מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שינוי התנהגותאורית26/01/2011
שלום. בתנו בת העשר, בתנו הבכורה, התחברה לשתי בנות בכיתה שמעולם לא הייתה חברה שלהן לפני. ואת חברתה הטובה עוד מהגן זנחה לטובתן. הן משפיעות עלייה לרעה וכול הנסיונות להפריד אותה מהן לא צלחו. ניסינו לדבר, לצעוק ובכל דרך הילדה רוצה את שתי הבנות האלה כחברותייה הטובות ביותר. טוענת שכייף להן יחדיו ושאין אפשרויות לחברות אחרות בכיתה (מה שאני קצת מסכימה איתה) גם בלימודים ישנה ירידה, חברותייה החדשות לא בדיוק "אוהבות ללמוד". הסכמנו לה שתהיה חברה רק "תוריד קצת הילוך", שתהיה בקשר פחות הדוק. חברותייה מתחצפות מתנהגות כמו בנות הרבה מעבר לגילן. אנו ממש רואים את השינוי אצל ילדתנו. משכנעות אותה לא להיות חברה של חברות מסויימות. מה אנו יכולים לעשות?? כול היום אנו מתעסקים בזה כי כול יום אנו רואים את השינוי בילדה, את הטלפונים הבלתי פוסקים מצד חברותייה החדשות. שוב אנו מרשים לה להיות איתן בקשר כדי שלא תפגע. לא רוצים שתשאר ללא חברות. בבקשה עצה כי אנו כבר ממש דואגים וכול האנרגיה שלנו מופנית אלייה. בבסיסה היא ילדה חכמה, מקסימה וטובת לב. תודה מיכל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינוי התנהגות אצל בת עשר
ד''ר שירי שדה שרביט30/01/2011אורית שלום,
הסיטואציה לא לחלוטין ברורה מתוך התיאור שלך, אולם עולים לי כמה כיווני חשיבה - ראשית, הרבה פעמים אנשים מתחברים אל אנשים אחרים ששונים מהם, ודרכם הם מבטאים חלקים בתוכם שקשה להם לקחת עליהם בעלות באופן ישיר. אולי בתך מרמזת לכם שהיא היתה רוצה להתנסות בלהיות ילדה שונה ממה שהתרגלתם אליו, כזו שגם היא "לא בדיוק אוהבת ללמוד" כפי שכתבתם. ייתכן גם שהחברות הדעתניות של בתכן נוסכות עליה ביטחון, שהיא מרגישה שיהיה לה קשה להשיג אחרת. שנית, לעובדה שבתכם לא התחברה עם הילדות הללו קודם לכן, אין משמעות רבה. ילדים ומבוגרים מתחברים לאנשים אחרים בתקופות שונות, ומרבית הקשרים מגיל הגן אינם נשמרים באותה אינטנסיביות לאורך השנים. שלישית, סביר להניח שככל שאתם תנסו להפריד בין בתכם לחברותיה, כך הן יהפכו בעיניה למושכות ומעניינות יותר.
רצוי לדבר עם הילדה, גם אם יש צורך לעשות זאת שוב ושוב, ולבדוק קצת את הקונטקסט הרחב יותר של ההתחברות עם הילדות - איך מרגישה בביה"ס מבחינה לימודית וחברתית (שכן ייתכן והיא מבטאת את הקשיים באמצעות החברות החדשות), ומה היא עצמה חושבת על ההתנהגויות שאינן מוצאות חן בעיניכם. כדאי גם לשוחח עם המחנכת ולקבל ממנה התרשמות מהמצב החברתי והלימודי של הילדה, ומטיב קשריה עם החברות החדשות.
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
