך,
    זו לא נשמעת הפרעת התנהגות, הפרעת התנהגות זו אבחנה מאוד ספציפית זו לא רק בעיה בהתנהגות אלא משהו הרבה יותר מדוייק,, וזה לא נשמע לי המקרה. כן נשמע לי מהתאור שלך שיש בעיה, שהיא לא פיזיולוגית, וכדאי בהחלט לפנות לפסיכולוג התפתחותי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה!

    אמא
    22/01/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמחתי לעזור.

    סמדר ריינר
    23/01/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו