מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בן שנה ושלוש תולש שיעריפית31/01/2011
יש לי בעיה , בני בן השנה ושלושה חודשים משחק בשיערו מרגע שגילה את הידיים.. שהו כמו חודשיים או שלושה חודשים .. הוא היה מלטף את השיער ... לאט לאט הליטופים הפכו למשיכות בשיער והוא עכשיו תולש לעצמו שיערות ...
הוא לא עבר איזה שינוי דרמטי בחייו ...
כשהוא נרגע הוא מלטף את השיער משחק איתו ותוך כדי מותך ... כאילו מנגן על השיערות תוך כדי שהן מחוברות לראשו ואז אחת או שתיים נתלשות ...
כשהוא הולך לישון הוא מלטף גם אותי ומושך גם לי בשיער .. לא תמיד זה מלווה בתלישה של שיערי אבל לרוב כן .
עכשיו זה חדש .. אם לא נותנים לו משהו או לא מבינים את מה שהוא מנסה להגיד הוא מושך לי בשיער ממש חזק ... ואם אני אומרת לו "לא זה כואב לי !!" אז הוא עובר לראש שלו ותולש שיער .. זה נמשך 2 או שלושה שניות .. אבל ברמה היומית ברגע שהוא לוקח מוצץ לפה הוא מושיט יד אל השיער ... הוא נופל מקבל מכה ... אחרי הבכי ההיסטרי .. יד אל השיער .. הולך לישון .. יד אל השיער ... יש לו קרחת קטנטנה בקודקודי הראש ולא בקושי יש שיער :S
כשאני מסבירה לו במילים זה לא עוזר .. אני מנסה להגיד לו "תעשה טובה .. אתה ילד טוב ... " זה לא עוזר כל כך
הוא לא ילד עצבני , בקושי שומע צעקות , אני שמרת עליו שתהיה לו אווירה נעימה כשהוא חוזר מהפעוטון וגם בפעוטון ממש כייף לו (זה ניכר )
בבקשה עיזרו לי ..
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אהה ושכחתי גם ...
יפית31/01/2011כשהוא מצליח לתלוש שיערה שלי הוא משחק איתה וכאילו מנגן איתה (מותח אותה ואם האצבע מנגן)
וכדי שהוא ירדם הוא חייב לשחק לי בשיער .. וגם כשהוא אוכל דיסה הוא מלטף את שיערו (אני מאכילה אותו עדיין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטוב אני אנסה ... תודה
יפית06/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההירגעות על-ידי משיכת השיער
ד''ר שירי שדה שרביט05/02/2011יפית שלום,
נראה שלילד שלך אין מספיק דרכים מגוונות להרגיע את עצמו. הוא "נתפס" לעיסוק בשיער כדרך הירגעות וגם כדרך לבטא כעסים, והדבר נעשה באופן מאוד גורף ומסיבי. עצם הביטוי של צרכים וקשיים דרך שיער הוא טבעי (נשים שמשחקות בשיער ארוך, משיכה בצמה בגן וכדומה), אולם נראה שהשימוש של בנך בכך הוא מוגזם. תוכלי לעזור לו בכך שתסייעי לו לפתח דרכים נוספות להרגיע את עצמו - ראשית כדאי תמיד לומר במלים מה שעובר עליו. למשל, "אתה מאוד עייף עכשיו ובגלל זה אתה מושך לעצמך בשיער", או: "כשאתה כועס אתה מושך לאמא בשיערות", וכדומה. כך הוא יתחיל לפתח מודעות למה שעובר עליו. בנוסף, רצוי לעצור את העיסוק בשיער, אבל לתת לו אפשרות חלופית - למשל למולל חיתול בד, לצייר, להתעסק עם כדור גומי קטן וכדומה - כל מה שעשוי להרגיע אותו או להסיח את דעתו.
ייתכן שברקע יש גם איזהשהוא קושי בויסות חושי, אם העיסוק המוגזם בשיער ממשיך - כדאי לפנות לאבחון התפתחותי בקופ"ח.
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
