קושי משינויים

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • קושי משינויים
    נעמי
    24/01/2011

    שלום, יש לי ילדה בת 3 ו3 חודשים. ילדה מקסימה ונבונה.נכנסה למעון בגיל שנה ו3 חודשים עד אותו גיל היתה איתי בבית.מאז היא באותו גן עם אותו צוות. מאז שנולדה היא ילדה מאוד רגישה וחמה, מביעה אהבה פיזית ומילולית בכל הזדמנות. אני בהריון בחודש 7 והילדה מאוד מצפה לתינוקת. הבעיה שלנו היא שמאוד קשה לה עם שינויים, כל שינוי- החלפנו ספה בבית, מצעים, הזזת רהיטים...בנוסף היא כל הזמן חוששת מלעבור דירה. בשנה הבאה אנו נאלץ לעבור דירה ולהכניסה למסגרת חינוכית חדשה, אנו חוששים מאוד מהתגובה שלה, ובנוסף איך תתמודד עם הולדת אחות? כיצד ניתן לחזק אותה ריגשית? אנו אוהבים אותה ולא רוצים שתסבול....תודה נעמי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קושי משינויים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי משינויים - תגובה

    סמדר ריינר
    25/01/2011

    שלום נעמי,
    קודם כל חשוב שתהיה מטרה ריאלית. ייתכן שהחשש של הילדה מהשינויים נובע בין השאר מהגנת יתר שנובעת מכך שאתם לא רוצים שהיא תסבול. זה מחליש אותה במקום לחזק אותה. אתם לא יכולים למנוע ממנה לסבול. אתם לעזור לה לשאת את הרגעים היותר קשים בחיים בכך שתלוו אותה שם, תקשיבו לה כשזה קורה, לא תקחו את זה קשה אבל תאשרו ותתקפו את החוויה שלה.
    כשנולד אח, זה גם מאוד משמח וגם מאוד קשה. ויהיה לה קשה. את זה אתם לא יכולים למנוע. את יכולים לתת לך לגיטמציה, לא לצפות שהיא כל הזמן תשמח, לקבל בהבנה את גילויי הקנאה שלה, לדבר איתה על כך שאתם מבינים שקשה לה, ושהיא מקנאה וזה טבעי, ולא להתרגש יותר מדי.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו