מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- אלימות בגן הילדיםג27/01/2011
שלום רב,
לאחרונה נודע לי מהגננת שביתי (בת ארבע וחצי) סובלת מאלימות (חלקה בעלת אופי מיני) מצד מספר ילדים בגן שלה. העניין הוא שהיא לא מתלוננת על כך לא כלפינו ולא כלפי הגננת. כמובן שאדבר איתה ואסביר לה את חומרת העניין אך אני חוששת שזה לא מספיק. מה עוד ניתן לעשות כדי לגרום לה להיות קצת אסרטיבית בעניין הזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלימות בגן הילדים - תגובה
סמדר ריינר28/01/2011שלום לך,
חשוב להסביר לילדה שהגוף שלה שייך לה ואף אחד לא יכול לגעת בו ללא רשותה ומותר לה להגיד לא.
מעבר לזה הייתי בודקת האם רק בעניין הזה היא לא אסרטיבית או בכלל, והאם היא באופן כללי חסרת ביטחון, או צמאה מאוד לקשר עד כדי כך שמוכנה לקבל כל קשר העיקר שיתייחסו אליה, אפילו אם זה רע. אם זה המצב, הייתי בודקת יותר לעומק מדוע זה כך ושוקלת פנייה לטיפול והדרכת הורים עבורכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובה
ע28/01/2011חוסר האסרטיביויות הזו מתבטאת גם בהרבה סיטואציות אחרות שלא הדאיגו אותנו עד כה. הסיטואציה שתיארתי עד כה מאד מדאיגה ואנחנו חוששים שהיא תיפגע מכך. דוקא בגלל שהיא מאד חסרת אסרטיביות באופן כללי אני חוששת שגם אם נצליח להסביר לה את הענין שזה הגוף שלה, ההתנהגות שלה לא תשתנה ואולי היא רק אף תתחיל להרגיש אשמה בגלל זה. האם היית ממליצה על טיפול כלשהו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובה - תגובה
סמדר ריינר29/01/2011שלום לך,
קודם כל להסביר את חייבת. אם לא תסבירו את זה בצורה שמעמידה את הדברים כאילו זו בושה, זה דבר חמור והיא צריכה להתבייש אין סיבה שהיא תרגיש אשמה. חישבו על הניסוח שהצעתי :"זה הגוף שלך ומותר לך להגיד לא כשאת לא רוצה שיגעו בך" זה ניסוח שמעצים את זכותה על הגוף שלה, לא נוזף בה ולא מתייחס אם זה יפה או לא יפה מה שעשו לה ואם זו בושה.
מעבר לזה, כן, אני חושבת שכדאי תפנו לפסיכולוג או פסיכותרפיסט שעובד עם ילדים לטיפול שכולל הדרכת הורים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
ע29/01/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה ובהצלחה.
סמדר ריינר29/01/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
