אלימות בגיל הגן

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • אלימות בגיל הגן
    ליאור
    24/01/2011

    בני בן השנתיים ושמונה חודשים ילד מאד פעיל ואפילו קצת תזזיתי, לאחרונה התחיל להרביץ לילדים בגן , לחטוף משחקים לדחוף ואפילו החל להשתמש באלימות מילולית (אני אזרוק אותך, אני הרביץ לך וכו'). בבית לא היה איזה אירוע מיוחד ואפילו להפך לאחרונה מתייחס מאד יפה לאחיו בן השנה.
    עושה הרושם שהוא התחבר לילד מאד שובב ואלים והוא מחקה אוותו ומושפע ממנו מאד.
    ביקשתי מהגנת שעדיף לנסות להפריד בינהם בגן, אבל ברור לי שרוב הזמן הם ביחד ולא ממש אפשר או שעושים מאמצים להפריד בינהם.
    יכול להיות שגם העובדה שהוא מדבר לא הכי ברור לא הכי תורמת, אבל לי לא נראה שזו הסיבה המרכזית. (לגבי הדיבור אובחן ונאמר שכרגע מוקדם לטפל מאחר והבעיה היא בהיגוי בלבד ואין לו ממש טוסיק לשבת וללמוד).
    אני מאד מוטרדת מאחר והיו כבר הורים שהתלוננו שהילדים שלהם מציינים שהוא הרביץ להם. אני כמובן מסבירה לו כול הזמן, מקריאה לו סיפורים בנושא, מנסה גם על ידי הרתעה- שאם ירביץ הוא יענש (לא יראה טלוויזה, לא יקבל משחק וכדומה) , אבל לא נראה שמשהו ממש מרתיע אותו ואני ממש חוששת ומעונינת להפסיק את הדפוס הזה כמה שיותר מהר ומפחדת שתידבק לו סטיגמא של ילד אלים. אשמח מאד לעצה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אלימות בגיל הגן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אלימות בגיל הגן - תגובה

    סמדר ריינר
    25/01/2011

    שלום ליאור,
    קצת קשה לדעת מה הגורם לאלימות של בנך בלי לדעת יותר פרטים על הבית והמשפחה ואיך הוא מתנהג בבית. את תולה זאת בסיבה חיצונית- הילד שהוא מתחבר אליו, אותי זה קצת פחות משכנע, כי גם הבחירה שלו בילד הזה כחבר יש לה סיבה, היא לא מקרית.
    נסו לחשוב ולבדוק - איך אתם מתייחסים לתוקפנות בבית. תוקפנות במידה היא דבר בריא, אם יותר מדי מגבילים אותה או שלהיפך יותר מדי משתמשים בה, אם באופן מילולי ואם באופנים אחרים - זה יכול להשפיע על הילד.

    נסו לבדוק איך האווירה אצלכם בבית בין ההורים כזוג, וגם איך אתם מתייחסים לגילויי תוקפנות של הילד, איך אתם מאפשרים לו להוציא תסכול, איזו דוגמה אתם נותנים לגבי פתרונות שלכם לתסכולים שלכם, וכו'.
    אני ממליצה לך לחדול מהעונשים, כפי שראית אם לא עוזרים, ורק מגבירים את התסכול האלימות של הילד כי הם גורמים להשפלתו.

    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת בנושא

    ליאור
    25/01/2011

    ראשית תודה רבה סמדר על התגובה.
    לגבי ההתחברות לאותו ילד ספציפי זה נכון שזה לא מקרי, שמתי לב שהוא מתחבר לילדים טמפרמנטיים ,כי הוא גם כזה ילד פעיל ונמרץ שאוהב להשתובב וזה בסדר מבחינתי כול עוד זה באמת לא חורג מגבולות המותר. לגבי האילמות אני לא ממש מצליחה לראות משהו מסוים בבית מאחר וכלפינו או כלפי אחיו הוא לא מתנהג בצורה כזו , אולי אחת ל כלפי אחיו אבל באמת בגדר הנורמל.
    זו תופעה שמתרחשת שהוא נמצא עם ילדים אחרים, לא בהכרח רק בגן, שמתי לב שגם עם ילדים אחרים בפארק זה קורה לו.
    יכול להיות שאנחנו מאד חרדים מהתופעה אז אנחנו גם מגיבים אולי בצורה קצת היסטריית שנשמעת גם כתקיפה (כמובן שאנו לא משתמשי בשום צורה של אלימות כלפיו, אפילו לא ברמה של פליק).
    אני אשמח אם תוכלי לייעץ לי מה לעשות במקרה לדוגמא שהוא משתמש באלימות כלפי ילדים בזמן שאני נוכחת- מה כן נכון לעשות חוץ מלהסביר כול הזמן (כי אני שמה לב שכול צורה שהיא שהסברתי לא ממש משכנעת אותו-הוא תמיד אומר אני יהיה ילד טוב ולא ארביץ, ואפילו מחבק ומבקש סליחה וחוזר חלילה).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת בנושא - תגובה

    סמדר ריינר
    25/01/2011

    שלום ליאור,
    זו בדיוק הבעיה, את לא אמורה לשכנע. עצם השימוש שלך במילה לשכנע יכול להעיד על כך שאת חושבת שהו אצריך להסכים איתך ואת מנסה לדבר איתו בהגיון. את לא צריכה לשכנע, את צריכה לקבוע. להגיד בתקיפות שזה אסור ואת לא מוכנה לזה. זה הכל. קצר פשוט ונחרץ. בלי הסברים, בלי כניסה למשא ומתן, ולבי התחננויות. אם אתם מגיבים אליו בצורה היסטרית -אז לא נשמעת כתקיפה, היא נשמעת חלשה. אולי את0ם דווקא כן צריכים להגיב בצורה תקיפה. אם זה לא ברור מההנחיות שנתתי אולי כדאי שתפנו להדרכת הורים מסודרת.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו