בן שנה וחמש - צובט!

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • בן שנה וחמש - צובט!
    טלי
    31/01/2011

    שלום. בני בן שנה וחמישה חודשים. חייכן ושמח, אוהב חברה ולרוב נהנה מהחיים.
    אתמול חזר לגן אחרי הפסקה בת שבוע בשל מחלה, והגננת דיווחה לי בסוף היום כי הוא צובט ילדים בפנים חזק חזק. הם בוכים, היא מסבירה לו שזה לא נעים ושזה אסור, והוא בתגובה צוחק ו"מתנחמד".
    אני עצמי ראיתי אותו עושה את אותו הדבר לאחיין שלו, שגדול ממנו בשנתיים, והסברתי לו שזה כואב ואסור. הוא מאוד אוהב את האחיין שלו, חוזר על שמו פעמים רבות ושמח לראות אותו. הוא צבט אותו לא מתוך כעס עליו או בתוך עימות עמו, אלא פשוט ניגש אליו בזמן שצייר ציור, וכאילו "ניסה את לחייו". אציין כי מאוחר יותר הוא ניגש גם לחבקו, ושהוא חבקן ונשקן מטבעו.
    הוא בן יחיד, ראשון, מקבל הרבה נשיקות וחיבוקים. האווירה בביתנו רגועה ונעימה, למעט "קונפליקטים בריאים" מעטים, שגם הם מסתיימים בגילויי חיבה ניכרים לעין.
    אציין גם שהוא נרגע על ידי צביטת הצוואר שלו. כשהוא עייף, במקום להיצמד לבובה או שמיכה, הוא פשוט לוקח מוצץ וממולל את העור בצוואר. כך הוא גם נרדם.
    לאור כל הנתונים הללו, האם יתכן שמדובר בבעיה בוויסות החושי?
    האם זו תופעה נורמלית כחלק מהתפתחותו התקינה ועל רקע ניסיון לחוש את העולם ולתקשר? (בהקשר זה חשוב לציין שלילד אין שום בעיה לתקשר - הוא מדבר כמו ילד בן שנתיים בערך. מחבר מילים למשפטים, מביע רגשות, קשוב, מבין הומור, בעל זיכרון יוצא דופן, ואני ממש מנהלת איתו שיחות קטנות).
    האם מדובר במצוקה שבאה לידי ביטוי כך?
    אני לא רוצה להישמע דרמטית אבל אני די מבוהלת, משום שסבלנות, קשב, שלווה הם ערכים שמאוד חשובים לי בגידול ילדיי, בהתחשב בעולמו בעל עודף הגירויים.
    בנוסף, מה עליי לעשות עם זה? האם להתייחס לכך רק כשאני נוכחת לתופעה, או לדבר איתו על כך גם בלי שזה סמוך למקרה ספציפי?
    אשמח לדעה ועצה.
    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן שנה וחמש - צובט!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוספת לעניין הצביטות

    טלי
    31/01/2011

    שכחתי לציין שלאחרונה בני נגמל מבקבוק התמ"ל בבוקר. היתכן שזו תגובה של עצבנות בעקבות כך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוספת לעניין הצביטות - תגובה

    סמדר ריינר
    01/02/2011

    שלום לך,
    אין צורך להיבהל, בגילאים האלה ילדים נושכים, צובטים ומרביצים, זו התנהגות טבעית לגיל, ולא, זה לא עוזר שמסבירים להם.
    זה אומר כלום על ההתפתחות העתידית שלו ועל הקשב הסבלנות והערכים שלו. זה גיל ממש מוקדם מדי כדי לתת יחס ערכי להתנהגויות האלה.סביר להניח שזה יחלוף עם הגיל.
    אם יש בעיה בוויסות חושי או לא אני לא יכוה לדעת זו שאלה שצריך להפנות למרפאה בעיסוק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    טלי
    01/02/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמחתי לעזור

    סמדר ריינר
    01/02/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו