צרחות אצל ילדה בת שנתיים וחצי

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • צרחות אצל ילדה בת שנתיים וחצי
    אדוה
    24/01/2011

    שלום רב
    יש לי ילדה בת שנתיים וצי, חשוב לי לציין כי היא ילדה מאד פיקחית ונבונה
    לפני כשבועיים אני ובעלי נסענו לחו"ל לארבעה ימים, הילדה נשארה אצל סבא ובסתא התנהגה יוצא מן הכלל.
    לאחורנה היא החלה לבכות הרבה בגן, לבקש דברים בבכי,היא נמאצ במהלך עבודה בגן שהיא מסיימת היא מתחילה לצרוח אבא אמא סבא סבתא, היא לא רוצה לצאת לטיולים עם שאר חברי הגן, היא רוצה שירימו אותה וייתנו לה מוצץ, היא צורחת שהיא רוצה משהו, היא מתקשרת הרבה בצעקות, אנו לא נונתים לנושא במה וכשהיא צועקת ומבקשת משהו בצורה כזאת אנו מסבירים לה שבצעקות לא מקבלים דבר, מושבים אותה בפינת המחשבה שלה להרגע וכשהיא נרגעת ומוכנה לדבר בלי לצעוק ולבכות מתייחסים לבקשתה.
    מה שמטריד אותי עכשיו זאת ההתנהלות שלה בגן, הצרחות והבכי באמצע היום
    יש לציין כי היא נמצאת בגן עד 12:30 ומגיעה לאחר מכן הבייתה לשנת צהרים
    אודה לתשובה איך עליי לנהוג עימה ומה לעשות שהיא מתנהגת כך בגן.
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צרחות אצל ילדה בת שנתיים וחצי

    אדוה
    01/02/2011

    יש סיבה שאתם לא עונות כל כך הרבה זמן???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צרחות אצל ילדה בת שנתיים וחצי - תגובה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    05/02/2011

    אדוה שלום,
    איני יודעת אם התנהגות הילדה נובעת מהיעדרכם בחופשה, אולם התגובות שאת מתארת הן אופייניות לגיל שנתיים וחצי, שנקרא גם "גיל המרד". ילדים מנסים להשיג מהסביבה את מבוקשם בדרכים אלו, ודרושות התנסויות רבות בהן הם לא מצליחים בכך, כדי לעצב את התנהגותם לדרך אחרת.
    בנוסף, אי אפשר לפסול שהילדה מבטאת קשיים נוספים, ולכן בזמן הקרוב כדאי להשתדל עוד יותר לבלות עמה ולהקדיש לה זמן ותשומת לב, ולבחון מה קורה. לגבי הגן - תני לצוות למצוא את הדרך שלו עמה, אני משערת שזו לא הילדה הראשונה עמה הם נתקלים בנושאים אלו.
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צרחות אצל ילדה בת שנתיים וחצי

    אדוה
    14/02/2011

    בהמשך לתשובתך רציתי לומר כי המצב מחמיר
    הילדה צורחת בגן וקוראת לנו בגן זה עפ"י דיווחה של הגננת, הגננת לא יודעת מה לעשות
    היא בוכה וצורחת כשעתיים בגן לא רוצה לכול ארוחת צהרים, היא לא רוצה לשתף פעולה
    היא מדברת הרבה בבכי, אם נופל לה משהו היא מבקשת שירימו לה, אנחנו לא נותנים לזה במה..
    לדוגמא" בגן שהולכים לגימבורי חולצים נעלים היא מודעת לנושא אבל מתחילה בבכי כחמש דקות ורק לאחר מכן אחרי שבכתה מסכימה לחלוץ נעלים..

    היא ממש עושה מרד בתקופה האחורנה בגן
    מה עלינו לעשות??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צרחות אצל ילדה בת שנתיים וחצי - תגובה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    19/02/2011

    אדוה שלום,
    לא ברור לגמרי מה עובר על בתך. מצד אחד את מציגה תמונה של מצוקה, ומצד שני בין השורות עולה התייחסות להתנהגותה כאל משהו שנועד להשיג מהסביבה תגובות מסוימות (את אומרת: "אנחנו לא נותנים לזה במה", "היא מודעת לנושא" וכדומה). לכן קשה לי לדעת כמה מההתנהגות נובע מקושי אמיתי, וכמה קשור בנסיונות השליטה של גיל שנתיים וחצי. בכל מקרה, התגובות של המבוגרים כרגע לא מותאמות מספיק לצרכיה, אם ההתנהגות נמשכת כבר כמעט כחודש. זה הרבה מעבר לתגובה לנסיעתכם לארבעה ימים.
    לא כתבת האם יישמתם את החלק לגבי הקדשת זמן אישי ופרטי לילדה, עם כל אחד מההורים. כמו כן, חשוב לאפשר פרידה הדרגתית בגן, אולם לא להאריך מעבר לחמש-עשר דקות את נוכחותכם שם בבוקר. כדאי למצוא מטפלת אחת בצוות שמסתדרת יותר טוב עם בתכם ומצליחה להרגיע אותה, ולנסות לחבר ביניהן יותר. במקביל, יש לשמור על גבולות הגיוניים ותואמים לסיטואציה.
    אם ההתנהגות של בתכם ממשיכה, כדאי לשקול התייעצות עם פסיכולוג/פסיכותרפיסט המומחה בילדים בגיל זה, כדי להבין טוב יותר מה עובר על הילדה. כמובן, שיש מקום כבר לשקול האם הגן הנוכחי מתאים וטוב עבורה.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו