האם אני עושה נזק לילדתי ?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • האם אני עושה נזק לילדתי ?
    אבא ר.
    30/01/2011

    שלום
    לי ולגרושתי יש זוג תאומים בן ובת בגיל 4 וחצי,
    כמעט שנה עברה מאז הפרידה במהלכה
    פעמיים בשבוע וכל סופ"ש שני הילדים ישנים אצלי.

    גרושתי ואני בתקשורת טובה ושותפים מלאים בגידול הילדים. אנחנו תמימי דעים לגבי כל ההחלטות הקשורות בחינוכם וגידולם, מלבד דבר אחד.

    כאשר הילדים ישנים אצלי, ביתי מצליחה להירדם במיטתה, אך לקראת שעות הלילה המאוחרות היא מחליטה לעבור אלי למיטה ודורשת להיות קרובה אלי. לי אין בעיה עם זה ואף גיבשתי עם עצמי את ההחלטה להיות שם עבורה ולמלא עבורה חסך כלשהו שלפרידה יש קשר ישיר אליו.
    גרושתי לעומת זאת פועלת הפוך, מתוך עקרון שהיא קבעה לעצמה שכל אחד ישן במיטה שלו, עקרון זה מתבסס בעיקר על הקושי שלה להירדם איתה יחד כשהילדה דורשת לחבק אותה קרוב.
    היא מתעקשת להחזיר אותה למיטתה ולשבת לידה עד שתרדם.לפעמים היא מצליחה ולפעמים פחות.

    לפני מספר ימים לאחר שהחזרתי את ילדיי לאמם מסופ"ש מהנה במיוחד בו בילינו יחד, לביתי היה קשה להיפרד ממני, בכי תמרורים הציף אותה ולקח זמן עד שנפרדנו וחזרתי לביתי.
    כעבור מספר שעות לאחר שכבר נירדמה היא טילפנה אלי שוב בוכה בכי קורע לב תוך נסיון בלתי פוסק לומר לי עד כמה היא אוהבת אותי ומתגעגעת אלי.
    מלבד הניסיון לאפשר לה להביע את הכאב והעצב ולא ל"לחנוק" אותו מצד אחד, והניסיון להרגיע אותה במילות חום ואהבה מצד שני, לא נותר לי הרבה מה לעשות.

    לאחר שהסתיימה השיחה מצאה גרושתי את הזמן להאשים אותי במצב הנוכחי על כך שהילדה נמצאת כעת בשיא השלב האדיפלי שלה ושאם אני לא אפסיק לישון איתה באותה מיטה זה יגרום לה לנזק גדול.
    אני פונה אליכם ממקום שמנסה להבין וללמוד האם במעשי אני גורם נזק כה גדול לביתי? במידה וכן מהו? ובמידה ולא האם אני פועל נכון בזה שאני מאפשר לה לישון איתי? האם בתקופה של משבר זה לא נכון לעטוף את הילדים במידת הצורך ולהיות שם עבורם? והאם בכלל קיים קשר בין זה לבין התגובה שלה באותה שיחת טלפון? האם אני צריך להתעקש איתה כמו שמתעקשת גרושתי או שהילדה ואמא, שתיהן יחד וכל אחת לחוד, צריכות להבין שבמציאות החדשה קיימים שני בתים ולא בשניהם פועלים ע"פ אותם כללים, עקרונות ותפישות עולם, כאשר המטרה המרכזית כמובן היא לא ליצור בילבול וחוסר יציבות אצל הילדים.

    אודה לכם מאוד אם תוכלו לייעץ לי, ובעיקר לתת לי כלים מקצועיים שכנראה חסרים לי כאב חד הורי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם אני עושה נזק לילדתי ?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם אני עושה נזק לילדתי ? - תגובה

    סמדר ריינר
    30/01/2011

    שלום לך,
    אני לא יכולה לדעת האם השינה המשותפת שלך עם ביתך גרמה לתגובה שאתה מתאר או לא. עם זאת אכן שינה משותפת איתך מאוד לא רצויה וכדאי להפסיק אותה גם אם זה כרוך בהתעקשות.
    אכן נכון לתת לילדים בתקופה זו תמיכה וחום אך לא על חשבון גבולות בסיסיים.
    שינה משותפת של בת עם אביה עלולה אכן לגרום נזקים מכל מיני כיוונים, הן מהכיוון של אפליית האח שלא ישן איתך, והן המכיוון שהילדה מקבלת אישור למשאלותיה האדיפיליות הלא תמיד מודעות להיות תחליף בת זוג עבורך, אלה הן משאלות שמסוכן מאוד למלא אותן כיוון שבין היתר הן מוציאות אותה מהתפקיד של להיות ילדה והופך אותה להיות סוג חלק מיחידת ההורים, וזהו מסר מבלבל, שנותן לה מקום מיוחד לא ריאלי ולא אמיתי. ממקום כזה, של זכויות יתר יהיה לה קשה מאוד לקבל גבולות בעתיד גם ממך וגם מאישתך, כי אם היא מחליפה אותה וישנה איתך, מה פתאום שהיא תקבל הוראות מאחד מכם. זו ההבנה של ילדה קטנה במצב העניינים הזה, לכן כדאי למצוא דרך, רצוי הדרגתית ועדינה להחזיר את המצב למה שנהוג, כלומר שכל אחד ישן במיטתו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו