האם יש פה בעיה חברתית?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • האם יש פה בעיה חברתית?
    אמא
    30/01/2011

    שלום רב,

    בני בן 3.5 בגן פרטי. מדאיג אותי שבגן וגם במפגשים משפחתיים עם בני דודים משחק משחקים עצמיים. כאילו שנוטה להתבודד. יש לי מצלמות אינטרנט בבית ואני רואה שבגן הוא בד"כ עם ספר, או משחק לבד במשחק הרכבה. דיברתי עם הגננת והיא מאשרת שהוא אידבידואל ואוהב לשחק לבד ולא בקבוצה, מקסימום משחק עם עוד ילד אחד. הגננת אומרת שאינה רואה כל בעיה חברתית וזה האופי שלו וגם שהוא קנאי למרחב האישי שלו ולא רוצה שיגעו/יקחו לו (יכול להיות שיש קשר לאחות הקטנה בת 1.3 שנוגעת בכל מה ששיך לו). כשבאים בבוקר לגן חלק מהילדים כן רצים אליו בקריאות שימחה, אך הוא לא מקבל אותם יפה- נוטה להיצמד לרגל ההורה ומייבב יבבות של פינוק. הוא מבקש להזמין אליו חברים וגם ללכת לאחרים. מידי פעם (אחת לשבועיים שלושה) אני מפגישה אותו עם חבר בבית שלנו או בבית החבר והם כן משחקים יחד וגם באופן טבעי יש רגעים שקצת מתכסחים ורבים. אני דואגת לכישורים החברתיים שלו ודואגת מכך שהוא מתבודד. יום שישי האחרון הבאתי לו שקית מעניינת עם עוגיות והוא חילק לילדים בגן, לכל ילד וילד שהגיע בבוקר ונראה לי שזה ממש עשה לו טוב. אני חושבת שלנו ההורים יש תפקיד חשוב בתיווך ויצירת אינטראקציה עם שאר הילדים אך אני בעצמי אינני יודעת איך לעשות זאת. אני מבקשת עזרה, יעוץ וטיפים איך אפשר לעודד אותו לשחק עם ילדים (בתחושה שלי הוא כן רוצה אבל לא יודע איך לפנות אליהם ואולי יש קושי אחר).
    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם יש פה בעיה חברתית?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה לא מתייחסים לשאלות קודמות יותר?

    אמא
    31/01/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כישורים חברתיים בגיל הגן

    ד''ר שירי שדה שרביט
    03/02/2011

    לאמא שלום,
    איני מתרשמת כלל מבעיה חברתית של ילדך, אלא להיפך: הוא רוצה להזמין ילדים, ויש ילדים שניגשים אליו ורוצים לתקשר עמו. ייתכן שהטמפרמנט והנטייה שלו הם ליצור קשר עם הסביבה בהדרגה, והוא גם נהנה מלהיות עם עצמו. התרשמות הגננת מאוד מוסיפה כאן, כיוון שהיא יכולה להשוות את ההתנהגות של הילד לטווח הצפוי לגילו.
    אולי יש כאן גם משהו שקורה לילד מולך - אולי הוא מרגיש את החרדה שלך מהכישורים החברתיים שלו (שעלולה להיות מושפעת מאיך שאת חווה את עצמך בסביבה חברתית), ובנוכחותך הוא יותר "מתבייש", נמנע וסגור.
    לטעמי אין צורך בחלוקת עוגיות לילדים, חשוב שהילד ירגיש בטוח בכך שילדים יאהבו אותו וירצו בחברתו גם ללא מתן מתנות כלשהן. כמו שהוא, זה צריך להיות מספיק. לעומת זאת, אפשר ואף רצוי להעלות את תדירות המפגשים עם חברים מהגן, לסביבות פעם-פעמיים בשבוע (לארח ולהתארח).
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו